Gå til innhold

bruke 3 RAM brikker på ett hovedkort?

Anbefalte innlegg

ja jeg har da ett MSI KT6 Delta og 4 ram brikker hvorav 3 er 512 og en er 256. jeg har netopp kjøpt meg 2*512 GeiL value RAM og testet og kjøre disse sammen med 512 MB brikka jeg hadde fra før (twinmos) da jeg startet fikk jeg ikke boot men prøvde og plasere twinmos brikka vedsiden av en av de nye og kjøre to forskjellige minnebrikker, dette funket og jeg lurer da på om det er mulig og plassere alle tre brikkene på samme hovedkort og få dem til å boote og kjøre PC3200, alle brikkene har cas 2,5 og tilnermet like timings på resten av dupedittene.. er jo 3 ram slots på HK så skulle jo vert mulig og kjøre alle sammtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan har du plasert RAM brikkene?

DU sier du har 4 stk porter på HKet ditt.

og du har 3x 512mb GeiL brikker

og du har 1x 256mb twinmos?

fungerer det å bare bruke dei 3 stk 512mb geil brikkene dine? (eller er det 3 stk Gei brikker på 512? )

5121402[/snapback]

nei, jeg har 4 ram brikker og 3 ram slots. 2 heil 512 en twinmos 512 og en twinmos 256. jeg har plasset geil brikkene i de to slotene som står nermest CPU og twinmos i den yterste!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hvordan har du plasert RAM brikkene?

DU sier du har 4 stk porter på HKet ditt.

og du har 3x 512mb GeiL brikker

og du har 1x 256mb twinmos?

fungerer det å bare bruke dei 3 stk 512mb geil brikkene dine? (eller er det 3 stk Gei brikker på 512? )

5121402[/snapback]

nei, jeg har 4 ram brikker og 3 ram slots. 2 heil 512 en twinmos 512 og en twinmos 256. jeg har plasset geil brikkene i de to slotene som står nermest CPU og twinmos i den yterste!

5122894[/snapback]

På Dual Channel Mother boards kan man KUN kjøre 1 (Single channel), 2 (Dual Channel) og 4 (Dual Channel x2) tre går ikke på Dual Channel!

Uannsett man bør ALLTID ha like rambrikker! spesielt hvis det skal klokkes. å siden du legger denne under overklokking, så burde vel dette vøre et mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...