Gå til innhold

GAMER-PC på www.deal.no - God eller dårlig deal?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, det stemmer! Takk. hehe

Har lest litt om timings på minne i det siste, uten å skjønne så mye av det egentlig. Men virker ikke timingsen på dette minnet litt dårlig?

klikk på Flere spesifikasjoner » for å få full beskrivelse av delene

:)

Lenke til kommentar
Brukbar PC. Det er opptil deg om du har råd til å tape 5162,-(36mnd)/8990,-(60mnd).

5113590[/snapback]

Sant nok. Men jeg tenker sånn at det er mye penger på en gang, men deler man opp og f.eks betaler hele summen iløpet av 6 mnd, blir det jo bare 860 kroner ekstra man betaler..... Blir som du sier DYRT å følge betalingsplanen helt ut!

Lenke til kommentar

Har lest litt om timings på minne i det siste, uten å skjønne så mye av det egentlig. Men virker ikke timingsen på dette minnet litt dårlig?

5113574[/snapback]

Timings er tilgangstidene på minne i nanosekunder. De raskeste minnebrikkene klarer 2-2-2-5 og vanlig Value ram klarer ca 2,5-3-3-(DDR1)

Lenke til kommentar

5113574[/snapback]

Timings er tilgangstidene på minne i nanosekunder. De raskeste minnebrikkene klarer 2-2-2-5 og vanlig Value ram klarer ca 2,5-3-3-(DDR1)

5113683[/snapback]

så disse minnebrikkene er SYKT trege da eller?

OCZ 2048MB Dual Channel Value series PC-3200 2x1024MB (3-4-4-8) 400Mhz

-AL

Lenke til kommentar

Den dataen koster dette hos netshop, skal være nøyaktig samme delene. Hvis du har så lite penger at du må kjøpe på avbetaling sparer du ca 2000 kr ved å kjøpe fra netshop.no isteden for deal. Netshop har også avbetaling.

PS: Du må ikke finne på å ha såpass dårlig psu når du har 7800 gt kort og 3700+ cpu. Maskina starter sikkert fint og alt det der, men er på ingen måte nok. Spesielt ikke på lavkvalitets psu.

Microsoft Windows XP Home OEM

750,00

MSI K8N NEO4 FI nforce4 S-939

895,00

Acase Chameleon Miditower Sort

595,00

Logitech DeLuxe Tastatur sort, Bulk

94,00

NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

395,00

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail

3 295,00

OCZ 2048MB Dual Channel Value series

2 095,00

AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED

2 195,00

Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM

95,00

Altec Lansing VS4121 høyttalersett

550,00

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

850,00

Tot: 11 809,00 (inkl. mva.)

Endret av msulland
Lenke til kommentar

takker for svar så langt!

Greia mi er at jeg ikke har tålmodighet til å vente til jeg får spart opp penger, går jo fort tre-fire måneder da.

For det andre så er jeg egentlig ikke kredittverdig, mens på deal.no får jeg innvilget kreditt så det holder! hehe

Derfor tenker jeg på denne deal-maskinen....

Noen fler som har noe å komme med på oppsettet på denne maskinen?

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke lyst på gode råd. Mitt råd er å spille freecell på den gamle PC'en til du har penger i lomma til å kjøpe noe nytt.

Hvis du ikke har penger, men allikevel velger å bruke flere tusen mer enn nødvendig for å få et leketøy noen måneder tidligere er du inne på en lite klok vei. Men det finner du nok ut en vakker dag...

Lenke til kommentar

Bare et tips da, hva med å fordele pc`n over 2-3 mnd da...

Er jo en del man klarer seg uten, ihvertfall for en stund..

Kjøper du hk, 1gb minne, skjermkort, kabinett og hdd, så har du en pc.

Mus, tastatur, skjerm, headset/stereoanlegg og en cd/dvd rom har du vel fra før...

Lenke til kommentar

Bestill ikke en PC på avbetaling, det er det dummeste du gjør! Jeg gjorde det samme for 3 år siden, nå står den maskinen og samler støv et sted på loftet. Jeg har nettopp bygd meg ny maskin med oppsparte kroner, men må fortsatt betale på den gamle utdaterte maskinen i mange år til, og med skyhøye renter! Det er ikke verdt det! Rett og slett dumt!!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

kjøpe pc på deal eller l'easy (sleasy) er ca det dummeste man noen gang kan gjøre.. da hadde jeg kjøpt pcn del for del heller , seriøst..

tenk om 5 år, når du får 1tb disker til 795 på ukens tilbud (om det er disker da) og 5 generasjoner bedre skjermkort osv.. og du enda betaler på møkka :D hoho.. tenk litt lengre en nesetippen!

Lenke til kommentar
Hæ? Jeg trodda da det var klokkesykluser man målte tilgangstider i? :dontgetit:

5113692[/snapback]

Det stemmer, ikke ns, det går på helt andre ting.

5113730[/snapback]

En ram-brikke på 400Mhz på 2-2-2-5 og en ram-brikke på 800Mhz 4-4-4-10 har like tilgangs tider (2 / 400mhz *800mhz =4 og 5/400Mhz *800Mhz =10)

Jeg er veldig dårlig til å forklare :cry: Kan bare ikke noe for det.

Lenke til kommentar

5113692[/snapback]

5113730[/snapback]

En ram-brikke på 400Mhz på 2-2-2-5 og en ram-brikke på 800Mhz 4-4-4-10 har like tilgangs tider (2 / 400mhz *800mhz =4 og 5/400Mhz *800Mhz =10)

5116238[/snapback]

Jeg vil vel heller si at de er like raske, ikke at de har like tilgangstider.. Hz-en veier opp ytelsestapet i latencyen. Mulig jeg er helt på jordet men... Hadde vært fint hvis noen kunne forklare ordentlig :roll:

Lenke til kommentar

5113692[/snapback]

5113730[/snapback]

5116238[/snapback]

Jeg vil vel heller si at de er like raske, ikke at de har like tilgangstider.. Hz-en veier opp ytelsestapet i latencyen. Mulig jeg er helt på jordet men... Hadde vært fint hvis noen kunne forklare ordentlig :roll:

5116267[/snapback]

En ram-brikke 800mhz 4-4-4-10 vil være raskere enn en på 400mhz 2-2-2-5 pga høyere båndbredde (800mhz * 8 = 6400MB/s 400mhz * 8 = 3200MB/s)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...