Gå til innhold

Progressive black Metal! Anbefalinger?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har vært inne i metal og en del prog ganske lenge nå, men jeg har egentlig aldri vært noe glad i black metal. Det eneste BM albumet jeg virkelig har likt må være Ulver - Bergtatt. Her om dagen bestemte jeg meg for å forsøke å komme inn i solefalds eldre materiale som best kan kategoriseres som black/avantgarde/prog. Dette falt i smak og jeg beveget meg videre til Enslaved - Isa som jeg virkelig elsker nå. Spesielt den nydelige låta Neogenesis. Har også hørt en del på Borknagar, men de falt ikke så veldig i smak, med unntak av albumet Quintessence.

 

Det jeg lurer på er om noen her har noen anbefalinger til flere album av denne typen jeg kan sjekke ut? Altså flere album i samme stil som:

 

Solefald - The Linear Scaffold

Enslaved - Isa

Borknagar - Quintessence

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjekk ut de to nyeste (?) Solefald-skivene In Harmonia Universali og Red For Fire.

 

Skjekk også ut:

Emperor - Prometheus anbefales på det varmeste. Sinnsyk skive.

Arcturus - The Sham Mirrors er også å anbefale.

Fortress of Grief - Legion. Sinnsykt kul black metal med prog, thrash og litt death innslag. Kanskje noe vanskelig å få tak i?

Ram-Zet - Escape og Pure Therapy. Avant-garde black/gothic metal. Utrolig kult.

Lenke til kommentar
Arcturus - The Sham Mirrors

Dødheimsgard - 666 International

Ephel Duath - Pain Necessary To Know

In The Woods ... - Omnio

Green Carnation - Light Of Day, Day Of Darkness

Kekal - 1000 Thoughts of Violence

Lunaris - ...The Infinite

Lux Occulta - The Mother and the Enemy

5115589[/snapback]

 

Arcturus - Sham Mirrors er et av mine absolutte favoritt album. Men black metal?

Ephel Duath - Pain Necessary To Know syns jeg er kjedelig hele veien, men her igjen spør jeg bm? Vet nå ikke om jeg ville kalle dem det.

In The Woods - Omnio elsker jeg, men det er da slettes ikke black metal.

Det samme gjelder Green Carnation. Ikke mye black metal der nei.

 

De andre har jeg aldri hørt og skal sjekke dem ut.

 

Emperor - Prometheus

5115774[/snapback]

 

Skal sjekke ut denne.

 

Borknagar - The Olden Domain

5116761[/snapback]

 

Har som sagt i første innlegg hørt en del borknagar, men det var kun Quintessence som falt i smak.

 

Skjekk ut de to nyeste (?) Solefald-skivene In Harmonia Universali og Red For Fire.

 

Skjekk også ut:

Emperor - Prometheus anbefales på det varmeste. Sinnsyk skive.

Arcturus - The Sham Mirrors er også å anbefale.

Fortress of Grief - Legion. Sinnsykt kul black metal med prog, thrash og litt death innslag. Kanskje noe vanskelig å få tak i?

Ram-Zet - Escape og Pure Therapy. Avant-garde black/gothic metal. Utrolig kult.

5117311[/snapback]

 

Nyere solefald kjenner jeg svært godt til fra før. Elsker det de gjør nå for tiden. Red For Fire er jo årets skive. :love:

 

Emperor - Prometheus er anbefalt tidligere. Det samme er Sham Mirrors av Arcturus.

Ram Zet liker jeg ikke. Har hørt en del på dem fra før, men.... Har også hørt det nye albumet flere ganger.

Fortress of Grief har jeg ikke hørt. Skal sjekke dem ut!

 

 

Takk til dere alle!

 

Flere forslag? Vær helst litt nøye på at det faktisk er BM prog metal dere anbefaler. Andre prog band er det stor sjanse for at jeg har sjekket ut tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...