Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trøbbel med NGT; linja detter ut!


Anbefalte innlegg

heisann!

har hatt student-deal fra ngt nå i et par måneder. 4500 Delta, tror jeg det er snakk om. men jeg plages med at linja detter ut, gjerne et par ganger i døgnet! den er vanligvis bare ute et par minutter, men det er sinnsykt irriterende!

 

inne på http://10.0.0.1 kommer jeg inn på en Speedtouch Hjem-side, konfigurerings-interface til rutern. under "Bredbåndsforbindelse" finner jeg fire forskjellige "greier". Type A1, Type A2, Type A3 og Type B1. hva er disse? kun B1 er merket som oppkoblet, og det virker som det er denne som faller ut når jeg mister kontakt. Da blir den merket med "nedkoblet" eller "Kobler opp...". Når jeg prøver å koble opp de andre tre, A1, A2 og A3 får jeg feilmeldingen "Kunne ikke etablere forbindelse:Nedkoblet av bruker". skal det være slik? jeg har da ikke koblet ned noen ting....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også Delta 4500 og speedtouch...noe forbanna dritt...Linja detter ned minst 4-5 ganger til dagen...helt latterlig...

 

Tror kanskje det har noe med speedtouchen å gjøre...når jeg tracert`er en IP får jeg f.eks alltid:

 

1 20 ms 199 ms 199 ms speedtouch.lan [10.0.0.1]

2 12 ms 12 ms 12 ms 1.80-202-221.nextgentel.com [80.202.221.1]

3 12 ms 12 ms 12 ms 217-13-14-42.dd.nextgentel.com [217.13.14.42]

4 12 ms 12 ms 12 ms trd-gw.uninett.no [193.156.93.1]

5 13 ms 12 ms 12 ms ntnu-gsw.ntnu.no [158.38.0.222]

6 12 ms 11 ms 11 ms semper1.stud.ntnu.no [129.241.56.60]

 

Virker som at speedtouchen er en treig sak/henger seg....

Endret av keiz
Lenke til kommentar
Har også Delta 4500 og speedtouch...noe forbanna dritt...Linja detter ned minst 4-5 ganger til dagen...helt latterlig...

 

 

5117089[/snapback]

 

Har akkurat samme problemet...ngt ante ikke hva som var feil.

5117107[/snapback]

 

Prøvd å skiftet modem? Linjen her datt ut kvart minutt og var vekke 1sek ca kvar gong. Fikk byttet modem og problemet var løst. Bittorrent har forresten en egen evne til å øke pingtider fra 20ms til flere hundre ms.....

Lenke til kommentar
Har også Delta 4500 og speedtouch...noe forbanna dritt...Linja detter ned minst 4-5 ganger til dagen...helt latterlig...

 

 

5117089[/snapback]

 

Har akkurat samme problemet...ngt ante ikke hva som var feil.

5117107[/snapback]

 

Prøvd å skiftet modem? Linjen her datt ut kvart minutt og var vekke 1sek ca kvar gong. Fikk byttet modem og problemet var løst. Bittorrent har forresten en egen evne til å øke pingtider fra 20ms til flere hundre ms.....

5117131[/snapback]

 

..det har også alle andre programmer som bruker båndbredde...

Lenke til kommentar

dritt ass... hadde håpa noen her hadde peiling på hva det kunne være. det er jo helt latterlig, den falt ut flere ganger i natt... får prøve å høre med en kompis som har en ekstra ruter, kansje det hjelper å bytte. hadde forresten samme linja, men en anna ruter i fjor, og vi hadde aldri dette problemet. det forekom ikke i løpet av et år! garr speedtouch'en....

Lenke til kommentar

Har akkurat samma dritten selv, og etter en stund på nettet, så detter linja ut ut og alt går dritsakte.. Regner med at det er speedtouchen jeg og, siden nettet funker hver gang den slås av og på.. eller... Noen ganger må jeg legge tilbake fabrikkinstillinger og kuke og ordne da...

Er RIMELIG lei den nå... Nextgentel vil ikke gå med på at det er routeren da...

Lenke til kommentar

litt O.T, men hvem synger den syte-sangen på NGT's supportlinje? har sittet og hørt på den i 34min idag og 47min igår.. kan noen sende en mail til de som eier rettighetene og si at jeg herved utlover dusør på den som tier den kvinnestemmen!

 

jeg får frysninger når jeg hører den.. får stemmer i hodet.. nagler på ryggen, vondt i sjelen og lyst til å gjøre ulovlige ting!! har vært nr. 4 i køen siste 10min og når jeg omsider (om jeg ever gjør det) får en kundesupporter på tråden kommer jeg til å skjelle ham ut regelrett etter alle lovens regler!!

 

skal fader ikke være lov å ha slikt gnål på repeat!! er jo kun 20sec av en ubrukelig håpløs sang! AAAAAARRRRRGGGGGHHHHHHHH

 

routeren kobles av nett hele tiden, og jeg sitter og hører på dette! DØY DØY DØY DØY DØY DØY DØY!!

 

dette er god nok grunn til å drite en lang kabel i hølet til NGT! DRITTSELSKAP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...