Gå til innhold

Hvilket gratis antivirusproram?

Hvilket gratis antivirusprogram mener du er best?  

139 stemmer

1. 1. Hvilket gratis antivirusprogram mener du er best?

• AVG
      76
    • BitDefender
      3
    • Avast
      52
    • Antivir
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ad-aware og spybot er ikke virusprogrammer, de er mot spyware og slikt. anbefaler deg å bytte de ut mot microsoft antispyware, et mye bedre program har jeg erfart.

5120618[/snapback]

riktig, men andre virusprogrammer som ikke er gratis kan ha disse funksjonene innbakt i produktet. Skal sette microsoft antispyware på prøve en dag.

Lenke til kommentar
1. AVG

2. BitDefender

3. Avast!

4. AntiVir

er vel strengt tatt de eneste gratis alternativene som er nevnt i denne tråden? finnes jo sikkert flere alternativer da..

5133568[/snapback]

Ser ikke ut som det er noen som har noen flere forslag, nei. Om de så skulle ha det, så får de skrike ut nå.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Avast. Et glimrende antivirusprogg som fjerner/stopper alt! Hadde panda antivirus helt fram til i fjor, da ble jeg så lei av at det tok så mye resurser, så jeg testet Avast og har ikke angret siden. Har programmet gående i bakrunnen hele tiden bortsett fra når jeg spiller, merker ikke at det er der. Ganske komfortabelt og betryggende i grunn..

Lenke til kommentar
ad-aware og spybot er ikke virusprogrammer, de er mot spyware og slikt. anbefaler deg å bytte de ut mot microsoft antispyware, et mye bedre program har jeg erfart.

5120618[/snapback]

Har også erfart at Microsoft antispyware er et godt program, men jeg anbefaler å kjøre det i tillegg til Ad-Aware og Spybot S&D. Dette er fordi at ingen av antispyware programmene er perfekte, og det ene programmet tar ting det andre glemmer. Derfor kan man si at, jo flere antispyware program man kjører, jo sikrere er man..

Lenke til kommentar

Den lille oppslutningen viser vel at de fleste enten ikke bruker antivirus program, eller at de bruker de som koster.

Med så lite oppslutning kan den ikke være representativ for noe særlig. Ikke hvem som er best, ikke hvem som er mest populær en gang.

Får vel prøve dem ut selv får å se hvem jeg liker,

Det viktigste for meg er at den faktisk tar de virusene som kommer, men også at den ligger i bakgrunn og i størt grad mulig ikke forstyrer meg, samtidig som den ikke skal spise sysmtemressurser.

I tillegg bør det komme ofte update, og være brukervennlig. :)

Lenke til kommentar

Altså, største problemet er Worms, trojaner og spy/malware i dag, ser daglig

hvor liten grad s.k. vondsinnet kode som ren virusdefinisjon er ute å går.

Merkelig nok, f.eks. Norton klarer ikke å ta så mange "dritt" utenfor virusdef. ?

Nå vil jeg helst kalle f.eks. Avast som et hybridprog. pga. dets egenskaper å

sile ut andre "drittprogs" enn hovedsakelig bare virus...

Tro meg og test selv, har renset noen hundre maskiner etter Norton og

finner "dritt" i 9 av 10 tilfeller. Sier ikke likevel at noen av AVprogs er best,

alle har sine svakheter... ;)

ps. leif bor hos meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...