Grape Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Noen som vet om det finnes noen ca tall for hvor mange Windowsversjoner i bruk som er piratkopi? Evt en link... Spør i forbindelse med en oppgave jeg skriver om tema... Endret 6. november 2005 av Grape Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Tror ikke det er mulig å få et tall på dette, er jo ingen som sier til offentlige undersøkelser: "ja, jeg har en pirtakopi". Men jeg vil tippe at ca. 40% av de som har Windows bruker en piratversjon, eller bruker lisensen flere ganger. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvis du vil ha et skikkelig svar på dette vil jeg anbefale deg å ringe Microsoft. De har store avdelinger som har som oppgave å forske på slike ting, og tipper de kan gi deg ganske nøyaktige tall. Hvis du ringer i kontortiden i uken og forteller om oppgavenj din, er jeg sikker på at de vil hjelpe deg så godt de kan. Lenke til kommentar
Grape Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Siden jeg bruker Mac OS X selv så kunne jeg jo egentlig gjort det...hehe. Tipper MS har tall på dette gjennom statistikk fra Windows Update osv. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Tipper MS har tall på dette gjennom statistikk fra Windows Update osv. 5114203[/snapback] Ja, ikke bare derfra, men de bruker selvsagt store ressurser på å finne ut hvordan spredningen av piratkopier skal stoppes - og da må de nødvendigvis også lære en del om hvem som bruker pirat, hvor mange, i hvilke land osv.. Siden jeg bruker Mac OS X selv så kunne jeg jo egentlig gjort det...hehe. 5114203[/snapback] Æh? Det skjønte jeg ikke? Lenke til kommentar
Grape Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Æh? Det skjønte jeg ikke?5114397[/snapback] Var bare en liten spøk på at kanskje de ville kontrollere min Windows om jeg ringte de Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det er ingen som har sikre tall på dette, selv ikke Microsoft, men andelen på verdensbasis er stor. I land som Kina og India er andelen på godt over 90%, og dette anså MS som er så stort problem at de lanserte Windows Starter Edition. Og vel, de fleste vet vel åssen det gikk... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det er ingen som har sikre tall på dette, selv ikke Microsoft, men andelen på verdensbasis er stor. I land som Kina og India er andelen på godt over 90% 5114528[/snapback] Hvordan kan du være så sikker på alt dette? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det er ingen som har sikre tall på dette, selv ikke Microsoft, men andelen på verdensbasis er stor. I land som Kina og India er andelen på godt over 90% 5114528[/snapback] Hvordan kan du være så sikker på alt dette? 5114562[/snapback] Siden jeg har dette som interesseområde og har fulgt aktivt med i data/warez/p2p/datarettigheter-nyhetsbildet de seneste årene. Kan ikke komme med kilder atm, men hvis dere søker litt på slashdot, pirazine etc. så finner dere nok nyttige lenker og artikler. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er ingen som har sikre tall på dette, selv ikke Microsoft, men andelen på verdensbasis er stor. I land som Kina og India er andelen på godt over 90% 5114528[/snapback] Hvordan kan du være så sikker på alt dette? 5114562[/snapback] Siden jeg har dette som interesseområde og har fulgt aktivt med i data/warez/p2p/datarettigheter-nyhetsbildet de seneste årene. Kan ikke komme med kilder atm, men hvis dere søker litt på slashdot, pirazine etc. så finner dere nok nyttige lenker og artikler. 5114584[/snapback] Nei, haha der tok du feil. Kina har ca bare 75%, men I Hong Kong, Taiwan og Guangdong provinsen er det godt over 95%. India vet eg ikke. Lenke til kommentar
Grape Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Nei, haha der tok du feil.Kina har ca bare 75%, men I Hong Kong, Taiwan og Guangdong provinsen er det godt over 95%. India vet eg ikke. 5118621[/snapback] Jasså? Siden du var så sikker på dette, hvordan fant du ut det, en url? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Nei, haha der tok du feil.Kina har ca bare 75%, men I Hong Kong, Taiwan og Guangdong provinsen er det godt over 95%. India vet eg ikke. 5118621[/snapback] Jasså? Siden du var så sikker på dette, hvordan fant du ut det, en url? 5119556[/snapback] Har hørt om det på kinesiske nyhetkanaler og på radio(Hong kong channel 1 - 第 一 台). "Ja, jeg kan kinesisk" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå