ostov Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei! Nå skulle jeg til med å redigere en film med xvid codec og premiere1,5. Problemet er at jeg ikke kan spille av den redigerte filmen (sequence) Det som skjer er at det blir en slags type noise i filmen. Jeg kan spille av filmen i windows og i premiere, men det funker ikke når den er redigert. (se screenshot) Hva gjør jeg? Bilde av problemet Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Premiere likte tydelegvis ikkje den fila. Du kan prøve å konvertere den til eit anna format, t.d. med Virtualdub. For å vere sikker på å ikkje miste noko kvalitet, bruk ein lossless codec, som t.d. HuffYUV. Om du vel å gjere det, er framgangsmåten slik: 1. Last ned pg installer både Virtualdub og HuffYUV (du må ikkje bruke den då, men har høyrd mykje positivt om den) 2. Opne VirtualDub, og importer/opne videofila di her. 3. Gå til Video --> Compression, og velg den aktuelle codecen (HuffYUV, om du vil) i lista til venstre. 4. Lukk det vindauget, og gå til File --> Save as AVI. Vel ein plass å lagre fila (ADVARSEL: vert store filer med HuffYUV eller andre lossless/ukomprimerte filer). 5. Importer den nye fila inn i PPro. Det burde fungere... Edit: Det kan hende det fins enklare løysnigar på problemet. Det er denne eg veit om... Endret 6. november 2005 av incanus Lenke til kommentar
ostov Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Det funker jo greit nok, men ikke når du har en liten disk og mange filmer. Andre tips? Lenke til kommentar
ostov Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Nå fikk jeg det til å fungere. Installert og sletta en del codec og litt sånn. Plutselig fungerte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå