Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

skal søke videregående neste år, men hva?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde jo heller tenke over hva som interesserer deg, ikke så lurt å gå en linje der du f.eks ikke er så ivrig i å lære noe. (Been there, done that).

Av de fagene, så vil jeg tro elektro er det lureste å gå. Jeg gikk selv GK Elektro (Videre i Elektronikk), men jeg var ikke særlig interessert i elektro da jeg gikk GK, så jeg slet litt med motivasjonen. Men kom meg heldigvis godt ut av situasjonen.

Hvis du tar en tur innom aetat.no, så har de noe som heter Yrkes- og utdanningsveiledning. Der kan du ta forskjellige tester, og da ser du hva som interesserer deg mest osv.

Lenke til kommentar

Velg ut fra interesse. Vil påstå at det er lettere å lære vanskelige ting du er interessert i enn lette ting du er uinteressert i. Dersom du ikke har peiling (slik som meg på den tiden), er allmenn et alternativ. Hvis du skal ta høyere utdanning kan også allmenn være lurt å velge.

Lenke til kommentar

Jeg gikk ut i fra ungdomskolen med 2 i matematikk... på yrkeskolen klarte jeg meg kjempe fint i elektro, masse formler... ikke noe problem...

Jeg tok 1MX så valgfag og fikk 5.. bare slapp av... det går nok bra med matematikk delen.. ;)

jeg kan absolutt anbefale GK Elektro... gøyeste skoleåret jeg har hatt..

elektroteknikk og elektronikk kan bli tiltider jævlig tung.. grunnet det at det du har i elektroteknikken er tilsvarende det de har på allmenne i 3FY innenfor elektro.... og elekronikken kan bli slit når u kommer inn på boolsk algebra... 1+1=1 sant logisk :!:

Lenke til kommentar
jeg har hørt allmenn har ganske mye lekser sine fag, jeg har en svakhets tegn til og gjøre og huske lekser

5116912[/snapback]

Går selv allmenn gk og jeg har hatt veldig lite lekser så langt hvertfall, det er faktisk MYE "slækkere" enn ungdomskolen og stortrives her :)

Så er jeg fra før av ganske skoleflink da, selvom jeg jobba så godt som ikke noe i 9ende og 10ende :nei: Kom meg inn på skolen såvidt, takket være gode eksamens karakterer :love:

Ellers tror jeg Salg&Service er et ganske artig fag, er jo faktisk bare to år med skole også er det 2 år som lærling med lærling lønn ;) Tror det er en del lettere matte der, sånn økonomi matte altså, noe som er veldig lett ;)

Lenke til kommentar
Går selv allmenn gk og jeg har hatt veldig lite lekser så langt hvertfall, det er faktisk MYE "slækkere" enn ungdomskolen og stortrives her :)

Så er jeg fra før av ganske skoleflink da, selvom jeg jobba så godt som ikke noe i 9ende og 10ende :nei: Kom meg inn på skolen såvidt, takket være gode eksamens karakterer :love:

5117424[/snapback]

GK er lett. Like lett og rolig som ungdomsskolen. Men nesten alle går på en smell i VKI, som er et stooort steg frem. I alle fall hvis man har valgt seg en fin rekke med realfag.

5118040[/snapback]

Skal ha økonomi og matte, som er de fagene jeg er virkelig god i.. Hva annet jeg tar kommer ann på kravene er, har tenkt å bli siviløkonom eller lignende.. Kansje noe med aksjer.

Lenke til kommentar

5117424[/snapback]

GK er lett. Like lett og rolig som ungdomsskolen. Men nesten alle går på en smell i VKI, som er et stooort steg frem. I alle fall hvis man har valgt seg en fin rekke med realfag.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar

Jeg går elektro nå, og gikk ut av uskolen med 4 i matte, etter litt bedre innsats i 10. klasse :p Gikk vel opp fra 2 - 4 fra 9.-10. klasse :p

Men jeg husker ikke en drit av ligninger..

Jeg kan slite delvis i matten nå.

+ er at det ikke er så mye skriving på eletkro! Mye praktisk arbeid osv..

Et råd er, følg hvertfall med i starten av GK elektro om du går det !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...