b-real Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Ja, da har jeg endelig fått min LENGE etterlenktet Xms3000 brikke fra amraam(etter feiladressering ol.) og den må selvfølgelig OC. Men jeg er n00b på OC av ram og jeg lurer på hvordan? Jeg så litt i BIOS og satte Ram'en på 3:4 etter råd fra folk på hw.no@undernett. Noen som kan hjelpe meg å nå XMS3200-hastigheter? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 For og få mer ut av rammen kan du sette opp Volten til rammen, dette gjøres ved å slå av/på dipshicher eller i bios. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 D var da fryktelig til informativ infromasjon du kom med. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Biiriil: Er ikke det bare og sette timings på max? De enkleste er: 1T command Cas2 Dram qqeque 4 Bank interleav 4 Huff så mye rart jeg skriver nå. Kan sikkert si det litt bedre på hw.no@undernet. Lenke til kommentar
sten Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Her er forklaringer på de fleste settingene til RAM i BIOS. Se på siden da det er mye info for å skrive her. ps husk at 1T som regel gjør systemet ustabilt ved høye busshastigheter 2T er mer stabilt.. ved hastigheter over feks.165mhz (x2) Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Bruker denne brikken selv på et Abit BD7-II hovedkort. Det lønner seg å sette opp volten endel for å få max ut av rambrikkene. Jeg kjører min på 2,7v konstant, og det ser ikke ut til å lage noen komplikasjoner. Bruker 3:4 divideren og har klart å presse denne brikka opp i 226Mhz!!! Dette er med ganske lave timings (2,5 7 3 3), men det gir en vanvittig ytelse for det. Scorer 3300-3400 på memtesten i sandra. Har ikke rukket å stabilitets sjekke hele riggen enda, men det skal sies at det er CPU som holder meg igjen og ikke rammen. KAn godt hende jeg klarer å presse den enda høyere, men da må jeg ha en annen CPU. Er ikke klar for dette enda. 2,26B @ 2873 MHz er jo ikke så gærent da :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå