Gå til innhold

Kjøp av spille PC

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc snart.

Lurer på hva som skal stå i den :cool:

Blir for det meste en spille pc... Skal kunne kjøre max på nye spill som Oblivion osv.

Har 15000-20000kr som SKAL :p bli brukt

Det eg trenger er: Hovedkort (type AMD 939)

Prossesor (med tanke på spilling)

Minne (type 2gb kanskje til klokking)

Skjermkort (type RÅTASS/VERST)

Disk (200-320GB)

Kabinett it's up to you :D

Strømforsyning

Sammenlagt skal denne pcen klare OVER 10000 i 3dmark05 :dribble:

Lykke til :D

MVH InJay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hds sitt forslag er svært bra, men ville kanskje anbefalt deg å enten kjøpe Asus sitt 7800GTX Top kort som er det kjappeste 7800GTX kortet på markedet per idag, evnt ville jeg ventet med til X1800XT kommer ut. er en del type spill som støtter SLI ja, en ca 60-70 titler, om det er verdt å bruke så mye penger på SLI er en annen sak. Er ikke helt enig med at du bør kjøpe Pc4000 ram brikker, da disse blir for treige på en amd basert maskin, med tanke på stramme timings, som er mye viktigere enn høye hastigheter på en A64 basert datamaskin. Noen skikkelig solide pc3200 brikker er heller å anbefale som feks Patriot 2048mb brikkene, Geil UltraX brikkene eller Corsair sine 2048C2 brikkene

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

TES: Oblivion (som for øvrig jeg også går og tripper og venter på, utsatt til tidlig 2006 nå beklageligvis) skal etter sigende i forumet støtte dobbelkjerne-prosessorer. Skulle jeg oppgradert nå ville jeg kjøpt AMD X2 3800+ (utrolig klokkevillig, se test her på HW.no) 2GB kvalitetsminne og i første omgang ett stk 7800GTX, aller helst fra BFG, men det får du jo ikke i norske nettbutikker. Så da ville jeg tatt ASUS eller MSI (PSdata.no)

Du kan heller se an om du virkelig trenger å kjøre SLI. Noe jeg tviler sterkt på. Et 7800GTX kombinert med 2GB RAM og en 4000+ eller X2 3800+ sparker rompe, enkelt og greit. Ikke vær bråkjekk og kjøp to 7800GTX med en gang. Spar deg de 4000 kronene i første omgang. Det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Vel, dette er en slags drømmemaskin for meg. Evt. kan du legge til en kraftigere prosessor og et skjermkort til. Det DER er kompromissløs ytelse med en dæsh av stilrenhet (Lian Li :dribble:)

5115331[/snapback]

Ser ut som et konge oppsett det ja Big Sturl men bare en Raptor disk vil vel kanskje virke litt lite med datalagring? ;) sleng med en Hitachi 250 s-ata2 disk så har du noe av det råeste av ytelse til den prisen!

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...