MrLuni Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Siste eg hørte va at det 50 kopper kaffi i redbull, men det kan da ikke stemme for da har eg drukket 400 kopper kaffe på ei veke... Noen som veit hvor mye energi som er i den tingen ? Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 jeg har hørt at det er 15 kopper kaffe i en batery. vetke jeg om redbul har så enormt mye mer. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er vel en grunn til at de har fjerna red bull fra norge, fins ikke her hvertfall, mens battery fortsatt er i butikkene.. Red Bull hadde for mye koffein elns for å være lovlig såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
danjah Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Èn kopp kaffe innholder visst nok et sted mellom 90 og 150mg koffein, mens èn boks battery ligger på rett under 50mg. Jeg vet ikke helt med RedBull, men vet imidlertid at det ligger noe høyere enn Battery - i og med at norsk lovgivning ikke tillater salg i Norge. Fant en oversikt over koffein-innhold her: http://www.faqs.org/faqs/caffeine-faq/ Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Tull og vas. En vanlig kopp kaffe inneholder som regel litt mer koffein enn en boks redbull. Med tanke på energiinnhold tipper jeg det er på høyde med brus ellerno Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Noen som veit hvor mye energi som er i den tingen ? 5114026[/snapback] Det er ikke energien (kcal/kJ) som gjør at noen føler seg våken/hyper, men koffeinet og et annet stoff jeg ikke husker navnet på.Koffeinnivået skal være ganske høyt, men den største grunnen til at det ikke selges i Norge skal visst være pga. det andre stoffet jeg ikke husker navnet på. (RedBull-hyperaktivitet er oppskrytt. Jeg merker ingenting av én boks. ) Endret 6. november 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg tror det er innholdet av taurin som er årsaken til at det ikke blir solgt i norge. - Mener at dette stoffet er klassifisert som legemiddel eller helsekost (en av delene, det betyr iallefall at redbull måtte blitt godkjent som en av disse) Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Noen som veit hvor mye energi som er i den tingen ? 5114026[/snapback] Det er ikke energien (kcal/kJ) som gjør at noen føler seg våken/hyper, men koffeinet og et annet stoff jeg ikke husker navnet på.Koffeinnivået skal være ganske høyt, men den største grunnen til at det ikke selges i Norge skal visst være pga. det andre stoffet jeg ikke husker navnet på. (RedBull-hyperaktivitet er oppskrytt. Jeg merker ingenting av én boks. ) 5114104[/snapback] Jeg drakk 3 en gang, og spiste store mengder daim (vant på 3.5kg på liseberg). Fikk litt ondt i hode, det var stort sett alt. oppskrytt, vanlig kaffe funker mye bedre. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Taurin, derav redbull regner jeg med Kaffe funker uansett bedre. http://www.redbull.com/extras/ingredients.jsp osv Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Javisst, det er mer koffein i kaffe enn i redbull. Når det gjelder Battery er det bare ørlite grann mer koffein i den enn i en vanlig cola. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Drakk 3 redbull klokka 11 om kvelden og sov som en baby etterpå. Oppskrytt Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Drakk 3 redbull klokka 11 om kvelden og sov som en baby etterpå. Oppskrytt 5116464[/snapback] Slike drikker påvirker folk forskjellig.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Bare jeg som har hørt (helt sikkert usanne) rykter om at RedBull innholder et koffeininnhold tilsvarende 52 kopper kaffe? Trodde dette var omtrent like kjent som at man kan se Den kinesiske mur fra Månen, jeg. Daniel Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Da tror jeg du hadde dødd som følge av koffeinsjokk. Var vel en russ i fjor som skulle ta "kaffeknuten", innebærte X antall kopper kaffe, og hun var vel nær hjertestans eller noe slikt, husker ikke helt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Javisst, det er mer koffein i kaffe enn i redbull. Når det gjelder Battery er det bare ørlite grann mer koffein i den enn i en vanlig cola. 5116456[/snapback] Redbull og Battery inneholder faktisk nøyaktig like mye koffein etter hva jeg kunne finne på sidene deres:Redbull = 80 mg koffein/250 ml drikke = 320 mg/l Battery = 320 mg koffein/100 cl drikke = 320 mg/l Da tror jeg du hadde dødd som følge av koffeinsjokk.Var vel en russ i fjor som skulle ta "kaffeknuten", innebærte X antall kopper kaffe, og hun var vel nær hjertestans eller noe slikt, husker ikke helt. 5118283[/snapback] Ifølge wikipedia vil halvparten av befolkningen dø av 140-180 kopper kaffe innenfor et tidsrom på 3,5 til 10 timer. Altså 150-200 mg koffein pr. kg kroppsmasse. 140 kopper á 1,5 dl = 210 dl kaffe, altså 21 liter. Har en jente greid å drikke det? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) i morgen på skulen skal e gå rundt å belære folk om dette "anntal kopper kaffe" opplegget... Om bussjåføren da hadde rett anngående koffein innholdet, så hadde eg drukket nokk til å dø 3 ganger iløpet av turen Heiv ti meg 3 på ein gong, og eg merka go forskjell ja. Men eg kunne like godt drukket 3-4 kopper kaffi. Energien varer forøvrig ikke lengre en 10 - max 15 min Endret 8. november 2005 av luni Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg blir Trøtt av å drikke Battery , å det er seriøst! drakk 2 Battery hos en kompis en gang, plutselig så lå jeg å sov i sofaen! er ikke mye energidrikk må jeg si Men kan man ikke få kjøpt Konsentrert Redbull da i sverige?? har hørt at man kan være våken i 2-3 dager i strekk etter å drukket en sånn boks Endret 9. november 2005 av vivastar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Da tror jeg du hadde dødd som følge av koffeinsjokk.Var vel en russ i fjor som skulle ta "kaffeknuten", innebærte X antall kopper kaffe, og hun var vel nær hjertestans eller noe slikt, husker ikke helt. 5118283[/snapback] Har heller ikke sagt noe annet - jeg bare lurte på om andre enn meg har hørt 52-kaffekopper-ryktet. Er det det? Daniel Endret 9. november 2005 av sosohal Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 At du ser Kinesiske Mur fra månen er jo også bare svada Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) At du ser Kinesiske Mur fra månen er jo også bare svada 5127233[/snapback] ... Daniel Endret 9. november 2005 av sosohal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå