skromt Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Skal lage en innloggingsfunksjon i Visual Basic, det letteste er å koble til SQL? og så ta et søk i tabellen etter bruker og passord? Så bruke en for each løkke for å leite igjennom etter brukernavn og passord? Eller er det bedre med matrise eller fil? Endret 6. november 2005 av skromt Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 En innloggings-funksjon er ikke store greia, vanlig flat-fil funker vel helt greit uten noe spesilt stor job. Du må vel lage en form for kryptering da, hvordan det funker i SQL vet jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Eller er det bedre med matrise eller fil? I dataverden er en matrise er bare en tabell i minnet, enkelt fortalt. Uansett om du leser inn data fra en database eller fil, så kan det lagres i en matrise. Stort sett... Lenke til kommentar
skromt Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Jo men da tenkte jeg på å deklarere en matrise/arey i selve visual basic. Måtte isåfall blitt en dynamisk ettersom det skal være mulig å tilføye brukere. På grunn av dette lurte jeg på om det hadde vært enklere å få det til ved hjelp av SQL. Så hvilken av metodene vil jeg få minst hodebry av?=) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Jeg vil tippe du vil få flest "problemer" med SQL-alternativet. Å lese verdier inn i et dataset eller matrise fra fil er realtivt enkelt, og man slipper å opprette database-koblinger. Array kan man gjøre dynamisk. Litt kvasi-kode for å forklare. 'Initierer matrisenaBrukerPass(2,40) ' 40 brukere med to kolonner for å lagre navn og passord. 'Gjør Matrisen større ReDim Preserve aBruker(2, 41) ' Legger til en tom rad for å legge til en ny bruker. 'Gjør matrisen mindre Dim aTemp = aBruker Dim intHoppOverRad = 0 ReDim aBruker(2,39) for i as Integer = 1 to aBruker.GetLength(0) if not i = Rad_som_skal slettes aBruker(1,i) = aTemp(1,i +intHoppOverRad) aBruker(2,i) = aTemp(2,i+ intHoppOverRad) else intHoppOverRad += 1 end if next Endret 7. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
skromt Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Ah får sitte meg ned seinere i dag å se om eg forstår det=) hehe. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå