Gå til innhold

Trøbbel med HD'en. Trenger hjelp.

saimax

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er meget fotvilt :cry:

Det tar lang tid før HD'en kommer opp i kontrolpanelet, og når den kommer opp viser den bare Lokal disk, og jeg greie ikke å komme inn på den.

Når jeg forsøker får jeg bare opp feilmeldingen (Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod).

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg er helt desperat :cry: Denne disken var selvsagt den disken jeg hadde alt av data/bilder etc lagret på.

Hva kan jeg gjøre? Kjøre noen programmer for å rette opp feilen? Sende inn HD'en?

Håper noen smarte her på forumet vet svar :thumbup:

Alle svar mottas med stor takk :-)

Harddisken er av type Maxtor 200GB

Hilsen en meget fortvilt Saimax....

Endret av saimax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det enklaste og første du kan prøve er å kjøre kommandoen: "chkdsk x: /f" Der x er stasjonsbokstaven til disken din.

5114711[/snapback]

Hei!

Takker for svar :-)

Jeg har forsøkt å kjøre "chkdsk". Får bare opp (Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod).

Lenke til kommentar
Jeg har forsøkt å kjøre "chkdsk". Får bare opp (Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod).

5114856[/snapback]

Det kan være ram-feil. Jeg prøvde å reparere en maskin med minnefeil for en stund siden. I mitt tilfelle hadde maskinen store problemer med å lese og skrive til harddisken.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

5114856[/snapback]

Det kan være ram-feil. Jeg prøvde å reparere en maskin med minnefeil for en stund siden. I mitt tilfelle hadde maskinen store problemer med å lese og skrive til harddisken.

5115957[/snapback]

Hei!

Takk for svar.

Ja det kan være tenkelig at det er ram-fei. Men hvoran kan jeg løse dette problemet?

Fant du noen løsning på problemet ditt?

Mvh

saimax ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...