Aleksweb Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei,ligger vnc i ubuntu som en pakke? Eller må den lastes ned? Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ja, både klienten og serveren. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Ja, både klienten og serveren. 5114683[/snapback] Hva heter den? Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 $ sudo apt-cache search vnc krdc - Remote Desktop Connection for KDE krfb - Desktop Sharing for KDE libvncauth-dev - Virtual network computing authentication headers and static lib libvncauth0 - Virtual network computing authentication library tsclient - front-end for viewing of remote desktops in GNOME vino - VNC server for GNOME vnc-common - Virtual network computing server software xvncviewer - Virtual network computing client software for X tightvnc-java - TightVNC java applet and command line program vnc-java - VNC java applet and command line program directvnc - VNC client using the framebuffer as display iprelay - User-space bandwidth shaping TCP proxy daemon kcemirror - Windows CE remote control tool like VNC libsvncpp-dev - Subversion C++ library (development files) libsvncpp0c2 - Subversion C++ shared library libvncserver-dev - easy API to write one's own VNC server linuxvnc - VNC server to monitor a tty rfb - VNC Server for X11 - exports current display svncviewer - virtual network computing client software for SVGA tightvncserver - virtual network computing server software tkvnc - Displays a list of (defined) machines to start VNC to vnc4-common - Virtual network computing server software vnc4server - Virtual network computing server software vncommand - VNC server which monitors a specified program vncserver - Virtual network computing server software vtgrab - A VNC like console monitoring x11vnc - VNC server which uses your current X11 session x2vnc - A dual-screen hack - link a MS-Windows and X display xtightvncviewer - virtual network computing client software for X xvnc4viewer - Virtual network computing client software for X xwnc - Mix of Xvnc and XDarwin with improved protocol Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 tightvnc er enkel å sette opp og bruke iallefall. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Finnes RealVNC til ubuntu? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Trenger ikke realvnc. skal du ha server kan du gjøre dette i menyen, noe som heter remote desktop, skal du ha viewer anbefaler jeg 'xvncviewer' sikkert lagt inn allerede men du får den med apt-get install xvncviewer. edit: var kanskje litt rask som sa at realvnc ikke fantes til linux, for det vet jeg egentlig ikke. kan jo alltids kjøre wine Endret 6. november 2005 av zeltex Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg installerte "vncserver" som er RealVNC Verson 3.3.7... men når jeg prøver å koble meg til med den får jeg bare en bakgrumm med ett mønster.., og en X som musepeker :S Endret 9. november 2005 av Aleksweb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå