dv2005 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Heisann! Er litt ny på dette området, men skal redigere en film. Har et Sony Handycam, DCR-PC5E (PAL) med følgende tilkoblingsmuligheter: DIGITAL I/O, DV OUT, AUDIO/VIDEO OUT og S VIDERO OUT. Har også kjøpt meg Pinnacle Studio 9, tror jeg det heter. Når jeg skal få filmen inn på PC-en, hvilken kabel bør jeg bruke? Jeg tror ikke jeg har firewire på pc'n, men jeg har ett hav av USB 2.0-kontakter. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du må nok bruke firewire. USB fungerer ikkje til anna enn å overføre bilete/video frå minnekortet, eller frå tape i låg kvalitet (streaming). So du må nok kjøpe eit firewire-kort, noko som heldigvis ikkje er spesielt dyrt (ein kan kjøpe Studio 9 med inkludert firewirekort, har du gjort det?). Lenke til kommentar
dv2005 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Du må nok bruke firewire. USB fungerer ikkje til anna enn å overføre bilete/video frå minnekortet, eller frå tape i låg kvalitet (streaming). So du må nok kjøpe eit firewire-kort, noko som heldigvis ikkje er spesielt dyrt (ein kan kjøpe Studio 9 med inkludert firewirekort, har du gjort det?). 5115304[/snapback] Har firewire-kort ja. Hvilken kabel skal jeg da kjøpe? Firewire --> hvilken port på kameraet? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Sjå her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493658 Lenke til kommentar
dv2005 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Tusen takk, da skal jeg kjøpe en 4/6-pins kabel i morgen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå