Gå til innhold

kjøp av geil x-ultra pc 3200!

FalcoN200285

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du går fra 512MB Value-RAM til 512MB high-end-RAM vil jeg påstå at du ikke kommer til å merke en dritt, bortsett fra benchmark, der du kan lese av forskjellen.

Hvis du derimot går fra 512MB til 1024MB, kommer man helt klart til å merke det i nyere spill og tunge oppgaver. Men hvis du blander Value og Ultra X, vil Value-brikken henge deg igjen, og du vil ikke kunne kjøre timings så hardt som Ultra X er satt til.

Lenke til kommentar

Du kan helt fint blande RAM jo. Noen merker og hovedkort kan ha problemer med hverandre, men det skal i prinsippet gå fint å blande RAM, så lenge man holder seg til riktig type.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Skal du fjerne Value-brikken din, og heller bare bruke en Ultra X-brikke? I så fall vil du høyst sannsynlig få mye bedre overklokkingsresultater, hva RAM-brikken angår.

Tenker du å bruke begge to, vil den svakeste brikken holde deg igjen, da sannsynligvis Value-brikken.

Lenke til kommentar

jeg skal kvitte meg med value rammen !

og kjøpe meg ny!

men jeg vet jo ikke om jeg vil få bedre overklokking resultater med Ultra X-brikke

en isteden for value rammen!

men i såfall er det noe som er bedre en ultra x-brikkene til geil?

Endret av geromino
Lenke til kommentar

Klart UltraX klokker bedre enn value! Vet ikke hva slags ultrax det der er, men om det er de som er bygd på BH-5 har de vertfall bra potensiale! Det har du forsåvodt og med TCCD, bare på en litt annen måte.. Med det hk som du har tror jeg det er best med tccd på grunn av du antageligvis ikke har tilgang på høy nok spenning for å utnytte bh-5.

Om du får klokket cpu lenger tror jeg ikke da..

Lenke til kommentar
men er det noe ram som er bedre en geil X-ultra? bedre timings ved overklokking?

5126038[/snapback]

Hvis du har råd,så er Mushkin Redline Xtreme Performance rått minne til overklokking.

Jeg har selv bestilt 2gb Mushkin ram fra PC-Memory-Upgrade. Får de muligens levert på døra av DHL i dag.

5127195[/snapback]

Kjøpte du 4x512?

Har selv kjøpt 2x512 av de, men vet ikke om jeg kanksje trenger en gb til.. si fra om hvordan de oppfører seg med 4 brikker ;)

Lenke til kommentar
men er det noe ram som er bedre en geil X-ultra? bedre timings ved overklokking?

5126038[/snapback]

Hvis du har råd,så er Mushkin Redline Xtreme Performance rått minne til overklokking.

Jeg har selv bestilt 2gb Mushkin ram fra PC-Memory-Upgrade. Får de muligens levert på døra av DHL i dag.

5127195[/snapback]

Kjøpte du 4x512?

Har selv kjøpt 2x512 av de, men vet ikke om jeg kanksje trenger en gb til.. si fra om hvordan de oppfører seg med 4 brikker ;)

5127564[/snapback]

Nei jeg overklokker ikke,så jeg kjøpte 2x1024 Mushkin Blue Line.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...