Gå til innhold

FYI: Hercules 3D Prophet 9700Pro...

MistaPi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det var i allefall forskjell i forhold til "buildt by ati" kort og andre produsenters kort når det gjelder 8500 serien, så logisk sett er det nok litt forskjell.

Hvis man stikker på Hercules sine hjemmesider så ser man at de ikke oppgir klokkefrekvensen på GPU/minne.

Så man må nok vente til noen hardwaresider får inn kortet og reviewer det.

Lenke til kommentar

humm.. det var det jeg tenkte på og.

men det skal vel ikke vere noen problem og overklokke f.eks hercules sin 9700Pro til ATI standard eller høyere. såg på anandtech at dem hadde klokket kjernen på ett 9700 opp til 400mhz og rammen til uhhmm.. 650?

er forsåvidt bare å sette på noen skikkelige ram kjølere (etter det jeg har fått med meg, så kommer kortene uten ram kjøler) og så er det å guffe på med klokking. :grin:

uansett, så kommer jeg til å kjøpe meg hercules sitt 9700pro, pga prisen var ikke så avskrekkende :smile:

Lenke til kommentar

Hvis man ser nøye etter på Hercules 9700, så kommer det med ramsinks og kobberkjøler, så jeg "tror" kanskje at kortet ihvertfall kommer med "original hastighet". Men det som er usikkert er ns som kortet kjører på, siden jeg skal vannavkjøle kortet og overklokke det, så kommer jeg nok for å gå med det kortet som er BBA. Over og ut.

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene er som følger:

325 MHz klokkefrekvens

128 MB 256-bit DDR minne klokket til 310 MHz

Minnebåndbredde på 18.47 GB/s

DirectX 9 hardware-akselerasjon

8 pixelshader og 4 vertexshader "motorer"

AGP 8x

DVI-I utgang samt TV-utgang

Kjøleløsning i kobber (vifte <28dB) med kjøleribbe også på baksiden av kortet

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 23:30, Deviate skrev:

Men ytelsen av Hercules 9700 blir circa det samme som ATi sin, riktig?

Nei, ikke helt. Hercules sin var vistnok vesentlig bedre! Leste tester på anandtech var det vel? firingsquad? husker ikke... Noen som husker hvor man finner reviews?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...