Marm0r Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hei. Jeg vurderer å oppgradere den gamle PCen min, og av brukbare ting har jeg 2 stk. Maxtor 120 GB-harddisker og 2 stk. 37,5 GB-Raptorer som jeg kan tenke meg å bruke i et RAID-oppsett, så et nytt hovedkort må støtte dette og S-ATA. Ellers har jeg kabinett, mus, tastatur, skjerm, optisk drev og PSU. Trenger altså: - hovedkort (S-ATA, RAID og nettverk) - prosessor (ingen spesielle preferanser, vil bare ha mest ytelse for pengene ... AMD 939?) - skjermkort (vil kunne spille litt spill, så kanskje 6600GT eller X800GT?) - RAM (ingen spesielle preferanser). Alt dette til rundt 5000,- (helst ikke så mye over det i alle fall). Er ute etter en maskin som kan brukes greit til det meste, også litt til spill. Er ikke videre erfaren med å overklokke, så hvis dere mener det er nødvendig er det også greit om dere legger til hva slags vifter/kjøling jeg trenger til det, det siste jeg vil ha er en ustabil maskin. Noen tips til oppsett? På forhånd takk for svar. Endret 6. november 2005 av Marm0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå