FalcoN200285 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 vil jeg merke forskjell av denne ? jeg har en 512 ram Value Series DDR link jeg har AMD 3500+ og har klokket den til 2,4 ghz! jeg har dette hovedkortet vil jeg merke forskjell på ytelse ? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvis du går fra 512MB Value-RAM til 512MB high-end-RAM vil jeg påstå at du ikke kommer til å merke en dritt, bortsett fra benchmark, der du kan lese av forskjellen. Hvis du derimot går fra 512MB til 1024MB, kommer man helt klart til å merke det i nyere spill og tunge oppgaver. Men hvis du blander Value og Ultra X, vil Value-brikken henge deg igjen, og du vil ikke kunne kjøre timings så hardt som Ultra X er satt til. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 jeg vet at jeg ikke kan blande ram! men jeg tenker på overklokking! om jeg vil få bedre overklokkingsresultater? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du kan helt fint blande RAM jo. Noen merker og hovedkort kan ha problemer med hverandre, men det skal i prinsippet gå fint å blande RAM, så lenge man holder seg til riktig type. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Skal du fjerne Value-brikken din, og heller bare bruke en Ultra X-brikke? I så fall vil du høyst sannsynlig få mye bedre overklokkingsresultater, hva RAM-brikken angår. Tenker du å bruke begge to, vil den svakeste brikken holde deg igjen, da sannsynligvis Value-brikken. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) jeg skal kvitte meg med value rammen ! og kjøpe meg ny! men jeg vet jo ikke om jeg vil få bedre overklokking resultater med Ultra X-brikke en isteden for value rammen! men i såfall er det noe som er bedre en ultra x-brikkene til geil? Endret 7. november 2005 av geromino Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 ingen som kan hjelpe meg her ?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Klart UltraX klokker bedre enn value! Vet ikke hva slags ultrax det der er, men om det er de som er bygd på BH-5 har de vertfall bra potensiale! Det har du forsåvodt og med TCCD, bare på en litt annen måte.. Med det hk som du har tror jeg det er best med tccd på grunn av du antageligvis ikke har tilgang på høy nok spenning for å utnytte bh-5. Om du får klokket cpu lenger tror jeg ikke da.. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 men er det noe ram som er bedre en geil X-ultra? bedre timings ved overklokking? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 men er det noe ram som er bedre en geil X-ultra? bedre timings ved overklokking? 5126038[/snapback] Hvis du har råd,så er Mushkin Redline Xtreme Performance rått minne til overklokking. Jeg har selv bestilt 2gb Mushkin ram fra PC-Memory-Upgrade. Får de muligens levert på døra av DHL i dag. Lenke til kommentar
Tuggen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 men er det noe ram som er bedre en geil X-ultra? bedre timings ved overklokking? 5126038[/snapback] Hvis du har råd,så er Mushkin Redline Xtreme Performance rått minne til overklokking. Jeg har selv bestilt 2gb Mushkin ram fra PC-Memory-Upgrade. Får de muligens levert på døra av DHL i dag. 5127195[/snapback] Syke brikker Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 men er det noe ram som er bedre en geil X-ultra? bedre timings ved overklokking? 5126038[/snapback] Hvis du har råd,så er Mushkin Redline Xtreme Performance rått minne til overklokking. Jeg har selv bestilt 2gb Mushkin ram fra PC-Memory-Upgrade. Får de muligens levert på døra av DHL i dag. 5127195[/snapback] Kjøpte du 4x512? Har selv kjøpt 2x512 av de, men vet ikke om jeg kanksje trenger en gb til.. si fra om hvordan de oppfører seg med 4 brikker Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 men er det noe ram som er bedre en geil X-ultra? bedre timings ved overklokking? 5126038[/snapback] Hvis du har råd,så er Mushkin Redline Xtreme Performance rått minne til overklokking. Jeg har selv bestilt 2gb Mushkin ram fra PC-Memory-Upgrade. Får de muligens levert på døra av DHL i dag. 5127195[/snapback] Kjøpte du 4x512? Har selv kjøpt 2x512 av de, men vet ikke om jeg kanksje trenger en gb til.. si fra om hvordan de oppfører seg med 4 brikker 5127564[/snapback] Nei jeg overklokker ikke,så jeg kjøpte 2x1024 Mushkin Blue Line. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ok. Får teste sammen med de gamle brikkene mine å se hvordan det blir da, men de er ikke like raske som mushkin brikkene så det blir ikke riktig å sammenligne likevel da. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Fikk Mushkin brikkene levert på døra i ettermiddag. Merker godt forskjellen i FEAR og Battlefield 2. Brikkene ble sendt fra Irland til Nord-Norge på bare 5 dager,det er ganske rått. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Fikk min i dag jeg også, ble sendt fra Trondheim til meg på 1 dag Har ikke testet særlig mye klokking enda, men de gruste de gamle brikkene mine på første forsøk Endret 9. november 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 hvor mye koster de ? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hvor mye koster de ? 5131293[/snapback] Hvis du skal kjøpe Mushkin Redline Extreme fra PC-Memory Upgrade,så bruk denne valutakalkulatoren. Vær obs på at det er moms i tillegg til prisen. Pass også på at du har et hovedkort som kan gi nok volt til brikkene. Som du ser i linken skal XP4000 ha 3,3 volt,mens XP3200 skal ha mer "normale" 2,5-2,8 volt. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hvor mye koster de ? 5131293[/snapback] Betalte 1950,- for mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå