Erlendz Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hallo! Jeg har vært inne i metal og en del prog ganske lenge nå, men jeg har egentlig aldri vært noe glad i black metal. Det eneste BM albumet jeg virkelig har likt må være Ulver - Bergtatt. Her om dagen bestemte jeg meg for å forsøke å komme inn i solefalds eldre materiale som best kan kategoriseres som black/avantgarde/prog. Dette falt i smak og jeg beveget meg videre til Enslaved - Isa som jeg virkelig elsker nå. Spesielt den nydelige låta Neogenesis. Har også hørt en del på Borknagar, men de falt ikke så veldig i smak, med unntak av albumet Quintessence. Det jeg lurer på er om noen her har noen anbefalinger til flere album av denne typen jeg kan sjekke ut? Altså flere album i samme stil som: Solefald - The Linear Scaffold Enslaved - Isa Borknagar - Quintessence Takk! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Arcturus - The Sham Mirrors Dødheimsgard - 666 International Ephel Duath - Pain Necessary To Know In The Woods ... - Omnio Green Carnation - Light Of Day, Day Of Darkness Kekal - 1000 Thoughts of Violence Lunaris - ...The Infinite Lux Occulta - The Mother and the Enemy Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Borknagar - The Olden Domain Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skjekk ut de to nyeste (?) Solefald-skivene In Harmonia Universali og Red For Fire. Skjekk også ut: Emperor - Prometheus anbefales på det varmeste. Sinnsyk skive. Arcturus - The Sham Mirrors er også å anbefale. Fortress of Grief - Legion. Sinnsykt kul black metal med prog, thrash og litt death innslag. Kanskje noe vanskelig å få tak i? Ram-Zet - Escape og Pure Therapy. Avant-garde black/gothic metal. Utrolig kult. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Arcturus - The Sham MirrorsDødheimsgard - 666 International Ephel Duath - Pain Necessary To Know In The Woods ... - Omnio Green Carnation - Light Of Day, Day Of Darkness Kekal - 1000 Thoughts of Violence Lunaris - ...The Infinite Lux Occulta - The Mother and the Enemy 5115589[/snapback] Arcturus - Sham Mirrors er et av mine absolutte favoritt album. Men black metal? Ephel Duath - Pain Necessary To Know syns jeg er kjedelig hele veien, men her igjen spør jeg bm? Vet nå ikke om jeg ville kalle dem det. In The Woods - Omnio elsker jeg, men det er da slettes ikke black metal. Det samme gjelder Green Carnation. Ikke mye black metal der nei. De andre har jeg aldri hørt og skal sjekke dem ut. Emperor - Prometheus 5115774[/snapback] Skal sjekke ut denne. Borknagar - The Olden Domain 5116761[/snapback] Har som sagt i første innlegg hørt en del borknagar, men det var kun Quintessence som falt i smak. Skjekk ut de to nyeste (?) Solefald-skivene In Harmonia Universali og Red For Fire. Skjekk også ut: Emperor - Prometheus anbefales på det varmeste. Sinnsyk skive. Arcturus - The Sham Mirrors er også å anbefale. Fortress of Grief - Legion. Sinnsykt kul black metal med prog, thrash og litt death innslag. Kanskje noe vanskelig å få tak i? Ram-Zet - Escape og Pure Therapy. Avant-garde black/gothic metal. Utrolig kult. 5117311[/snapback] Nyere solefald kjenner jeg svært godt til fra før. Elsker det de gjør nå for tiden. Red For Fire er jo årets skive. Emperor - Prometheus er anbefalt tidligere. Det samme er Sham Mirrors av Arcturus. Ram Zet liker jeg ikke. Har hørt en del på dem fra før, men.... Har også hørt det nye albumet flere ganger. Fortress of Grief har jeg ikke hørt. Skal sjekke dem ut! Takk til dere alle! Flere forslag? Vær helst litt nøye på at det faktisk er BM prog metal dere anbefaler. Andre prog band er det stor sjanse for at jeg har sjekket ut tidligere. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Gå på www.metal-archives.com - Browse Encyclopaedia - Bands by genre - Black - Ctrl+F og søk etter 'prog'. Da vil du finne mange (kanskje litt for mange) prog black metal band eller band med begge elementene i seg. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Just for the record: Det nyeste Ram-Zet albumet suger. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Sjekk ut Abaroth og Vetter - to band det er verdt å følge med på. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 ARRRRRCTURUS - Sideshow Symphonies. Crest Of Darkness - Evil Knows Evil. Mayhem - Chimera kan kanskje være aktuelt. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Mayhem - Chimera kan kanskje være aktuelt. 5118803[/snapback] Kanskje Grand Declaration of War funker? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Mayhem - Chimera kan kanskje være aktuelt. 5118803[/snapback] Kanskje Grand Declaration of War funker? 5118852[/snapback] Jo. Vi tar begge. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Yep. Best å heilgardere seg. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Vær helst litt nøye på at det faktisk er BM prog metal dere anbefaler. 5117620[/snapback] Så post-BM er no, no og avantgarde er no, no? Isåfall står jeg bare igjen med Kekal og Lunaris på min anbefalingsliste. Edit: Lengsel - Solace. Endret 8. november 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vi har jo hel glemt Satyricon. Volcano er jo ganske progressive. Anbefales! Rebel Extravaganza er jo også litt progressive, men ikke like bra etter min mening. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Rebel Extravaganza, SJØLVSAGT!!1 Kjeft, H4ngm4N. Satyricon sitt beste album, evar. Volcano har ikkje nubbesjangs. Endret 8. november 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Så veldig enig med Satrucci her, volcano are bra men ikke noe lignende dette. Tromminga i The scorn torrent er enorm ! Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Dimmu Borgir, Immortal, Tristania og Opeth har utrolig mye bra! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) kekekkeke Endret 3. juni 2008 av Glint Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Nok en gang takk for en rekke svar! Har mye musikk å sjekke ut nå. Skal begynne å gå igjennom anbefalingene til helgen når jeg har levert den ekle norsk innleveringen jeg driver på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå