Rebel-Rider Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) *Opus var raskere på avtrekkern* Her er bildet av motoren i min gammle Audi 80 Ls det hvite flexsirøret som står mellom eksosmaifoilen og innsugsmaifoilen er forvarminga, og den vakumslagen som er rett forran er styringa av spjeldet som regulerer om lufta skal forvarmes eller ikke, tror du virkelig de har brukt tid å penger på å lage et slikt system hvist det ikke var noe å ha? Endret 9. november 2005 av zandro Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Tok den "rørstumpen" som sto (på varmeskjoldet til manifolden og opp til inntaket til filteret) på min, bort i sommer, og merka ikke forskjell... Kanskje fordi det er en godt temma 60hester som står i der, med gåen toppakning og løen clutch Denne motoren har havarert nå, men merka ingen forskjell på min tidligere... Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Det skulle ikke vært noe problem selv om forgasseren er en innsnevring. Men jeg sjønner selvfølgelig at forvarming av innsugs luft har en hensikt, men vil ikke tro dette var for å hindre ising, mer for å få den optimale tilgangen på oksygen(kald oksygen er mer komprimert og du får derfor bedre forbrenning). Og derfor kompansiere med varm luft for å få den optimale blandings forholdet. Men om du snakker fra erfaring skal ikke jeg si noe mer, har bare ikke vært borti noe lignende selv, noen gang. Endret 9. november 2005 av In5ErT Lenke til kommentar
Tommy^^ Skrevet 16. november 2005 Rapporter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) bare å sørge for å få kald luft til filteret så blir det bra.. 5115075[/snapback] Slett ikke. Forgassere er avhengige av forvarmet luft. 5120897[/snapback] det er forvarmer i insuget på en golf 2. så det har ikke noe å si om luften er kald. man jeg tokk en bufil og saget vekk min for å få bedere luftstråm in i innsuget. har og bytet forgaser. den går såm en kule, men begyner å fuske etter 3 min på tomgang går såm den skal og lit til når en har litt turtal så jeg er fårnyd du kan jo prøve og dra ut den røde eller rosa leningen såm gir inn på innsuget under. og se om det blir no andeledes Endret 16. november 2005 av Tommy^^ Lenke til kommentar
miXer Skrevet 16. november 2005 Rapporter Del Skrevet 16. november 2005 har lyst til å utstyre golfen med et power filter, slik at jeg får litt grommere lyd :!: . hvilket anbefaler dere? må jeg stille på bensin og luft tilførselen. hvis jeg setter inn et pwfilter? det er en golf 2 gl forgasser (90mod). 5114942[/snapback] Voldsomt mye her som ikke hadde med spørsmålet til tikka å gjøre her! Du trenger ikke stille inn noen ting. Bare hive inn det nye filteret! Men ikke forvent så altfor mye lydforskjell! Lenke til kommentar
Zecko Skrevet 24. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2007 har lyst til å utstyre golfen med et power filter, slik at jeg får litt grommere lyd :!: . hvilket anbefaler dere? må jeg stille på bensin og luft tilførselen. hvis jeg setter inn et pwfilter? det er en golf 2 gl forgasser (90mod). 5114942[/snapback] Voldsomt mye her som ikke hadde med spørsmålet til tikka å gjøre her! Du trenger ikke stille inn noen ting. Bare hive inn det nye filteret! Men ikke forvent så altfor mye lydforskjell! 5161192[/snapback] Haha har lest lenge på denne tråden nå.. Hvorfor ikke bare sette dette svaret først å bli ferdig med det? Har samme spørsmål så nå fikk jeg svar =) Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå