melli123 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Går det da ann å kode slik at det "popper" opp en hvit rute hvor det kan stå forskjellige ting? Et lite eksempel på hvordan det kan blir, men går dette ann å gjøre på andre ting også, enn bare skrift, som for eksempel bilder osv.? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Her er det en uten JS Ta musa over menyen for eksempel Endret 6. november 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Her er det en uten JS Ta musa over menyen for eksempel 5113817[/snapback] jepp, der har du en måte å gjøre det på... men jeg tenkte mere på at ruta kom frem bak musepekeren eller no.... jeg vet jeg ikke klarer å forklare så bra, men jeg prøver så godt jeg kan... Lenke til kommentar
JonH Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du mener tooltips? Links & Tooltips Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Ønsker selv dette til en side det er mulig jeg skal lage... (mer om denne og fler funksjoner som jeg ønsker kommer senere) Problemet ligger i at jeg ikke kan noe om dette her, men jeg endret litt på koden og lurte på om den nå (hvis jeg hadde lagt inn koden) om den: 1. Hadde virket 2. Hadde hatt en hvit bakgrunn 3. Holder seg på høyre side 4. At boksen er litt større i bredde. Link til opprinnelig. (se "Step 1") <style type="text/css"> #dhtmltooltip{ position: right; width: 170px; border: 2px solid black; padding: 2px; background-color: white; visibility: hidden; z-index: 100; /*Remove below line to remove shadow. Below line should always appear last within this CSS*/ filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(color=gray,direction=135); } </style> Under i spoileren (vil ikke at innlegget skal se ut som er monsterinnlegg..) ligger den opprinnelige koden.) Uthever her de stedene hvor det ble gjort endringer. #dhtmltooltip{ position: absolute; width: 150px; border: 2px solid black; padding: 2px; background-color: lightyellow; visibility: hidden; z-index: 100; /*Remove below line to remove shadow. Below line should always appear last within this CSS*/ filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(color=gray,direction=135); } Forresten; hvis jeg bytter ut widht: 150px; med: widht: 100%; vil den da strekke seg utover så den får 100% av all teksten bortover på samme linje? Og hvis jeg da skriver 50% da vil den i så fall dele seg i to linjer uantsett? (så sant det er fler enn et ord(eller vil den deles uantsett)) Er ny på dette her og kan ingen ting, så vær snill, håper dere ikke biter . Har kun tenkt logisk egentlig... EDIT: Går det ann å få bakgrunnen til å bli blå, men med transparent, så man ser litt gjennom fargen? Ved å skrive noe blue_transparent elns? TSP Endret 7. november 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er bare IE som har støtte for opacity. Husker ikke helt hvordan man skriver det i CSS, men det er noe ikke så langt ifra "filter(alpha): 70%;". Muligens kan du bruke et PNG-bilde for Opera/Firefox/browsere, og denne gjennomsiktighets-propertyen til IE? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er bare IE som har støtte for opacity. Husker ikke helt hvordan man skriver det i CSS, men det er noe ikke så langt ifra "filter(alpha): 70%;". Muligens kan du bruke et PNG-bilde for Opera/Firefox/browsere, og denne gjennomsiktighets-propertyen til IE? 5116300[/snapback] Kan man velge hvilken mulighet de forskjellige nettleserne skal velge altså?Hvordan? opacity: .5 5116321[/snapback] Unnskyld, men jeg må nesten vite. Hva, hvorfor og hvor... Hvorfor står det for eksempel ".5" etter Opacity: Skjønner at det viser et eller annet med gjennomsiktighet, men skjønner ikke helt hva det er med .5.. Betyr det at det 50% gjennomsiktighet i fargen? (=0.5) <style type="text/css"> #dhtmltooltip{ position: right; width: 170px; border: 2px solid black; padding: 2px; background-color: white; opacity: .5; visibility: hidden; z-index: 100; /*Remove below line to remove shadow. Below line should always appear last within this CSS*/ filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(color=gray,direction=135); } </style> Blir dette riktig? Eller skal opacity plasseres på samme linje som background-color? det blir i så fall da: background-color: white opacity: .5; ? Og hvilken funksjon har "visibility: hidden;" for noe i denne koden? Huff, er mange spørsmål, men vil lære mer om dette her, samtidig som jeg trenger den koden til en side, men med noen forbedringer altså. Ønsker også at dere svarer på de andre spørsmålene jeg stilte i mitt forrige innlegg. TSP Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) *bump* Vil gjerne ha hjelp. For at denne posten ikke skal være helt verdiløs kan jeg oppdatere situasjonen litt. Fant ut at hvis jeg skrev: width: 30% ville boksen bruke opp 30% av siden, uantsett hvor mye tekst det var. Skjønte ikke hva Henrik Lied mente med opacity: .5; prøvde å sette det inn i koden, men uten at det skjedde noen endring. Heller ikke med å sette inn filter(alpha): 70%; skjedde det noe. Den koden jeg har nå følger med som vedlegg, og forbedringer jeg ønsker hjelp til er: *Mulighet for å ha en gjennomsiktig bakgrunn i boksen. Men at det skal gå ann å ha en farge der. Slik at hvis jeg skriver at det skal være: background-color: lightblue; skal det være mulig å se eventuell skrift bak, eller at en bakgrunn "skinner" gjennom fargen. *Skygge i Opera (er det mulig?). Skyggen vises visst bare i IE. *I stedet for at boksen kommer under musepekeren hadde det vært fint om den kunne komt 30px til høyre for den (hvertfall til høyre for den..). Når jeg prøvde å bytte absolute med right La den seg bare øverst i venstre hjørne... Kommer ikke på mer for øyeblikket. TSP Endret 11. november 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) http://bergen.lagring.net/ny2005/ //\///// //\ overLIB 4.21 - You may not remove or change this notice. //\ Copyright Erik Bosrup 1998-2004. All rights reserved. //\ //\ Contributors are listed on the homepage. //\ This file might be old, always check for the latest version at: //\ http://www.bosrup.com/web/overlib/ //\ //\ Please read the license agreement (available through the link above) //\ before using overLIB. Direct any licensing questions to [email protected]. //\ //\ Do not sell this as your own work or remove this copyright notice. //\ For full details on copying or changing this script please read the //\ license agreement at the link above. Please give credit on sites that //\ use overLIB and submit changes of the script so other people can use //\ them as well. // $Revision: 1.119 $ $Date: 2005/07/02 23:41:44 $ //\///// Endret 12. november 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
TSP Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Takk, det virker som et kjempekjekt program ! men som nybegynner har jeg "selvfølgelig" et "problem" (om det i det hele tatt er det...) Siden vil ikke vises som det skal i IE, eller Opera, og IE spør om den skal fortsette å kjøre script på siden. Legger ved bilde og .html -fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå