Gå til innhold

statistikk om sniking på trikken

goliatmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje det kunne vært enda mer interessant å undersøke. Billetkontroller på polske busser...

5115623[/snapback]

Kansje jeg kan få skolen til å finansiere en tur til Polen for å fullføre prosjektet :hmm:

Men da vil jeg heller dra til et varmere sted (har en magefølelse av at Polen er kalt, er ikke helt sikker på hvorfor :blush: )

Lenke til kommentar

Jeg har siden juni blitt stoppet i kontroll 2 ganger, begge er på linje 12 eller 13.. Kjører bare linje 11, 12 og 13.. kjører dem daglig.. mellom 06:45 og 07:40.. Så kl. 16:30.. og de to gangen jeg har blitt kontrollert, har det vært på kvelden når jeg har tilfeldigvis tatt trikken..

dumme kontrollør tror meg ikke når jeg viser barnesporveiskortet mitt :p Må fram med førerkortet mitt for å vise at jeg er under 20 :p latterlig.. neida.. moro

Lenke til kommentar
Kanskje det kunne vært enda mer interessant å undersøke. Billetkontroller på polske busser...

5115623[/snapback]

Kansje jeg kan få skolen til å finansiere en tur til Polen for å fullføre prosjektet :hmm:

Men da vil jeg heller dra til et varmere sted (har en magefølelse av at Polen er kalt, er ikke helt sikker på hvorfor :blush: )

5116196[/snapback]

Har alltid hatt MINST 25 grader hver gang jeg er der..

Har vært oppi 40 noen ganger også.. :cry:

Men jeg skal sikkert en tur ned om noen uker, så kan jo ta en kjapp "undersøkelse" for deg :p

Lenke til kommentar

5115623[/snapback]

5116196[/snapback]

Har alltid hatt MINST 25 grader hver gang jeg er der..

Har vært oppi 40 noen ganger også.. :cry:

Men jeg skal sikkert en tur ned om noen uker, så kan jo ta en kjapp "undersøkelse" for deg :p

5117318[/snapback]

Da kan jeg dra dit da :D , må bare få skolen til å finansiere reisen og opphold...

Lenke til kommentar

Jeg ble tatt en gang pga feil kjøp i forhold til overgang fra Jar og videre nedover. Forøvrig en kveld.

Tar Jar-trikken til Solliplass hver dag (Nummer 13). Har ikke havnet i kontroll en eneste gang i høst, men i vår var det EN gang kontroll om morgenen. Vært i kontroll EN gang på tyvebussen i høst.

Sakl også nevnes at jeg er panisk redd kontroll etter den greien jeg havnet i med feil billett i mai...

Lenke til kommentar
Regner med at du bor i Oslo??

Jeg blir kontrollert sånn ca. hver femte gang jeg tar T-banen (2-ern)

Tar du også toern? Hvor går du på?

5119268[/snapback]

Går på ved majorstuen og tar trikken oppover (husker ikke hva veien het...) for å komme til steinerskolen på hovseter!

Lenke til kommentar
Tar nummer 2 retning Nationaltheateret hver morgen og etter skolen. Tar 30 eller 32-bussen til Solli plass. Tar ofte 402 fra Bussterminalen i forbindelse med jobb. Opplever kontroller veldig ofte. :hm:

5119376[/snapback]

I dag opplevde jeg for første gang i mitt liv kontroll på buss, nemlig på 402-bussen. Men nå skal det nevnes at jeg ikke tar denne bussen så ofte.

Skjønner ikke helt opplegget med kontroller på slike busser, for alle må jo vise billett når de går ombord uansett. To bryske Falck-vektere saumfartet bussen med lommelykt :hrm:

Lenke til kommentar
Tar nummer 2 retning Nationaltheateret hver morgen og etter skolen. Tar 30 eller 32-bussen til Solli plass. Tar ofte 402 fra Bussterminalen i forbindelse med jobb. Opplever kontroller veldig ofte. :hm:

5119376[/snapback]

Hey ho!

Bruker å ta 2'ern fra Tveita (YAY! GO Tveita! :w00t: ) klokken 07.36 hver morgen, eventuelt 07.51 hvis jeg er forsinket (evt. alle baner mellom 8 og 11 hvis jeg er VELDIG forsinket, noe som kan skje av og til).. Går av på Stortinget og haster oppover til skolen, bare for å finne ut at jeg kommer ti minutter for tidlig.

Du tar også 402? Til Alnabru da kanskje? Jeg bruker 402 til Karihaugen (fra bussterminalen 15.24) for å komme meg på jobb, de dagene jeg er satt opp. Bruker å komme ca. 5 minutter for sent på jobben hver dag.

JoachimR: Jeg hadde en billett som ikke var stemplet skikkelig en gang, de bare så på den, skrev noe nytt på den og gav meg den tilbake.

Lenke til kommentar
Bruker å ta 2'ern fra Tveita (YAY! GO Tveita! :w00t: ) klokken 07.36 hver morgen, eventuelt 07.51 hvis jeg er forsinket (evt. alle baner mellom 8 og 11 hvis jeg er VELDIG forsinket, noe som kan skje av og til).. Går av på Stortinget og haster oppover til skolen, bare for å finne ut at jeg kommer ti minutter for tidlig.

Du tar også 402? Til Alnabru da kanskje? Jeg bruker 402 til Karihaugen (fra bussterminalen 15.24) for å komme meg på jobb, de dagene jeg er satt opp. Bruker å komme ca. 5 minutter for sent på jobben hver dag.

5120614[/snapback]

Jeg tar samme bane som deg hver morgen. Hehe. ;) Jeg tar også 402, tar den til Alnabru hvis jeg skal på jobb og til Karihaugen noen ganger hvis ikke jeg gidder å ta bane, fordi det er der jeg bor. wee :D

Da har vi sikkert sett hverandre uten å vite det.

Lenke til kommentar
Dessuten er det jo masse triks du kan bruke for å komme deg unna kontroller hvis du ser dem... løpe er alltid gøy :p ...

Spytt ut... :)

Løpe er litt kjipt når hele t-banestasjonen er full av gorillaer da. Men såklart, når det bare er et par kontrollører kan det vel gå.

5115140[/snapback]

Så klart, det er noen situasjoner som er mer stress enn andre å komme seg unna på.

Men det er jo bare å huske, de har ikke rett til å holde deg igjen, de kan ikke holde deg igjen, det er det bare politiet som kan, og det hender at kontrollørene kontakter politiet, men det er ikke ofte politiet bruker ressurser på å ta en som har sniki på banen :p

Husker vi gikk av på Tøyen en gang, jeg var vel rundt 16-17.... Glad og fornøyd over at jeg ikke hadde blitt tatt i å snike, så gikk jeg og noen kamerater opp trappa mot Tøyen senter...der sto det full kontroll med Securitas...vi var 4 stykker, 2 hadde månedskort, mens jeg og en annen hadde ikke billett... vi går mot kontrollen , og de 2 med billett går bare videre, og dermed så hopper jo alle vekterne på de 2... så jeg og kompisen min begynner å løpe, endte jo med chase av 5 vektere opp på tøyen senteret... aldri løpt så fort før :p.... kom oss unna, og følgtes godt å slippe å betale 750 spenn :p... jaja, er kanskje litt barnslig , men jeg syns billett prisene er alltfor høye i Oslo, og jeg kjøper da som regel aldri billett...

PS! Dere er klar over at Sporveiene ikke kan gjøre no med at du sniker hvis du er under 15? eller var det 16? trur det er 15... anyways, da slipper de deg bare videre, fordi du er for ung... :p

Lenke til kommentar
Jeg tar samme bane som deg hver morgen. Hehe.  ;)  Jeg tar også 402, tar den til Alnabru hvis jeg skal på jobb og til Karihaugen noen ganger hvis ikke jeg gidder å ta bane, fordi det er der jeg bor. wee  :D

Da har vi sikkert sett hverandre uten å vite det.

5121777[/snapback]

Wow, spooky... :thumbup:

Lenke til kommentar
Dessuten er det jo masse triks du kan bruke for å komme deg unna kontroller hvis du ser dem... løpe er alltid gøy :p ...

Spytt ut... :)

Løpe er litt kjipt når hele t-banestasjonen er full av gorillaer da. Men såklart, når det bare er et par kontrollører kan det vel gå.

5115140[/snapback]

Så klart, det er noen situasjoner som er mer stress enn andre å komme seg unna på.

Men det er jo bare å huske, de har ikke rett til å holde deg igjen, de kan ikke holde deg igjen, det er det bare politiet som kan, og det hender at kontrollørene kontakter politiet, men det er ikke ofte politiet bruker ressurser på å ta en som har sniki på banen :p

Husker vi gikk av på Tøyen en gang, jeg var vel rundt 16-17.... Glad og fornøyd over at jeg ikke hadde blitt tatt i å snike, så gikk jeg og noen kamerater opp trappa mot Tøyen senter...der sto det full kontroll med Securitas...vi var 4 stykker, 2 hadde månedskort, mens jeg og en annen hadde ikke billett... vi går mot kontrollen , og de 2 med billett går bare videre, og dermed så hopper jo alle vekterne på de 2... så jeg og kompisen min begynner å løpe, endte jo med chase av 5 vektere opp på tøyen senteret... aldri løpt så fort før :p.... kom oss unna, og følgtes godt å slippe å betale 750 spenn :p... jaja, er kanskje litt barnslig , men jeg syns billett prisene er alltfor høye i Oslo, og jeg kjøper da som regel aldri billett...

PS! Dere er klar over at Sporveiene ikke kan gjøre no med at du sniker hvis du er under 15? eller var det 16? trur det er 15... anyways, da slipper de deg bare videre, fordi du er for ung... :p

5122186[/snapback]

Haha nice.

Men kan de seriøst ikke gjøre noe med folk under 15?

Har nå hørt masse skrekkhistorier om folk som har blitt taua inn av purken.

Forresten også blitt møtt i kontroll på tøyen, men det var med skolen så vi hadde bilett.

Lenke til kommentar

Men kan de seriøst ikke gjøre noe med folk under 15?

Har nå hørt masse skrekkhistorier om folk som har blitt taua inn av purken.

Forresten også blitt møtt i kontroll på tøyen, men det var med skolen så vi hadde bilett.

5122366[/snapback]

nei, de kan ikke gjøre no med folk under 15, jeg eller noen andre jeg kjenner fikk aldri bot eller stress for det.

Lenke til kommentar
Det står jo i dessa blankettene på trikken og banen, at kontrollørene har rett til å holde deg igjen...

5122831[/snapback]

yea yea, men det er ikke lov.

Oslo Sporveier har jo leid ut kontrollør jobbene sine til forskjellige firmaer, og dette er gjerne vekterfirmaer som ''syns'' de har rett til å nesten være politi , altså tyttebær-politi.... Men de har heller ikke lov til å holde deg igjen, men de får fortere backup av politiet enn andre, så ikke alltid like kult å yppe seg mot dem.

Men det er i bunn og grunn bare politiet som kan holde deg igjen, men løper du, så blir du nok dengt i bakken hvis du ikke har under 9 blank på 60 meter'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...