Mr.M Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Gjelder ram av typen pc3200 DDR400 Vurderer å kjøpe et hovedkort fra MSI (socket 754) og ser at endel av de har begrensninger med hensyn til ram. Det gjelder da bruk av henholdsvis single-side og/eller double-side brikker. Ifølge msi kan begge typer stort sett mixes, men bruker man begge ram slotene, så går det ikke med 2 double-side brikker (da blir i tilfelle hastighet satt ned til DDR 333) Aktuelle brikker er Crucial 512 mb x 2 Beste er da å gå for single-side, men hvordan finne ut om ei brikke er det? Endret 6. november 2005 av Hotbox Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har selv brukt 2x512MB dobbeltsidede brikker på MSI K8N Neo Platinum uten problemer på DDR400 (og høyere.. ;o)), og mener det ikke skal være noe problem på Socket 754 og nyere hovedkort. Kjører du derimot 3 brikker og fyller alle slots med dobbeltsidede, kan det godt hende det blir problem med DDR400. Nå var det riktignok nForce3 250GB det kortet hadde, så det kan hende hovedkort med nForce3 150 eller Via K8t800-chipsett må kjøre 2 dobbeltsidede brikker på DDR333, hvis du av en eller annen grunn skal ha såppass gamle og kjipe chipset på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har selv brukt 2x512MB dobbeltsidede brikker på MSI K8N Neo Platinum uten problemer på DDR400 (og høyere.. ;o)), og mener det ikke skal være noe problem på Socket 754 og nyere hovedkort. Kjører du derimot 3 brikker og fyller alle slots med dobbeltsidede, kan det godt hende det blir problem med DDR400. Nå var det riktignok nForce3 250GB det kortet hadde, så det kan hende hovedkort med nForce3 150 eller Via K8t800-chipsett må kjøre 2 dobbeltsidede brikker på DDR333, hvis du av en eller annen grunn skal ha såppass gamle og kjipe chipset på hovedkortet ditt. 5114879[/snapback] Men du har såvidt jeg kan se 4 ram-sloter på kortet, så da kan du godt mixe med 2 stk. tenker jeg. Men prøver du 4 stk. brikker så virker det ikke med double-side på hk'et ditt uten at hastighet reduseres til DDR 333. (også problem med 2 stk. hvis du setter i slot 1 og 3) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det MSI-kortet jeg hadde var Socket 754, og der var det 3 spor. Det gikk da helt fint med DDR400 på to dobbeltsidede RAM-brikker. Nå kjører jeg Socket 939 ja, med 4 spor. Her er det ingen sak å kjøre 4 brikker på DDR400, eneste er Command Rate som må settes til 2T istedetfor 1T pga. minnekontrolleren i AMDs K8-prosessorer. Det skal nok gå helt fint for deg å kjøre to brikker på DDR400, samme om det er enkelt- eller dobbeltsidede. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Msi Socket 754 http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=648 Joda, vet det kortet er gammeldags, men er socket 754/Sempron som jeg vurderer. Finner ikke noe ang. single-side VS double-side på hjemmesiden til Crucial heller. Kan man se det ut ifra noe andre tekniske begrep so nevnes enten i webshoppen eller hos crucial?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå