geir__hk Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hva ville du ha valgt av disse to: Zalman GPU-kjøler, Heatpipe Zalman GPU-kjøler, VF700-AlCu Til et skjermkort med opprinnelig kjøler som låter som flydur? Jeg kunne ikke finne noe navn på den øverste nederste kjøleribba. Jeg har kjøpt og bestilt den øverste <rettelse> nederste </rettelse>. Men nå lurer jeg litt på om det hadde vært smartere å bestille den andre med tanke på støy/kjøling. Fint om noen har synspungter på dette. Det jeg umiddelbart kan se som kan være fordelaktig med VF700, er at vifta står plant med skjermkortet. På den andre modellen (heatpipe), så vil vifta ligge 90 grader i forhold til skjermkortet (plant med hovedkort), og dermed oppta mer plass. Skjermkortet jeg skal montere kjøleren på er et "nVIDIA GeForce FX 5800" som opptar to plasser (bakstykket er dobbelt så bredt som 'vanlige' kort). Jeg har sett en annen plass på forumet hvor noen har ment at minne-kjøleribbene som følger med ikke lar seg montere. Er det noe jeg burde vite om disse ekstra små kjøleribbene? (har sett flash-animasjonen på hjemmesiden). Endret 7. november 2005 av geir__hk Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg ville nok gått for det siste alternativet ja. Den heatpipen er ikke så altfor effektiv til å fjerne varm e fra grafikkortet, og du ender fort opp med å montere en vifte på den for å forsikre deg om at den høye temp'en ikke skader hardwaren din. Da er jo liksom hele poenget med passiv kjøling borte, ikkesant? Returner på angreretten du, og gå heller for det siste alternativet der. Minnekjølerne, som absolutt ikke er nødvendige, da nytten de gjør er minimal, vet jeg desverre lite om, men passer de ikke skal jeg komme med noen forslag jeg. Håper dette hjalp! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Eh, ups. Har selvsagt bestilt VF700 kjøleren. Trenger ikke å benytte meg av angreretten. Da kan jeg altså slå fast at jeg har gjort et godt kjøp :!: Får desverre ikke testa den ut før neste mandag, men skal prøve å huske å gi tilbakemelding om installasjonen blir vellykket. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Kanskje litt sent nå, men uansett. Installasjonen gikk så å si knirkefritt og nå er det nesten helt stille i maskinen Ramkjølerne som opprinnelig stod på skjermkortet måtte jeg bytte fordi de stod i veien sånn at jeg ikke fikk satt hovedkjøleren på plass. Men det er ikke noe problem, for det fulgte med 8 blå kjøleribber for montering på minnebrikkene. På bildene jeg tok så kan man så vidt skimte noe blått under hovedkjøleren, men man må se godt etter. Lettest å se på det nederste bildet. Her er noen bilder jeg tok: Endret 19. januar 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå