Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Større dynamo, selges hvor i norge?

ViVentis

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på hvor de selger dynamoer i norge, tenkte det kansje hadde vært kjekt med en med litt mere ampereleveranse. Vet ikke hvor mye den som står i nå leverer, men har en følelse av at det er lite. Bilen er forsåvidt en Audi80 1989 1.8s .

Priseksempel på dynamo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg tatt mål av fester til dynamoen din, tatt en tur til nrmeste hogger, også kikka i diverse dieselbiler, biler som har mye el. utsyr og lignende ;)

Da kan du slippe unna med 300 - 1000 kr...

Jeg hadde 40A dynamo i min, tok en tur til en hogger her i distriktet og fant en BMW 320i med sekser og dynamo på 80-85A (usikker for øyeblikket) den gikk greit over med litt tilpasning og kosta meg 300 kroner, nesten ny ;)

Lenke til kommentar

Hoppla :)

Står det ikke noe på den? Det er stanset inn på en metallplate eller på selve dynamoen. Gni litt med ei fille med med avfettingsmiddel/felgrens e.l. så dukker det nok frem ;)

Sjekk bruktmarkedet.

En 120A dynamo fra en Caravelle TDi el.l vil passe rett så fint skulle jeg tro.

Ellers kan du jo legge inn bestilling på en som vil passe rett på blokka, men de trenger serienummeret på dynamoen for å kunne legge av en til deg når de får inn sakene :)

Prisantydning for en strøken 120A dynamo er ca 700 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Mkay! Dynamoen er forsåvidt ganske ny, byttet av forrige eier. Det er ikke noe fett eller griseri på den, men kan jo se litt nøyere etter.

120A dynamo burde holde en del?

Er på jakt etter forsterker nr2. Til høytalere foran og bak. Har merket at lysene har svekket seg i takt med subben, så jeg skal gå over dynamo med bedre kabler.

Minus på dynamo til karosseri, og + til batteri, ikke sant? Legge opp bedre kabel fra batteri jord, til karosseri også.

Lenke til kommentar

Bruk samme festepunktene som originalt, fjern skitt og støv klem ledningene inn i en passende kabelsko og skru til :)

Hva er det du skal drive med forsterker nr. 2?

Anbefaler egentlig å bare drive de bak med spillern og heller kjøpe skikkelige saker til å ha foran :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...