LG_91 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) HeiHei. På tide å skifte ut den bråkete boxedvifta på min 3500+ Winchester. Har foreløpig ingen planer om å overklokke, men kanskje med tiden. Jeg vurderer: Zalman 7700-CU : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34919 NorthQ Giant UFO : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25785 Bitspower Silent Storm : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31967 Alle er i hel kobber. Kriterier: 1. God kjøling. 2. Støysvak. Jeg har Zalman viftestyringa som jeg kommer til å kople viften til. Jeg trenger tips fra dere. Hvilken er best på disse to kriteriene eller også andre kriterier? Hvilken har egentlig best kjøling og er egentlig mest støysvak? Ser at Zalmanen har et maks turtall på 2000 RPM og bråker mer enn Giant UFO som går ved 2200 RPM. Hvorfor? Jeg finner det litt ulogisk. Endret 6. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
toretors Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Gå for zalmanen. Hva produsentene opplyser kan oftest tas med en klype salt. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Må det være en av de tre? Hva med Big Typhoon, kjøler sinnsykt bra, og bråker svært lite... EDIT: Her er en test av diverse kjølere, bl.a typhoon... Endret 6. november 2005 av klomp1 Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Må ikke være, men hadde tengt meg en av disse. Men jeg ser att den kjøleren du annbefaler er veldig bra. Men også litt dyrere, men jeg lurer på en ting, den testen viser at den er veldig bra, nermere overlegen. Men på shg annbefaler de den maksimum til FX 53, mens på Zalmanen FX 55. SHG sier jo da egentlig at Zalmanen kjøler bedre Dersom den testen viser riktig (som jeg tror) går jeg for tt Endret 6. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er vel original zalman som har dette konseptet. Men zalman har kommet med en ny kjøler nå, skal vist gi temmlig godt temps! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473&cks=SER Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Gå for zalman, ikke noen "etterligninger" Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Må ikke være, men hadde tengt meg en av disse.Men jeg ser att den kjøleren du annbefaler er veldig bra. Men også litt dyrere, men jeg lurer på en ting, den testen viser at den er veldig bra, nermere overlegen. Men på shg annbefaler de den maksimum til FX 53, mens på Zalmanen FX 55. SHG sier jo da egentlig at Zalmanen kjøler bedre Dersom den testen viser riktig (som jeg tror) går jeg for tt 5114290[/snapback] Sant det, og om den er verdt de ekstra kronene, det vet jeg ikke, det er opp til deg... Jeg ville gått for den hvert fall... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg kan absolutt anbefale Bitspower. Alle har samme design, med noen få svakheter. Zalman bruker sin egne manuelle viftestyring, mens Bitspower kjennes noe billigere ut. Jeg har lest mange som rapporterer om viftebråk i form av during på Zalman, selv om vifta i seg selv er støysvak. I bunn og grunn er det vel nesten like mye kobber i hver av disse tre, og da syns jeg prisen skal være viktigst, noe som gjorde at jeg valgte Bitspower. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Jeg har viftestyring jeg kommer til å bruke uansett, jeg kommer ikke til å bruke den som følger med. Jeg har plass på viftestyringa til å regulere 2 vifter til trinnløst. Men dere; klomp1 har overbevist meg, jeg er blitt meget inntrisert i den TT kjøleren, dersom det stemmer det testen viser, nemlig at den hålder en 3000+ @ 2.7 GHz på 30 grader idle, og den nye Zalmanen hålder 36. Da ønsker jeg heller å betale noen ekstra kroner for TT'en. Tenker også på fremmtiden. Jeg kommer nemlig ikke til å kjøpe noen ny PC på en del år. Kommer til å bruke penger på andre ting. Så da kanskje det blir aktuellt å overklokke min 3500+ Winchester noe. Så er TT'en støysvak i tilleg. Hva sier dere folkens? Endret 7. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg har selv DENNE og er meget førnøyd. CPU ligger på 31 grader idle, (3700+@2442mhz) og da kjører den på laveste hastighet. Den er så godt som lydløs, diskene overdøver den i værtfall... Tror cpu kommer opp i max 41 grader når jeg har vært i wow et par timer. Samme med FEAR... Fremdeles laveste hastighet på vifta. Vifta er også regulerbar, men bråker villt når den kjører på full hastighet. Har alltid vært fan av regulerbare vifter.. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 For både god kjøling og lite lyd bør du velge en med vifte på min 120mm. Roterer sakte, 1000-1500RPM dvs nær lydløs. Vifter på 2000RPM og mer høres som regel godt. Se ellers denne tråden Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) For både god kjøling og lite lyd bør du velge en med vifte på min 120mm.Roterer sakte, 1000-1500RPM dvs nær lydløs. Vifter på 2000RPM og mer høres som regel godt. Se ellers denne tråden 5117122[/snapback] TT Big Typhoon ser jo kjempebra ut Da jeg gikk inn på linken til den kjøleren på kommplett.no fikk den veldig gode kommentarer dær. Dersom det stemmer at den kjøleren reduserer temperaturen med ca 20 grader sammenlignet med boxed kan du jo overklokke veldig mye. Min 3500+ @ Cool'n Quiet ligger på 30 grader idle. Betyr det at den kommer til å gå ned til 10 grader idle da? Det høres ut som en drøm , men kan det stemme? Høres ut som litt for ekstremt. Men bare den testen som klomp1 linket til overbeviste meg. Bør jeg da gå for Big Typhoon? Endret 7. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Du kommer nok ikke under romtemperatur med en luftkjøler, da må du nok til med helt andre saker. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Du kommer nok ikke under romtemperatur med en luftkjøler, da må du nok til med helt andre saker. 5119509[/snapback] Er klar over det, mener bare at det høres ut som en drøm. Men det er nokk ikke fysisk mulig å komme under romtemperatur med luftkjøling nei. Men jeg er jo også ute etter en støysvak en, og 16 db er da ingenting Kan du si litt om hvilken prosessor du har? Og hva den ligger på i temperatur? Tror jeg går for denne kjøleren jeg, men tror ikke jeg bestiller i denne uka. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Tror neppe du finner noen som kjøler bedre enn BigT, og er stillegående, i såfall vil jeg gjerne vite det. har bla en P D820 2,8 klokket til 3,3 i noen uker nå. Idle 45-48, last 55-60. Men dette varierer litt m romtemp etc. Disse er jo ganske "heite" av seg; Temp gikk ned med ca 20 grader i folhold til boxed-vifta. Endret 7. november 2005 av arneolav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå