jeschiotz Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei alle sammen! Er "ny" og VELDIG blank på nettverk. Har litt problemer med nevnte kombinasjon. Har kobblet opp d-linken nede ut mot Lyses "boks". (ja jeg har sett innlegg lenger nede om akkurat dette;kommer tilbake på det)Nede står d-linken alene (altså uten å bruke noen av de fire inngangene) og sender trådløst opp til pc min i andre etasje. (grunnen til at jeg ikke har lyse boksen oppe er mange) Problemet er at jeg mister hastighet og at det for meg ser ut som d-linken går i noen alvorlige pauser. Pakkene kommer inn i puljer;og det er nesten helt stopp noen ganger.Har 4mbit/s linje inn. Hvis jeg kobbler en laptop til switch nede får jeg 4 mbbit/s som oftest. MEN oppe får jeg aldri mere enn 2.5 MAX. Signalstyrken er god. 802.11g er haka av og windows forteller at jeg er kobbla på med 108mbits. Er det noen innstillinger jeg kan ha missa?Lar dere windows styre tillkobbling eller den lille medfølgende appletten? Så en annen ting (som kanskje er kjent) D-link en henger kraftig noen ganger. Jeg kan ikke engang logge meg på (via switch eller trådløst) i enkelte tilfeller? Må ta ut strømmen .Noen løsning i sikte? ble litt stille etter august ser det ut som? Tar å returnerer denne til komplett hvis det ikke dukker opp noe snart. Hvilke alternativer er det vi har egentlig? holder det egentlig med en 54 mb router? Please help! Lenke til kommentar
jeschiotz Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Hei alle sammen! Er "ny" og VELDIG blank på nettverk. Har litt problemer med nevnte kombinasjon. Har kobblet opp d-linken nede ut mot Lyses "boks". (ja jeg har sett innlegg lenger nede om akkurat dette;kommer tilbake på det)Nede står d-linken alene (altså uten å bruke noen av de fire inngangene) og sender trådløst opp til pc min i andre etasje. (grunnen til at jeg ikke har lyse boksen oppe er mange)Problemet er at jeg mister hastighet og at det for meg ser ut som d-linken går i noen alvorlige pauser. Pakkene kommer inn i puljer;og det er nesten helt stopp noen ganger.Har 4mbit/s linje inn. Hvis jeg kobbler en laptop til switch nede får jeg 4 mbbit/s som oftest. MEN oppe får jeg aldri mere enn 2.5 MAX. Signalstyrken er god. 802.11g er haka av og windows forteller at jeg er kobbla på med 108mbits. Er det noen innstillinger jeg kan ha missa?Lar dere windows styre tillkobbling eller den lille medfølgende appletten? Så en annen ting (som kanskje er kjent) D-link en henger kraftig noen ganger. Jeg kan ikke engang logge meg på (via switch eller trådløst) i enkelte tilfeller? Må ta ut strømmen .Noen løsning i sikte? ble litt stille etter august ser det ut som? Tar å returnerer denne til komplett hvis det ikke dukker opp noe snart. Hvilke alternativer er det vi har egentlig? holder det egentlig med en 54 mb router? Please help! 5115458[/snapback] Er det virkelig ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå