Gå til innhold

Objektiv med stort omfang, liten vekt, bra kval.?

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et zoom-objektiv som kan gi meg full fleksibilitet mht. zoom-omfang, ikke er for tungt eller for langt - som også gir bra bilder. Finnes det ? :(

Jeg har tidligere eiet et Canon 100-400mm L USM IS som ble altfor lite hendig å ha med seg.

Jeg ser at man fra Sigma kan få et 50-500mm - er dette noe å investere i ?, feks hvis man skal ta bilder ute i dagslys ? Dette er uansett noe større/tyngre enn det jeg er ute etter, så hva anbefales? Fra før har jeg et 17-40mm L USM.

Takker for alle tips !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er glad for min sigma 50-500, men den vejer 1,8 kg og er STOR.

Kig evt. på sigmas 70-300 apo macro II, eller canons 75-300 usm eller 75-300 USM IS. De er ikke så tunge og koster mellem 2 og 4600 fra nye.

hvis det kun er sjældent du bruger de helt store tele, så er 70-200 f 4 + teleconverter en mulighed - det vejer kun 700 gram.

Fredmiranda er et godt sted at læse folks indtryk af forskelligt optik.

Tamron eller Tokina har vist lavet en 200-400 mm, men den kender jeg ikke. Den er knapt lidt større end 70-300 linserne, men ikke så meget.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar
Tamron eller Tokina har vist lavet en 200-400 mm, men den kender jeg ikke. Den er knapt lidt større end 70-300 linserne, men ikke så meget.

5114119[/snapback]

Tamron har en 200-500mm også, jeg vurderer denne. Noen som har erfaring med dette objektivet? Ser at brukere på dpreview.com virker fornøyd, det har endel gode bilder.

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt noe mer enn 4-5x zoom om du vil la det gå alt for mye på bekostning av optisk kvalitet (eller størrelse).

Jeg har samme 17-40 som du og kommer til å spe på med den nye, og etter sigende , meget gode Canon 24-105 IS som et allround objektiv (og kanskje en lyssterk 50mm).

Ellers får vel også Canon 28-135 IS nogenlunde bra skussmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...