Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

powerfilter til golf2


tikka

Anbefalte innlegg

har lyst til å utstyre golfen med et power filter, slik at jeg får litt grommere lyd :!: .

 

hvilket anbefaler dere?

må jeg stille på bensin og luft tilførselen. hvis jeg setter inn et pwfilter?

 

det er en golf 2 gl forgasser (90mod).

Endret av tikka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har lyst til å utstyre golfen med et power filter, slik at jeg får litt grommere lyd :!:  .

 

hvilket anbefaler dere?

må jeg stille på bensin og luft tilførselen. hvis jeg setter inn et pwfilter?

 

det er en golf 2 gl forgasser (90mod).

5114942[/snapback]

 

 

K&N filters er knall, blir feit litt, men skulle jo gjerne hatt effektanlegg også da... nei, behøver ikke endre på noe... bare å sørge for å få kald luft til filteret så blir det bra..

Lenke til kommentar

Bare meg som stusser på det som sto på første

linje i tiltaksdelen?

 

Følgende:

Is i forgasseren kan eventuelt fjernes ved at du trår

gasspedalen helt ned og venter noen minutter..

 

Høres for meg ut som sikra motorhavari :p

 

Bare tenkte på siden det ikke sto noe om motoren

skulle være i gang eller ikke..

 

Skjønner jo at den ikke er det, men kjenner et par som helt sikkert ikke hadde skjønt det :w00t:

Lenke til kommentar

haha joda det står faktisk der hvist du tar

deg bedre tid til å lese hele teksten :p

 

Is i forgasseren kan veventuelt fjer-

nes ved å at du trår gasspedalen helt

ned og vente noen minutter. Varmen

fra motoren vil muligens smelte isen

derson det ikke er for kaldt i luften.

forsøk så å starte igjen. Hell så fort

som mulig kondensfjerner i bensinen.

 

Det som er meningen ved å ha gasspedalen helt inne

når motoren har fått stopp pga ising, er at varm luft

fra forvarmingen kan komme inn i forgasseren og

smelte isen som er der, det får du ikke til hvist

gass-spjeldet er lukket

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Sjønner, sjønner. Men dette har jo ikke så mye med luft filteret å gjøre da. Er vell mer om forgasseren. Forgasseren er som gjerner plasser på toppen av innsugs manifolden, og den er jo montert rett på toppen, så her er det vell litt varme å hente til forgasseren.

Har selv montert power filter der vi "sjerma" luft filteret med blikk plater for å støyte vekk varme fra motoren. Har aldri hørt eller selv hatt noen problemer med is i forgasseren.. :/

 

Men men, bøkene har jo selvfølgelig rett, men om det handler om det samme temaet er jeg ikke helt enig med dere i.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt en Audi med forgassermotor i

denne hadde termisk styrt forvarming ved hjelp av et

spjeld som bestemte om luften skulle hentes direkte

utenifra eller om den skulle hente oppvarmet luft.

Jeg har kun sett dette spjeldet åpne seg en gang

og det var etter bilen hadde stått i sola hele dagen

med en utetemperatur på rundt 22grader, spjeldet

åpnet seg på 20 grader, og da først henter den lufta

direkte utenifra.

Lenke til kommentar

Snakket med en "motor ekspert" i dag. Han sa det kan oppstå is i forgasseren om du har VELDIG variasjon på innsuget fra luft filteret. Om røret fra luft filteret til forgasseren ikke har noen spesielle innsnevringer eller andre hindringer skal det ikke oppstå noe som helts is i forgasseren.

 

Det kommer is i forgasseren som sagt vist omkretsen på røret fra luft filteret til forgasseren. Dette pgr av at lufta blir veldig mye kaldere når om den kommer inn i røret med stor fart og blir presset igjennom en hindring som f.eks en innsnevring i røret. Om røret har så og si samme diameteren helt fra luft filteren til forgasseren er ikke dette noe problem, what so ever.

 

Så! Er bare å skjerme luft filteret fra varme i motoren, bare ikke ha forskjellige diameter på røret fra luft filteret til forgasseren!

Endret av In5ErT
Lenke til kommentar

Forgasseren er en innsnevring i seg selv, derfor ising.

 

Det med diam. på rørene tar jeg med en klype salt.

Bla. golf 1 og 2 har filterboksen rett på forgasseren, fryser likevel, det vet jeg av erfaring. En rift i slangen var nok.

 

Tror ærlig talt du blander mellom forgassermotorer og innsprøytningsmotorer i dette tillfellet, In5ErT.

Tror du det er til pynt at forvarming er montert på forgassermotorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...