tikka Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) har lyst til å utstyre golfen med et power filter, slik at jeg får litt grommere lyd :!: . hvilket anbefaler dere? må jeg stille på bensin og luft tilførselen. hvis jeg setter inn et pwfilter? det er en golf 2 gl forgasser (90mod). Endret 6. november 2005 av tikka Lenke til kommentar
krokodille Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 har lyst til å utstyre golfen med et power filter, slik at jeg får litt grommere lyd :!: . hvilket anbefaler dere? må jeg stille på bensin og luft tilførselen. hvis jeg setter inn et pwfilter? det er en golf 2 gl forgasser (90mod). 5114942[/snapback] K&N filters er knall, blir feit litt, men skulle jo gjerne hatt effektanlegg også da... nei, behøver ikke endre på noe... bare å sørge for å få kald luft til filteret så blir det bra.. Lenke til kommentar
tikka Skrevet 6. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 er du sikker på at du ikke må stille på noe? har hørt at du må det på forgasser motorer, men er ikke sikker. efi stiller seg selv har jeg hørt. vet ikke om dette er sant da. Lenke til kommentar
mats116 Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Jeg får ikke no lyd ut av golfen min.. Mulig det ligger en demper eller et filter i luftfilteret. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 bare å sørge for å få kald luft til filteret så blir det bra.. 5115075[/snapback] Slett ikke. Forgassere er avhengige av forvarmet luft. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 bilen går bedre med kald luft (mer komprimert) Lenke til kommentar
exs Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 bare å sørge for å få kald luft til filteret så blir det bra.. 5115075[/snapback] Slett ikke. Forgassere er avhengige av forvarmet luft. 5120897[/snapback] hva legger du til grunn for det?? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Rett å slett fordi du kan få is i forgasseren hvist du ikke har forvarming Endret 8. november 2005 av zandro Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 det skal uuuutrolig mye til for å få det.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Nei faktisk ikke, det kan allerede skje ved 10+ grader det trenger faktisk ikke å være minusgrader for at dette skal skje. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Under 15c faktisk. Lufta har fuktighet og høy hastighet gjennom forgasseren, det er dette som forårsaker ising. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Joda det kan oppstå på under 15c også Bøker er kjekt å ha Vil påstå at Fiks Bilen serien er en av de beste norske bilbokseriene som er laget. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Bare meg som stusser på det som sto på første linje i tiltaksdelen? Følgende: Is i forgasseren kan eventuelt fjernes ved at du trår gasspedalen helt ned og venter noen minutter.. Høres for meg ut som sikra motorhavari Bare tenkte på siden det ikke sto noe om motoren skulle være i gang eller ikke.. Skjønner jo at den ikke er det, men kjenner et par som helt sikkert ikke hadde skjønt det Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) haha joda det står faktisk der hvist du tar deg bedre tid til å lese hele teksten Is i forgasseren kan veventuelt fjer- nes ved å at du trår gasspedalen helt ned og vente noen minutter. Varmen fra motoren vil muligens smelte isen derson det ikke er for kaldt i luften. forsøk så å starte igjen. Hell så fort som mulig kondensfjerner i bensinen. Det som er meningen ved å ha gasspedalen helt inne når motoren har fått stopp pga ising, er at varm luft fra forvarmingen kan komme inn i forgasseren og smelte isen som er der, det får du ikke til hvist gass-spjeldet er lukket Endret 8. november 2005 av zandro Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Så jo det da Zandro, men har enkelte i vennegjengen som ville lest 1. linje, gjort det, lest 2. linje, gjort det, så lest 3. linje for så å skjønne hva det heidundranes smellet kom av Hehe Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 La dem for all del ikke lese dette da Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Sjønner, sjønner. Men dette har jo ikke så mye med luft filteret å gjøre da. Er vell mer om forgasseren. Forgasseren er som gjerner plasser på toppen av innsugs manifolden, og den er jo montert rett på toppen, så her er det vell litt varme å hente til forgasseren. Har selv montert power filter der vi "sjerma" luft filteret med blikk plater for å støyte vekk varme fra motoren. Har aldri hørt eller selv hatt noen problemer med is i forgasseren.. :/ Men men, bøkene har jo selvfølgelig rett, men om det handler om det samme temaet er jeg ikke helt enig med dere i. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Jeg har selv hatt en Audi med forgassermotor i denne hadde termisk styrt forvarming ved hjelp av et spjeld som bestemte om luften skulle hentes direkte utenifra eller om den skulle hente oppvarmet luft. Jeg har kun sett dette spjeldet åpne seg en gang og det var etter bilen hadde stått i sola hele dagen med en utetemperatur på rundt 22grader, spjeldet åpnet seg på 20 grader, og da først henter den lufta direkte utenifra. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Snakket med en "motor ekspert" i dag. Han sa det kan oppstå is i forgasseren om du har VELDIG variasjon på innsuget fra luft filteret. Om røret fra luft filteret til forgasseren ikke har noen spesielle innsnevringer eller andre hindringer skal det ikke oppstå noe som helts is i forgasseren. Det kommer is i forgasseren som sagt vist omkretsen på røret fra luft filteret til forgasseren. Dette pgr av at lufta blir veldig mye kaldere når om den kommer inn i røret med stor fart og blir presset igjennom en hindring som f.eks en innsnevring i røret. Om røret har så og si samme diameteren helt fra luft filteren til forgasseren er ikke dette noe problem, what so ever. Så! Er bare å skjerme luft filteret fra varme i motoren, bare ikke ha forskjellige diameter på røret fra luft filteret til forgasseren! Endret 9. november 2005 av In5ErT Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Forgasseren er en innsnevring i seg selv, derfor ising. Det med diam. på rørene tar jeg med en klype salt. Bla. golf 1 og 2 har filterboksen rett på forgasseren, fryser likevel, det vet jeg av erfaring. En rift i slangen var nok. Tror ærlig talt du blander mellom forgassermotorer og innsprøytningsmotorer i dette tillfellet, In5ErT. Tror du det er til pynt at forvarming er montert på forgassermotorer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå