Gå til innhold

Hvor god PC for å takle dette?

Scamps

Anbefalte innlegg

Counterstrike og UnrealTournament 4, 1024 oppløsning.

Hvor god må pcen være for at du skal kunne kjøre disse to knirkefritt? På relativt bra innstilinger også.

Nevn gjerne

- Minimum prosessor

- diverse skjermkort

- minimum minne

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en relativ grei pc med en venice prosessor, socket 939 hk, 1gig ram samt et greit skjermkort som feks X800GTO evnt et X800XL kort vil kunne dra de spillene knirkefritt! hvilke pc deler trenger du og hva er budsjettet ditt på?er ganske greit å vite slikt også =)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
en relativ grei pc med en venice prosessor, socket 939 hk, 1gig ram samt et greit skjermkort som feks X800GTO evnt et X800XL kort vil kunne dra de spillene knirkefritt! hvilke pc deler trenger du og hva er budsjettet ditt på?er ganske greit å vite slikt også =)

5115602[/snapback]

Nå ligger vel strengt tatt dette i bærbare datamaskiner seksjonen da...

Uten å sett på specs så burde i alle fall en Acer Ferari greie å takle spillene uten problemer

Lenke til kommentar

Altså det er ikke nødvendig med så gode specs. Det går i sikkert mer enn 70 fps med det der! Funket faktisk med high innstillinger og 4xaf og 2xaa i hl2/CSS,, med en geforce 4800SE. :thumbup:

Men tror nok 6600 (vanlig) karnskje også 5950ultra osv..og 512 mb minne og 2,6 ghz intel prosessor (dette er prøvd i praktisk).

Unreal turnament krever vel nesten ingenting!?

Lenke til kommentar
hehe som sagt så er det en laptop det gjelder-det fikk ikke jeg heller helt med meg da ;) men som sagt-tror netshop sin 1559 er tingen her med tanke på pris kontra ytelse!

5115824[/snapback]

Takk for svar folkens :D

Jeg ligger å vipper på kjøpe/ikke kjøpe, pga et heftig studielån og studentavgiften på BI...

Maks 8500 er vel egentlig budsjettgrensen min. Målet er å ha en pc som varer ut studietiden, og kan spille "enkle" 3D-spill som CS og Unreal Tournament 4.

Fant denne på whitebox.no:

"OTTO FANTASTICO"

15.1"

Sonoma/Alviso CPU, Pentim M 730

Skjermkort, ATI PCI EXPRESS X600 (128 mb tror jeg)

Trådløst nettverk

40GB Harddisk

1024mb ram, PC3200, 400 mhz

Combo DVD/CD-RW brenner

Meget høy kvalitet

Flott design

Pris: 7500 inkl. mva

- Denne burde jo klare disse spillene?

Lenke til kommentar

det er en helt grei pc det ja-men jeg hadde IKKE kjøpt ifra whitebox, har hatt masse dårlig erfaring med dem selv, ta en sjekk å søk etter selskapet her inne på forumet så vil du få et bedre bilde over hva jeg mener. til det budsjettet ditt har du jo psdata sin tundra 1557 som bør greie de spillene dine ganske så bra.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104&mlevel=

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
det er en helt grei pc det ja-men jeg hadde IKKE kjøpt ifra whitebox, har hatt masse dårlig erfaring med dem selv, ta en sjekk å søk etter selskapet her inne på forumet så vil du få et bedre bilde over hva jeg mener. til det budsjettet ditt har du jo psdata sin tundra 1557 som bør greie de spillene dine ganske så bra.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104&mlevel=

5117183[/snapback]

Ser greit ut den. Men den har dårligere skjermkort med kun 64mb, 512 ram mindre. Diskplass bryr jeg meg ikke om heller.

Dessuten koster den 1000 kr mer.

Lenke til kommentar

de 64 mb med minne på skjermkortet har så å i si ingenting å si. Det er blitt bevist både her på forumet og i andre internasjonale artikler at det ikke spiller noen stor rolle på 9700mobile kortet. og jevnt over så yter 9700 kortet like bra som et x600kort. du sier 1557 koster 1000kr mer, jeg LOVER deg at de 1000kr er den beste investeringen din hvis du ikke kjøper ifra whitebox. Psdata har 1000 ganger bedre service og kundebehandling! ta mitt råd å søk etter whitebox her inne på forumet, jeg garanterer deg at du kommer til å skifte mening om selskapet med engang du har lest gjennom de UTALLIGE poster som folk har skrevet og erfart om dette useriøse selskapet!

Lenke til kommentar
de 64 mb med minne på skjermkortet har så å i si ingenting å si. Det er blitt bevist både her på forumet og i andre internasjonale artikler at det ikke spiller noen stor rolle på 9700mobile kortet. og jevnt over så yter 9700 kortet like bra som et x600kort. du sier 1557 koster 1000kr mer, jeg LOVER deg at de 1000kr er den beste investeringen din hvis du ikke kjøper ifra whitebox. Psdata har 1000 ganger bedre service og kundebehandling! ta mitt råd å søk etter whitebox her inne på forumet, jeg garanterer deg at du kommer til å skifte mening om selskapet med engang du har lest gjennom de UTALLIGE poster som folk har skrevet og erfart om dette useriøse selskapet!

5117698[/snapback]

- Her ser jeg en annen PC som kan være grei:

Centrino 1.7GHz (Dothan), 512MB DDR333, 60GB HD (16MB Cache), 15.4” TFT, Combo DVD+CDRW, ATI Radeon 9700/128MB VGA, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

er fra www.shg.no

Koster 8340, og er ve litt bedre enn PS data sin?

Lenke til kommentar

5117698[/snapback]

Shg.no er vel kanskje ikke det beste firmaet å kjøpe fra det heller. Tenkte først på å kjøpe der og jeg. Men ingen visste noe spesielt om firmaet, eller hvem som leverte de forskjellige komponentene. Og bildet av den modellen jeg tenkte på, var både skakk og skjeiv.. Her er en link om Shg her på forumet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=433190&hl=

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe som helst problemer med shg.no dem er veldig ryddige og har en veldig bra kundeservice. dem vant jo t.o.m årets webshop pris 3kvartal her på hw.no så det må jo ligge NOE bak det da.i tillegg opererer de med SVÆRT rimelige priser, ofte til innkjøpspriser på noen varer som jeg har sett før (Acer Ferrari 4005wlmi til 15.8k) ingen andre norske webshopper kan matche den prisen.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt noe som helst problemer med shg.no dem er veldig ryddige og har en veldig bra kundeservice. dem vant jo t.o.m årets webshop pris 3kvartal her på hw.no så  det må jo ligge NOE bak det da.i tillegg opererer de med SVÆRT rimelige priser, ofte til innkjøpspriser på noen varer som jeg har sett før (Acer Ferrari 4005wlmi til 15.8k) ingen andre norske webshopper kan matche den prisen.

5120413[/snapback]

Takk for alle svarene i denne tråden folkens! :)

Edit: hadde visst sagt det der før ja. Men den fra shg er vel mitt beste alternativ? (bedre skjermkort enn psdata`s (marginalt men)

Endret av Scamps
Lenke til kommentar

Takk for alle svarene i denne tråden folkens! :)

Edit: hadde visst sagt det der før ja. Men den fra shg er vel mitt beste alternativ? (bedre skjermkort enn psdata`s (marginalt men)

5121427[/snapback]

Jeg har 1557E fra psdata, og jeg og mange andre fikk med 128mb skjermkort selvom det sto 64mb på psdata siden... :)

Lenke til kommentar
Shg.no er vel kanskje ikke det beste firmaet å kjøpe fra det heller. Tenkte først på å kjøpe der og jeg. Men ingen visste noe spesielt om firmaet, eller hvem som leverte de forskjellige komponentene. Og bildet av den modellen jeg tenkte på, var både skakk og skjeiv.. Her er en link om Shg her på forumet:

Med en "test". kjøpte pc deler ifra 3 forskjellig nettbuttikker (shg, mpx og komplett).

1 plass var SHG.no, med sine lave priser, god kundesupport og svært rask levering.

2 plass er komplett, med de dyreste prisene, men med særdeles gode tilbud og garanti på Demovarer! De var hakket tregere enn shg.no, men helt klart best kundesupport!

3plass ville nok ha blitt plassert lenger nede en 3 (hvis det var flere). Med Særdeles treg leveringstid, ganske billige priser, dårlig kvalitet/montering, svært dårlig kundesupport og store kommunikasjonsproblemer

Det jeg gjorde var at jeg kjøpte 1 skjermkort på komplett.no (kjøpte også nyelig forsterker, ram osv derifra, har også byttet varer der så jeg har vært i kontakt med kundesupport også. Komplettt svarte på mail på dagen og det gikk svært enkelt og greit å bytte en vare i mot penger. Full pott der. De er hakket dyrere en sh.no derfor ikke full score, men demovarene er helt utmerkede!! Bestillte et skjermkort (6800GT) til 2100kr pga det ikke fulgte med noen bundle eller noe annet en selve kortet (det kostet over 3000kr på den tiden). Når jeg montok kortet så fulgte en fullstendig bundle med + at det meste var uåpnet, heller ingen skader på pakkningen. Beste kjøpet jeg har gjort faktisk! :yes:

BTW, så har de den beste nettsiden synes jeg!

På SHG hadde de skrevet at de ville få varen innen den 10(ubekreftet), men varen kom først på lager nesten en måned senere. Fikk også en feil e-post av dem om at varene ble sendt en uke før de var planlagt å bli sendt (ble positivt overrasket, men fikk e-post om at det bare var en feilmelding pga feil i datasystemet) Ringte kundesupport og fikk full forklaring at det var ACER (skjermprodusenten) som hadde noe feil med leveringen. Full pott for god kundesupport der også! :thumbup:

Men så hadde alle varene unntatt mpx ankommet!! :mad:

De hadde med en feilsending sendt den ene pakken (kabinettet og strømforsyning) på rundtur rund om i landet (ble feilsendt til et annet sted), mens den andre pakken tokk bare litt ekstra lang tid. Da jeg mottok pakken hadde de satt sammen psu og kabinett, men det manglet en av føttende til kabinettet, ikke noe stort problem, men det kunne de ha spart seg for! (gadd ikke å gjøre noe stort ut av det).

Problemene kom da jeg ringte kunesupport for å få byttet BIOS på hk, siden cpu ikke var støttet av den gammle BIOSEN på kortet. Ræva kundeservise (hun jeg snakket med skjønnte ikke en dritt av det jeg sa og sa at hun skulle gi beskjed til de som skulle bytte BIOS om at de ikke skulle sjekke om hk var defekt eller ikke, men at det var snakk om BIOS oppgradering.

Den meldingen kom aldri frem og fikk 150kr i bot for å ha sendt inn et hk som var i fullstendig i stand! :hrm:

tokk en måned ekstra før problemet løste seg! (tregeste levering i tilleg!)

Ringte kundesupport en ekstra gang etter at de hadde purret meg for hk innleveringen, som jeg aldri sa skulle finne sted. Fikk slettet purringen dog.

Det må sies å være en av de positive med mine erfaringer (utenom hel ok priser).

Har en nær venn av meg som har problemer med mpx.

SHG vant nylig også 1 plas i beste webshop på HW.NO! http://www.hardware.no/webshop/webshop/web...rtal_2005/19679

:thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Nei det var ikke billigste de hade håret, men det er sant at de fokuserte mest på pris.

"Lav pris er ikke alt

Vi har i denne testen sett på hvordan webshopene gjør det på et utvalg vanlige kvalitetsprodukter. Testen gir et gir en god indikasjon på webshopenes prisnivå på denne typen varer, men det er også andre faktorer enn bare pris som er viktige."

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...