Christian86 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvilke merker er mest verksted vennlig? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) De som bare må på verksted når de skal på EU kontroll. Toyota, Lexus, Mitsubishi, Honda, Mazda, Nissan, Subaru, Suzuki osv.. Endret 7. november 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har hatt Mitsubishi, Mazda og Toyota og kan skrive under på det wm her sier. Har hendt seg at det har kommet opp feil som jeg ikke hadde oppdaget når jeg hadde de på EU-kontroll, men har aldri vært over 5.000,- i samlet kostnad for hovedservice, EUkontroll og utbedring av de feil som ble funnet. Ford derimot... -KJ Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Må bare si meg enig med gutta. My Toyota is fantastic. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Riskokere. 14tegn 5116723[/snapback] hva med chrysler da? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 hva med chrysler da? 5117314[/snapback] Såvidt jeg vet er ikke Chrysler Neon så verst. (?) Men ta en tur på en bilauksjon en gang, og prøv å telle antall Stratuser med merknad "defekt" eller "sliten girkasse" Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hadde en Chrysler Neon 1995, hadde ingen feil med den, men dyre deler. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 og jeg som likte stratus Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er mange som kaller Toyota kjedelig biler, men sannheten er at det er noe av det mest driftssikre som finnes. Personlig synes jeg de er gode å kjøre, og det er sjelden noe alvorlig galt med de. Det mest ekstreme tilfellet var jo Hi-Lux`en på Top Gear. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Det er mange som kaller Toyota kjedelig biler, men sannheten er at det er noe av det mest driftssikre som finnes. Personlig synes jeg de er gode å kjøre, og det er sjelden noe alvorlig galt med de. Det mest ekstreme tilfellet var jo Hi-Lux`en på Top Gear. 5117558[/snapback] mitt alternativ er corolla fra 98 osv, og de liker jeg veldig dårlig. Ser poenget med driftsikkerhet, men det overskygges av at jeg missliker utseende så grasalt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Automatkassene i Stratus og Voyager var vel et kapittel for seg selv..? Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Du glemte manuellkassen i stratus, som kanskje er enda verre:p Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 mitt alternativ er corolla fra 98 osv, og de liker jeg veldig dårlig. Ser poenget med driftsikkerhet, men det overskygges av at jeg missliker utseende så grasalt. 5117950[/snapback] Skjønner hva du mener... Kjører en Corolla'98 for øyeblikket. Lys lilla metallic for å være sikker på at kompisene mine mobber meg ekstra mye... Det som irriterer meg desto mer enn utseendet er 1.3-motoren med 76HK. Det er rett og slett for lite om du skal ut på tur med full bil og litt oppakking. Har opplevd å måtte tømme bilen for folk for å komme frem på vinterføre in Nord Trøndelag. Skal du derimot fise rundt på østlandet på asfaltveier og i bilkøer på E18, så er dette den perfekte bilen. Billig i innkjøp (i forhold til bruksverdi, ikke med tanke på utstyr og konkurrenter), billig i drift (lavt forbruk og lite reparasjoner), billig å forsikre og veldig lettkjørt. Kan ikke tenke meg at du finner en modell med større utvalg og bedre tilgjengelighet, både i bruktmarkedet og hos høggern. -KJ Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 mitt alternativ er corolla fra 98 osv, og de liker jeg veldig dårlig. Ser poenget med driftsikkerhet, men det overskygges av at jeg missliker utseende så grasalt. 5117950[/snapback] Driver du å krangler med foreldrene dine om hva du skal kjøpe ennå? Hva er maks pris, km-stand osv osv? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hadde en 98 modell mørk blå Corolla 3 dørs, og likte den bilen veldig godt. God bil, men skulle ønske jeg hadde 1.6 isteden for 1.3. Det var 86 hk i den jeg hadde, forresten. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Fare for å ryke veldig offtopic her nå, men parkerte nettopp den nye Avensisen med 177HK turbodiesel og gikk og satte meg i min Corolla. Du for en nedtur... Ellers så stemmer det vel at det er 86HK, ikke 76. Dette er den modellen som kom i 98 og som ser ut som en dass både fremme og bak. -KJ Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hadde en Chrysler Neon 1995, hadde ingen feil med den, men dyre deler. 5117471[/snapback] hadde du den med varsel lys som var skjult av plastiken rundt instrumentene eller den hvor lysa faktisk var synlige? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hadde den hvor lysa var synlige. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) mitt alternativ er corolla fra 98 osv, og de liker jeg veldig dårlig. Ser poenget med driftsikkerhet, men det overskygges av at jeg missliker utseende så grasalt. 5117950[/snapback] Driver du å krangler med foreldrene dine om hva du skal kjøpe ennå? Hva er maks pris, km-stand osv osv? 5120769[/snapback] egentlig ikke de er ikke så mye imot stratusen bare bekymret for verkstedene...mens kan ikke snap drive osv ta chrysler? kan jo si at den kun skal kjøres frem til ca 2007 da, og så bli solgt. Er snakk om noe 30 000 km hvert år, og tar sikte på lav km stand og bil med garanti Endret 12. november 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Er vel ingen hemmelighet at riskokere er mere driftsikre enn andre biler. Har selv hatt Nissan, kjører nå en Mazda 323. Felles for de begge har vært at de bare må på verkstedet vært annet år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå