LittOmAlt Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei på jobb har vi en trådløs router, på den har vi satt en rundstråleantenne. Vi ønsker å gi trådløs tilgang til brukere som sitter 50 m unna. På tross av ny antenne hjelper det ikke, signalet blir for svakt. Hva må kjøpes for å få til en utvidet rekkevidde på wlan signalet? Noen snakker om accesspunkt, forsterkere og repeatere og annet, men jeg har ikke så mye peiling på wlan så jeg henvender meg til dere da jeg regner med at jeg ikke er den første som lurer på dette. LoA Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) hei! vist antennen ikke er god nokk så må nokk signalet forsterkes! denner forsterkeren vill nokk hjelpe! http://smartprodukter.com/product_info.php...3437e1c8181ce35 pc ene som skall tilkobles netverket har de skikkelige wlankort? eller er de usb wlan? hvlilken antenne å router er de dere har? Endret 6. november 2005 av Naits_89 Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Takk en forsterker er anbefalingen. Har du forsøkt en slik forsterker? Hvor mye lenger rekevidde snakker man om? De kortene vi sliter mest med er intel sine innebygde b/g 2200 ett eller annet. Ingen har usb kort. Finnes det ikke ett produkt som tar imot signal og forsterker det trådløst? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Eg har selv ikke noe erfaring med den forsterkeren!! men har hørt de skall fungerer greit! får nokk en god del lengre rekkevidde! intel sine innebygde kort skall vell vele ganske bra!! kankje antennen i berbaren er dorlig? men med 0,25 watt forsterkning vill signalet rekke en god del lengere! Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er absolutt å anbefale å gå for en eller to trådøse bokser til i forhold til å forsterke signalet. I norge er maks lovlig utstrålt effekt 20 dBm (100 mW), så det vil si at den forsterkeren har dobbelt så kraftig effekt i forhold til det som er lov. Hva slags trådløs router er det dere har i dag? Det er nemlig svært viktig for å se om du kan bruke repeatere for å forlenge rekkevidden. Det er ikke mulig å legge kabel til et par aksesspunkter? for det er ihvertfall den beste løsningen. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Vi har en DrayTek Vigor 2200 WLAN router 11b, jeg kjenner ikke spekken så veldig godt, den fulgte med lokalene. Hva til for at vi får brukt denne routeren? LoA Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Vi har en DrayTek Vigor 2200 WLAN router 11b, jeg kjenner ikke spekken så veldig godt, den fulgte med lokalene. Hva til for at vi får brukt denne routeren? LoA 5118667[/snapback] Den støtter ihvertfall ikke bridging, men da anbefaler jeg deg egentlig at du legger ut en eller to kabler for en eller to nye aksesspunkter. Dette vil være en mye bedre løsning enn kraftigere antenne/forsterker. Grunnen til det er at de bærbare maskinene både sender og mottar data, det vil da gå greit å motta dataene på grunn av den høyere sendestyrken på routeren. Men å sende data vil ikke gå noe bedre da de bærbare PC'ene ikke har noe høyere sendestyrke. Et enkelt og greit aksesspunkt jeg anbefaler er Linksys WAP54G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå