Gå til innhold

Hvilket gratis antivirusproram?

Hvilket gratis antivirusprogram mener du er best?  

139 stemmer

1. 1. Hvilket gratis antivirusprogram mener du er best?

• AVG
      76
    • BitDefender
      3
    • Avast
      52
    • Antivir
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man ha både AVG (som jeg har) og avast sammtidig?

5165326[/snapback]

Nei ! ALDRI to antivirusprogrammer kjørende samtidig...

5165512[/snapback]

Iallfall ikke i et oppsett der begge har på realtime scanning.

5165612[/snapback]

¨

Ok.

Men hviket anti spybot program (eller hva det nå heter) bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Ok.

Men hviket anti spybot program (eller hva det nå heter) bør jeg velge?

5166573[/snapback]

Hvis du vil ha noe som tar det meste, og som bare ligger i bakgrunnen og gjør hele jobben automatisk så velger du microsoft antispyware.

spyboot og ad-aware er ok de også, men de er ikke like effektive og du må manuelt kjøre scan fra tid til annen.. jeg bytta ut både spyboot og ad-aware til fordel for ms antispyware og har ikke angra et sekund.

Lenke til kommentar
Den lille oppslutningen viser vel at de fleste enten ikke bruker antivirus program, eller at de bruker de som koster.

Med så lite oppslutning kan den ikke være representativ for noe særlig. Ikke hvem som er best, ikke hvem som er mest populær en gang.

Får vel prøve dem ut selv får å se hvem jeg liker,

Det viktigste for meg er at den faktisk tar de virusene som kommer, men også at den ligger i bakgrunn og i størt grad mulig ikke forstyrer meg, samtidig som den ikke skal spise sysmtemressurser.

I tillegg bør det komme ofte update, og være brukervennlig. :)

5164284[/snapback]

Det den lille oppslutningen viser er vel kanskje at det ikke er så mange som bruker gratis antivirus i windows. På mange andre OS er det vel gjerne omvendt.

Lenke til kommentar

Har akkurat installert avast nå. Virket veldig ok. Det spørsmålet jeg lurer mest på er om det er like bra som Norton o.l. Hvorfor kjøper folk disse hvis det finnes gratis alternativer? Finnes det noen tester/ sammenlikninger av gratisløsningene mot betalingsløsningene. Hvis du f.eks legger inn Avast og Sygate Firewall hva er det da du ikke har beskyttelse mot i forhold til Norton Internett security o.l?

Lenke til kommentar
Har akkurat installert avast nå. Virket veldig ok. Det spørsmålet jeg lurer mest på er om det er like bra som Norton o.l. Hvorfor kjøper folk disse hvis det finnes gratis alternativer? Finnes det noen tester/ sammenlikninger av gratisløsningene mot betalingsløsningene. Hvis du f.eks legger inn Avast og Sygate Firewall hva er det da du ikke har beskyttelse mot i forhold til Norton Internett security o.l?

5180327[/snapback]

det er en liten ting som kalles markedsføring. sier seg jo selv at et program til mange hundre kroner med et velkjent navn er mye bedre enn et mere anonymt gratis prorgam? eller..?

det finnes utallige tester på virusprogram og norton kommer sjelden særlig bra ut. har ingen linker i farta, men av egenerfaring har jeg lært at gratisprogrammer er bedre enn norton.

Lenke til kommentar

Et lite tips til effektiv spywarestopping er det knøttlille programmet "Diamond CS registry protection". Hver gang en applikasjon forsøker å endre noe i registeret ditt (for eksempel legge til noe i oppstarten) får du beskjed, og du kan avgjøre om programmet skal få tillatelse til dette eller ikke.

Programmet krever minimalt med ressurser (21 kb), du merker aldri at det kjører i bakgrunnen. Enkelt, samtidig som det er utrolig effektivt.

Lenke til kommentar
Et lite tips til effektiv spywarestopping er det knøttlille programmet "Diamond CS registry protection". Hver gang en applikasjon forsøker å endre noe i registeret ditt (for eksempel legge til noe i oppstarten) får du beskjed, og du kan avgjøre om programmet skal få tillatelse til dette eller ikke.

Programmet krever minimalt med ressurser (21 kb), du merker aldri at det kjører i bakgrunnen. Enkelt, samtidig som det er utrolig effektivt.

5189904[/snapback]

Men hvordan skal jeg (som ikke er så data geek) vurdere hvilket program som får lov eller ikke?

Lenke til kommentar
Men hvordan skal jeg (som ikke er så data geek) vurdere hvilket program som får lov eller ikke?

5189911[/snapback]

bruk microsoft antispyware heller, det har noe lignende funksjoner og et mye enklere brukergrensesnitt.

5189952[/snapback]

bruker allerede Ad-Aware SE Personal.

Lenke til kommentar
bruker allerede Ad-Aware SE Personal.

5189968[/snapback]

men det har vel ikke noen form for "live" beskyttelse? hvis det ikke har kommet iløpet av siste året. en stund siden jeg sluttet og bruke det.

5190259[/snapback]

Kan hende de har det på betalingsversjonen, men da blir det ikke gratis :(

Lenke til kommentar

Du bruker fornuften. Dersom du surfer på en nettside og programmet advarer deg om en endring uten at du har gjort noe som bør ha kunnet fremprovosere dette, så nekter du applikasjonen adgang til registeret. Hver gang du installerer noe på PC'en din vil programmet gi beskjed. Er det en installasjon du selv har tatt initiativet til, så trykker du selvsagt "Yes".

Men det kan nok være best, som andre her har nevnt, at du i første rekke benytter deg av andre programmer. Skjønner at det kan være forvirrende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...