Sensurert Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har tenkt å teste å putte min reserator inn i et kjøleskap og sjekke temp og overklokkingsmuligheter, noen som har noen formeninger om hvordan dette kommer til å gå? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har tenkt å teste å putte min reserator inn i et kjøleskap og sjekke temp og overklokkingsmuligheter, noen som har noen formeninger om hvordan dette kommer til å gå? 5115878[/snapback] Bra? Bare pass på kondens på slangene. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 gjør det no da? er vel verre om dt blir kondens på prosessor, hvor kaldt må det være før det blir kondens forresten? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 gjør det no da? er vel verre om dt blir kondens på prosessor, hvor kaldt må det være før det blir kondens forresten? 5115943[/snapback] Kondens kan oppstå ved "alle" temperaturer. Man får kondens når luftfuktigheten kommer opp i 100%. Dette kan f.eks skje ved at luft blir kjølt ned. Kald luft kan ikke inneholde så mye vanndamp som varmere luft, og vandampen kondenseres dermed, gjerne på overflaten som er kaldere enn luften rundt. Når det gjelder prosjektet med radiator i kjøleskap, får du ha lykke til. Jeg er dessverre redd for at kjøleskapet ikke klarer å pumpe ut all varmen fra radiatoren. Pass på så du ikke får et varmeskap etterhvert. Årsaken til at kondens kan bli et problem i dette prosjektet, er at vannet kan bli ganske mye kaldere enn luften i kabinettet. Kondens kan dermed oppstå på rørene mellom kjøleskapet og vannblokka. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 jeg som hadde tenkt å kjøre dette 24/7 Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Med kjøleskap tviler jeg på at du får kondens inni pc'n, siden det er 4-5 varmegrader i kjøleskapet. Men jeg tror kjøleskapet kommer til å ta kvelden hvis du gjør det. Det takler ikke den ekstra varmen. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har sett noe lignende bli utført før, men tror de brukte fryserdelen av et lite kjøleskap. Dersom du har et kjøleskap du allikevel skal bli kvitt, er det jo ikke noe i veien for å la det få kjørt seg litt før det møter annet skrapmetall. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 ja har sett det jeg og, de tok ut fryseelementet og koblet det på en radiator, men vil ikke bli kvitt cola kjøleskapet mitt Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 hsiverts, du hadde nok rett.. det ble mer varmt enn kaldt i kjøleskapet Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Impetus90, du som har en Reserator, orker du å gjøre meg en kjempetjeneste? Jeg vurderer nemlig å kjøpe settet selv, men jeg tror jeg må skifte ut pumpa med en litt kraftigere en. Saken er at det er umulig å finne ut de interne målene (eller målet om du vil, for det er vel sirkulært), så om du hadde orka å måle diameteren på den "interne sirkelen" på Reseratoren din hadde jeg blitt kjempetakknemlig :-) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Slangene på Reseratoren er 5/16"ID - 1/2"OD Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Slangene på Reseratoren er 5/16"ID - 1/2"OD 5126612[/snapback] Tror du misforsto meg. Jeg mener den indre diameteren til selve sylinderen; mao. hvor stor kan pumpa jeg vil putte nedi der være? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ah.. :!: Den er på 9 cm. Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Ah.. :!: Den er på 9 cm. 5131905[/snapback] Skulle gå an å få stappa nedi en Eheim Compact 600 da (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41008) som vil øke gjennomstrømning til 600 l/t. Noen som vet om lydnivået på den pumpa? Endret 11. november 2005 av OMGLOLWIN2K Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Ah.. :!: Den er på 9 cm. 5131905[/snapback] Skulle gå an å få stappa nedi en Eheim Compact 600 da (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41008) som vil øke gjennomstrømning til 600 l/t. Noen som vet om lydnivået på den pumpa? 5137147[/snapback] Vet ikke helt men, jeg har på følelesen av at det vill gi deg motsatt effekt. For vannet i reseratoren må jo være en stund i tanken for å bli nedkjølt, og jo raskere dette sirkulerer jo dårligere kjøleeffekt vil tanken få. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Ah.. :!: Den er på 9 cm. 5131905[/snapback] Skulle gå an å få stappa nedi en Eheim Compact 600 da (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41008) som vil øke gjennomstrømning til 600 l/t. Noen som vet om lydnivået på den pumpa? 5137147[/snapback] Keep us updated dersom du prøver da Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Vet ikke helt men, jeg har på følelesen av at det vill gi deg motsatt effekt.For vannet i reseratoren må jo være en stund i tanken for å bli nedkjølt, og jo raskere dette sirkulerer jo dårligere kjøleeffekt vil tanken få. 5137323[/snapback] Ikke umulig at du har rett i dette. Men, på samme tid, så vil vannet varmes opp mindre pga. raskere flyt, så det vil holde en lavere temp og ergo ikke trenge å være så lenge i tanken før det kommer ned på akseptabel temperatur igjen. Det var i alle fall tanken min, men hva vet vel jeg? Tror det blir vanskelig å gi noe definitvt svar før man faktisk prøver det og sitter med tallene :-) Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det følger jo med nipler osv. så du kan ta vekk den innebygde pumpen og kjøre med en ekstern. Du får jo ikke samme lyddempingen da men. Mvh Darkwing Lenke til kommentar
Pels Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Ah.. :!: Den er på 9 cm. 5131905[/snapback] Skulle gå an å få stappa nedi en Eheim Compact 600 da (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41008) som vil øke gjennomstrømning til 600 l/t. Noen som vet om lydnivået på den pumpa? 5137147[/snapback] Kjøpte den selv som reserve, har ikke testet den særlig dessverre, men den bråker ikke. __ EDIT: bilde Endret 11. november 2005 av Pels Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Kjøpte den selv som reserve, har ikke testet den særlig dessverre, men den bråker ikke. Når du sier ikke bråker, mener du da at det er klin umulig å høre om den er på eller av når den er nedi Reseratoren (eller når den står i friluft, for den saks skyld)? Er det en forskjell fra den originale pumpa? Ooooog, jeg er tom for spørsmål..... Endret 12. november 2005 av OMGLOLWIN2K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå