Boralis Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) LegionHardware er klar med en test av det nye Radeon X1800XL, her er det testet opp mot nVidias 7800GT. Rather than increase the rendering pipelines for the Radeon X1000 series, ATi has shrunk the die and gone for higher core clock frequencies. Using a 90nm TSMC process, core frequencies of over 600MHz are achievable. Currently the fastest Radeon available is the X1800XL and it is designed to take on the GeForce 7800 GT. While both products share a similar price tag they are designed quite differently. http://www.legionhardware.com/document.php?id=473 Ser ATI kortet vinner de fleste tester alikevel er konklusjonen klar , at nVidiakortet er best Mon tro om noen er partiske her Endret 7. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skuffende test for ATI sin del, men blir spennende å se hva fremtiden vil bringe for fremtidens grafikkort Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Designet for høyere klokkehastighet er ikke den eneste ytelseforbedringen. X1800XL er dessuten klokket lavere enn X800XT PE og X850XT (PE), men yter likevel en del bedre enn disse. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Og sist men ikke minst tror jeg han rota med sine egne bilder for nVidia vinner ikke brorparten av alle testene, selv om fordelinga er urettferdig (6xAA mot 8xAA)... Nei, dette var skralle greier... 5116626[/snapback] nVidia kortet får et mye større hitt i ytelsen med 8xS AA en hva ATi kortet får med 6xAA. 8xS AA brukes SuperSampeling, og kvaliteten blir bedre enn ATi sin 6x MultiSample AA. Et par negative ting jeg kommer på med ATi kortet er at prisen tros alt nesten er 1000 kroner høyere enn de billigeste 7800GT-kortene, og at ATi sine Linux drivere suger, det er faktisk ikke Linux drivere for x1x00 serien enda! BSD/Solaris drivere finnes ikke for noe ATi kort... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Den testen/konklusjonen var noe av det dårligere jeg har sett.. For det første stokka han om med rød og gul fargene over hele testen. For det andre bruker han bl.a. 8xAA for nVidia og 6xAA for ATii samtlige tester. Han har for så vidt et "poeng" med at kjøperen er den siste som skal vinne til slutt, men det vet jo alle uansett. For det fjerde lar han "sine personlige følelser" styre konklusjonen i slutten ved å skrive: *snip* Sadly, the Radeon X1800XL has left me a little disappointed. The performance was just not what I was expecting, given the late arrival of this product I was hoping for more spectacular results. *snip* Og sist men ikke minst tror jeg han rota med sine egne bilder for nVidia vinner ikke brorparten av alle testene, selv om fordelinga er urettferdig (6xAA mot 8xAA)... Nei, dette var skralle greier... Edit: retta på no greier Endret 7. november 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 nVidia kortet får et mye større hitt i ytelsen med 8xS AA en hva ATi kortet får med 6xAA. 8xS AA brukes SuperSampeling, og kvaliteten blir bedre enn ATi sin 6x MultiSample AA. 5116646[/snapback] Tja, men selv om kvaliteten blir bedre så er jo krafta som du sier urettferdig fordelt. En dårlig sammenligning. Et par negative ting jeg kommer på med ATi kortet er at prisen tros alt nesten er 1000 kroner høyere enn de billigeste 7800GT-kortene, og at ATi sine Linux drivere suger, det er faktisk ikke Linux drivere for x1x00 serien enda! BSD/Solaris drivere finnes ikke for noe ATi kort... 5116646[/snapback] Det er jo ingen nyhet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå