Gå til innhold

Sølte øl på telefonen

Anbefalte innlegg

Nå får jeg rett som det er beskjed om at det er lite batteri, selv om indikatoren viser at det nesten er fullt (jeg ladet det i natt). Noen ganger slår telefonen seg av.

Betyr dette at batteriet har blitt ødelagt og jeg bør kjøpe et nytt, eller er det telefonen som har tatt skade?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå får jeg rett som det er beskjed om at det er lite batteri, selv om indikatoren viser at det nesten er fullt (jeg ladet det i natt). Noen ganger slår telefonen seg av.

Betyr dette at batteriet har blitt ødelagt og jeg bør kjøpe et nytt, eller er det telefonen som har tatt skade?

5123206[/snapback]

Da har du sikkert ikke renset den godt nok.

Hvis du har renset den godt, kan du pakke inn tuppen på torx jernet med kaffefilter og gni gullkontaktene på batteriet (til de skinner).

Mest sannsynlig er den ikke renset godt nok og rester etter øl kortslutter noe.

EDIT: Kan jo legge til at jeg bruker 50/50 med teknisksprit/kondensfjerner og bruker et kar der jeg lar printkortet ligge oppi et par minutter.

Bruker da (skrubber med) en tannbørste og tar printkortet opp av karet, blåster det tørt fort med trykkluft (uten olje) funker bra :thumbup:

Endret av EXIDE
Lenke til kommentar

Min ble dynket i øl og erklært død!!

Var egentlig på leting etter ny telefon, men så skulle en kompis tilfeldigvis bare sjekke den, og da virket den... tro om jeg var glad siden jeg hadde kjøpt den for bare 2,5 mnd siden for drøye 4000kr, og ikke hadde fått ordnet forsikring enda!!

Helt klart håp for en telefon som er dynket i øl, bare man lar den ligge å tørke lenge nok :)

Lenke til kommentar

Var egentlig på leting etter ny telefon, men så skulle en kompis tilfeldigvis bare sjekke den, og da virket den... tro om jeg var glad siden jeg hadde kjøpt den for bare 2,5 mnd siden for drøye 4000kr, og ikke hadde fått ordnet forsikring enda!!

Helt klart håp for en telefon som er dynket i øl, bare man lar den ligge å tørke lenge nok :)

5144127[/snapback]

Selv om den funker akkurat nå så:

Hvis den ikke blir renset, vil den dø ut innen kort tid (som regel innen 1-2 mnd) :(

Noen kan jo ha flaks at den ikke dør ;)

Tips: Rens den mens der enda er liv i den.

Endret av EXIDE
Lenke til kommentar
Jeg skal bare si at jeg hadde min gamle Nokia 7210 i vaskemaskina på 60 grader, samt sentrifuge. Den kortsluttet, men jeg fikk den i gang i gjen etter 5-6 timer, og den ble helt i orden igjen.

Jeg tørket den i stekeovnen i 30 minutter, men siden jeg skulle reise bort den dagen lå den på dashbordet resten av dagen i solsteken med full varme på.

Gjett om det hjalp :)

Ville bare si at det rareste kan skje, så ikke gi opp med en gang.

Prøv alt, selv de merkeligste råd kan faktisk nytte.

5114577[/snapback]

Min gamle Nokia 8310 hadde to runder i vaskemaskin med sentrifugering, og hadde en svømmetur i ferskvann i rundt 8 timer i løpet av et års tid. Etter "hver gang" disse tingene hendte tok jeg ut batteri og simkort, og demonterte den mest mulig. Så la jeg de oppå varmtvannsberederen i huset. Etter vaskemaskinturene holdt det med 5-6 dager, men etter svømmeturen lå den vel i en to ukers tid. Telefonen fungerer den dag i dag og er i daglig bruk av en kamerat...

Tror trikset er å tørke telefonene/el.apparater sakte. Saltvann fucker opp telefonen uansett. Der er det no chance...

Lenke til kommentar

5144127[/snapback]

Selv om den funker akkurat nå så:

Hvis den ikke blir renset, vil den dø ut innen kort tid (som regel innen 1-2 mnd) :(

Noen kan jo ha flaks at den ikke dør ;)

Tips: Rens den mens der enda er liv i den.

5145040[/snapback]

Den har nå virket i ca. 5-6 mnd etter ulykken, og den har blitt bare bedre og bedre etter som tiden har gått!!

Mye tull med lav batteritid til og begynne med, samt litt andre småting!!

Tror ikke det er noen fare for at den skal dø nå :)

Edit: Må bare føye til at D500 tåler mengder med juling... min har ikke akkurat fått den beste behandling!!

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar
Jeg skal bare si at jeg hadde min gamle Nokia 7210 i vaskemaskina på 60 grader, samt sentrifuge. Den kortsluttet, men jeg fikk den i gang i gjen etter 5-6 timer, og den ble helt i orden igjen.

Jeg tørket den i stekeovnen i 30 minutter, men siden jeg skulle reise bort den dagen lå den på dashbordet resten av dagen i solsteken med full varme på.

Gjett om det hjalp :)

Ville bare si at det rareste kan skje, så ikke gi opp med en gang.

Prøv alt, selv de merkeligste råd kan faktisk nytte.

5114577[/snapback]

Min gamle Nokia 8310 hadde to runder i vaskemaskin med sentrifugering, og hadde en svømmetur i ferskvann i rundt 8 timer i løpet av et års tid. Etter "hver gang" disse tingene hendte tok jeg ut batteri og simkort, og demonterte den mest mulig. Så la jeg de oppå varmtvannsberederen i huset. Etter vaskemaskinturene holdt det med 5-6 dager, men etter svømmeturen lå den vel i en to ukers tid. Telefonen fungerer den dag i dag og er i daglig bruk av en kamerat...

Tror trikset er å tørke telefonene/el.apparater sakte. Saltvann fucker opp telefonen uansett. Der er det no chance...

5146441[/snapback]

Jeg må si dere har hatt flaks :hmm:

Jeg sikter til de som har fått dynket mobilen i f.eks øl, brus etc som inneholder sukker :whistle:

Endret av EXIDE
Lenke til kommentar

Jeg klarte å miste min nye i-mate sp5 i dass! med piss i!! (jeg har vaska meg godt på henda :!: )

Jeg skylte den etter plasket og den har tørket. Den funker sånn nesten helt bra. Noen knapper som er litt treige... Men den vil ikke lese minnekortet.. Burde jeg rense den? Eller kan det hende at det fungerer etterhvert?

Lenke til kommentar
Jeg klarte å miste min nye i-mate sp5 i dass! med piss i!! (jeg har vaska meg godt på henda :!: )

Jeg skylte den etter plasket og den har tørket. Den funker sånn nesten helt bra. Noen knapper som er litt treige... Men den vil ikke lese minnekortet.. Burde jeg rense den? Eller kan det hende at det fungerer etterhvert?

5157429[/snapback]

Vil anbefale en rens.

Lenke til kommentar

5157429[/snapback]

Vil anbefale en rens.

5160120[/snapback]

Tror du det holder med å få åpnet den og renset inne i den? Det er en knapp som nesten ikke funker eller så er det ganske grei..

Lenke til kommentar

Hadde en Siemens M55 en gang, var fest ei natt, og neste morgen var jeg nede og fant ikke telefonen. Men da jeg skulle tømme ut spriten som var blanda med ananasbrus, ei brus i møre og romsdal, så datt den ut, slo den på, og der kom lyd og smilefjes med en gang. Gadd sef ikke å vaske den, funka hele tida og funker ennå, brukte den også som fotball i friminutta, men dekselet nektet å gå av. De tåler mye de. Noen som har dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...