Gå til innhold

Et bilde utenfor #wrap men som skal følge #wrap

Anbefalte innlegg

Umulig å forklare syns nå jeg men uansett:

Skal ha et bilde som skal plasseres på omtrent samme måte som fuzzy sine malingsflekker her: http://home.no.net/fuzzy2/grungeborder9pq.jpg

Men hvordan?

Alt ligger i en wrap {margin: 0 auto; width: xxxpx;} hos meg så skjønner ikke helt hvordan jeg skal få et bilde utenfor denne som skal ligge inntil den på et fast punkt. Å øke bredden på wrappen ødelegger alt... :shrug:

Hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få bildet opp skriver du:

div#wraper {
   background: url('img/borders.jpg') repeat-y #FARGE;
}

Sånn du har bildet, så måler du siden din. Si at siden din er 600px. Da har du 600px i midten av bildet med luft og så kommer borderne på hver sin side av dette. Siden bildet repiterer trenger det ikke være like høyt som siden. (Trengs egnetlig ikke mer enn 1px i høyde)

Lenke til kommentar
For å få bildet opp skriver du:

div#wraper {
   background: url('img/borders.jpg') repeat-y #FARGE;
}

Sånn du har bildet, så måler du siden din. Si at siden din er 600px. Da har du 600px i midten av bildet med luft og så kommer borderne på hver sin side av dette. Siden bildet repiterer trenger det ikke være like høyt som siden. (Trengs egnetlig ikke mer enn 1px i høyde)

5113928[/snapback]

Var ikke akkurat det jeg mente... Ikke borderene hans, men malingsflekkene til venstre for header. ;)

Lenke til kommentar
De malingsflekkene er en del av headeren. Sett margin: 0 auto; så er det midtstilt og en høyde og bredde på bildet. Værre er det ikke.

5114122[/snapback]

Jo. Det er mye værre.

Alt er pakket inn i en stor wrap. Wrappen har en bestemt bredde, endres den flyr bilder og tekst vilt rundt. Endres ikke bredden på wrappen så får jeg ikke med hele headeren. Setter jeg bildet utenfor wrappen og setter margin: 0 auto på den så legger den seg på midten av siden i forhold til sin egen bredde og passer dermed ikke til det under...

:shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...