saimax Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hei! Jeg er meget fotvilt Det tar lang tid før HD'en kommer opp i kontrolpanelet, og når den kommer opp viser den bare Lokal disk, og jeg greie ikke å komme inn på den. Når jeg forsøker får jeg bare opp feilmeldingen (Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod). Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg er helt desperat Denne disken var selvsagt den disken jeg hadde alt av data/bilder etc lagret på. Hva kan jeg gjøre? Kjøre noen programmer for å rette opp feilen? Sende inn HD'en? Håper noen smarte her på forumet vet svar Alle svar mottas med stor takk :-) Harddisken er av type Maxtor 200GB Hilsen en meget fortvilt Saimax.... Endret 6. november 2005 av saimax Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det enklaste og første du kan prøve er å kjøre kommandoen: "chkdsk x: /f" Der x er stasjonsbokstaven til disken din. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Se om du finner den i Partition Magic. Lenke til kommentar
saimax Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Det enklaste og første du kan prøve er å kjøre kommandoen: "chkdsk x: /f" Der x er stasjonsbokstaven til disken din. 5114711[/snapback] Hei! Takker for svar :-) Jeg har forsøkt å kjøre "chkdsk". Får bare opp (Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Jeg har forsøkt å kjøre "chkdsk". Får bare opp (Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod). 5114856[/snapback] Det kan være ram-feil. Jeg prøvde å reparere en maskin med minnefeil for en stund siden. I mitt tilfelle hadde maskinen store problemer med å lese og skrive til harddisken. Endret 7. november 2005 av geir__hk Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) HDD Scan and Repair http://php.digi.no/phpf/prog_r.php?id=408 http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002632 Endret 7. november 2005 av kvase Lenke til kommentar
saimax Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Jeg har forsøkt å kjøre "chkdsk". Får bare opp (Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod). 5114856[/snapback] Det kan være ram-feil. Jeg prøvde å reparere en maskin med minnefeil for en stund siden. I mitt tilfelle hadde maskinen store problemer med å lese og skrive til harddisken. 5115957[/snapback] Hei! Takk for svar. Ja det kan være tenkelig at det er ram-fei. Men hvoran kan jeg løse dette problemet? Fant du noen løsning på problemet ditt? Mvh saimax ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå