Freddy- Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skal kjøpe ny pc snart å har lyst på en rask systemdisk Problemet mitt er: hva gir best ytelse av de to alternativene? og hvor stor forskjell? 2stk 2x80gb hardisker koster ca 1000-1100kr, en Raptor koster ca 1500kr. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skal kjøpe ny pc snart å har lyst på en rask systemdisk Problemet mitt er: hva gir best ytelse av de to alternativene? og hvor stor forskjell? 2stk 2x80gb hardisker koster ca 1000-1100kr, en Raptor koster ca 1500kr. 5116059[/snapback] Jeg kan gi deg fire fordeler iaffal. 1. Raptor har uansett lavere aksesstid, noe som er viktig på en os disk. 2. Raptor har 5 års garanti. 3. en disk utvikler mindre varme og bruker mindre strøm en to disker. 4. Raid 0 er større sjans for feil en en enkelt disk. Kjører selv 2 stk 74gb Raptor i raid0 som os disk.. ja det er dyrt, men jeg har inne angret et sekund Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 MEN. kopieringshastigheten på raid0 er nesten dobbel så høy + med en skikkelig kontroller får man bra utnytelse a buffer. tror det ultimate ville vert en ramdisk av noe slag uansett Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har ikke 74 raptoren 2 disker som tilsvarer raid av type 0? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hmm... Den har to plater, ja, men det har ingenting med RAID0 å gjøre. Det finnes nok av disker som har både to og tre plater. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 må jo tenke litt om det er nødvendig og da..du får jo bra ytelse med 2x80gb i raid, holder jo massevis til dei fleste, visst du ikkje er av den sære typen og orker å vente 0.001 sekund ekstra på enkelte ting Lenke til kommentar
skyline Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Mitt tips er en Maxtor Maxline III disk med 16mb cache, disse er tilnærmet like kjapp som en raptor, (i følge tester). Dessuten mye plass, (250 og 300 gb). Lavere støy, og lavere tempratur. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Les litt på www.storagereview.com I følge tester så er nyeste 7200rpm disker fra Hitachi (nærmest) og WD (Nest nærmest) nesten like raske som raptoren. Lenke til kommentar
Freddy- Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Takk for hjelp og linken, bra side! Raptoren scorer ganske bra overall, trur jeg går for den. En ulempe med den er vel at den knitrer og står i litt Hvorfor er det slikt at de store hardiskene (500gb) scorer en god del bedre enn de mindre når det er samme modell? Endret 7. november 2005 av Freddy- Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 En del store disker har, avhengig av antall plater, høyere lagringstetthet enn små disker av samme merke og modell. Da blir søketiden lavere, og ytelsen litt høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå