Gå til innhold

Hvor mye energi er det egentlig i Redbull ?

MrLuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som veit hvor mye energi som er i den tingen ?

5114026[/snapback]

Det er ikke energien (kcal/kJ) som gjør at noen føler seg våken/hyper, men koffeinet og et annet stoff jeg ikke husker navnet på.

Koffeinnivået skal være ganske høyt, men den største grunnen til at det ikke selges i Norge skal visst være pga. det andre stoffet jeg ikke husker navnet på.

(RedBull-hyperaktivitet er oppskrytt. Jeg merker ingenting av én boks. :thumbdown: )

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Noen som veit hvor mye energi som er i den tingen ?

5114026[/snapback]

Det er ikke energien (kcal/kJ) som gjør at noen føler seg våken/hyper, men koffeinet og et annet stoff jeg ikke husker navnet på.

Koffeinnivået skal være ganske høyt, men den største grunnen til at det ikke selges i Norge skal visst være pga. det andre stoffet jeg ikke husker navnet på.

(RedBull-hyperaktivitet er oppskrytt. Jeg merker ingenting av én boks. :thumbdown: )

5114104[/snapback]

Jeg drakk 3 en gang, og spiste store mengder daim (vant på 3.5kg på liseberg). Fikk litt ondt i hode, det var stort sett alt. oppskrytt, vanlig kaffe funker mye bedre.

Lenke til kommentar
Javisst, det er mer koffein i kaffe enn i redbull. Når det gjelder Battery er det bare ørlite grann mer koffein i den enn i en vanlig cola.

5116456[/snapback]

Redbull og Battery inneholder faktisk nøyaktig like mye koffein etter hva jeg kunne finne på sidene deres:

Redbull = 80 mg koffein/250 ml drikke = 320 mg/l

Battery = 320 mg koffein/100 cl drikke = 320 mg/l

Da tror jeg du hadde dødd som følge av koffeinsjokk.

Var vel en russ i fjor som skulle ta "kaffeknuten", innebærte X antall kopper kaffe, og hun var vel nær hjertestans eller noe slikt, husker ikke helt.

5118283[/snapback]

Ifølge wikipedia vil halvparten av befolkningen dø av 140-180 kopper kaffe innenfor et tidsrom på 3,5 til 10 timer. Altså 150-200 mg koffein pr. kg kroppsmasse.

140 kopper á 1,5 dl = 210 dl kaffe, altså 21 liter. Har en jente greid å drikke det?

Lenke til kommentar

i morgen på skulen skal e gå rundt å belære folk om dette "anntal kopper kaffe" opplegget...

Om bussjåføren da hadde rett anngående koffein innholdet, så hadde eg drukket nokk til å dø 3 ganger iløpet av turen :p

Heiv ti meg 3 på ein gong, og eg merka go forskjell ja. Men eg kunne like godt drukket 3-4 kopper kaffi.

Energien varer forøvrig ikke lengre en 10 - max 15 min

Endret av luni
Lenke til kommentar

Jeg blir Trøtt av å drikke Battery , å det er seriøst! drakk 2 Battery hos en kompis en gang, plutselig så lå jeg å sov i sofaen! er ikke mye energidrikk må jeg si :thumbdown:

Men kan man ikke få kjøpt Konsentrert Redbull da i sverige?? har hørt at man kan være våken i 2-3 dager i strekk etter å drukket en sånn boks :hmm:

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
Da tror jeg du hadde dødd som følge av koffeinsjokk.

Var vel en russ i fjor som skulle ta "kaffeknuten", innebærte X antall kopper kaffe, og hun var vel nær hjertestans eller noe slikt, husker ikke helt.

5118283[/snapback]

Har heller ikke sagt noe annet - jeg bare lurte på om andre enn meg har hørt 52-kaffekopper-ryktet.

Er det det?

Daniel :)

Endret av sosohal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...