vebbi Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Vel.. Nå har jeg prøvd det nye spillet Civilization IV mange ganger, og ingen av gangene har jeg hatt mulighet til å spille det mer enn 15 min før skjermkortet mitt klikker. Uansett hvilken klokkefrekvens jeg bruker på kortet eller hvilken driver jeg har så klikker kortet. Har prøvd omegadriver, ny catalyst driver og gammel catalyst driver. Jeg har byttet vifte på skjermkortet da den andre var delvis defekt, i og med at den "bråkte" hver gang jeg bootet pcen. Ingenting fungerer. Det som skjer er at skjermen fryser og jeg har kun mulighet til å bevege musepekeren vannrett. Nå vil jeg bare ha fram to ting: 1. ALDRI kjøp sapphire. Det har ikke vært noe annet enn problemer med kortet. 2. Noen som har hatt et lignende problem og evt vet en måte jeg kan ordne det på? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvordan vet du at det er skjermkortet som er problemet? Har du prøvd med et annet skjermkort? Funker det på andre spill? Har du kjørt memtest for å se om minnet ditt er i orden? (Google it) Hva har du i maskinen? (Hovedkort, cpu, ram, psu, harddisk. Evt noe mer) Hva er temperaturene mens du "spiller"? (cpu og hk temp) Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Vebbi, vil bare si at mange Ati-korteiere har samme problemet i Civilization, det er ikke bare deg. Sjekk www.civfanatics.com forumet og sjekk om noen kan hjelpe deg der. Lenke til kommentar
vebbi Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Hvordan vet du at det er skjermkortet som er problemet?Har du prøvd med et annet skjermkort? Funker det på andre spill? Har du kjørt memtest for å se om minnet ditt er i orden? (Google it) Hva har du i maskinen? (Hovedkort, cpu, ram, psu, harddisk. Evt noe mer) Hva er temperaturene mens du "spiller"? (cpu og hk temp) 5113518[/snapback] Når jeg måler hvor mye core og memory kortet mitt tåler i ATI Tools, så finner den alltid feil. I tillegg hadde jeg samme problemet før når jeg spilte World Of Warcraft og av og til på Warcraft III. På Warcraft III ordnet jeg det ved å sette ned klokkefrekvensen litt. Ved gamle spill som CS funker det helt fint. 99,9 fps. Prøver uansett å kjøre memtest. Spec: Intel S478 3.2 ghz 512 MB PC2700 klokket til PC3200 Sapphire Radeon 9800 Pro 300W Strømforsyning Har ganske bra kjøling på pcen, ved idle ligger temperaturen på CPU'en på 31 grader og 26 grader på hovedkortet. Load er det vel max 45 grader cpu og 42 hkort Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 1. ALDRI kjøp sapphire. Det har ikke vært noe annet enn problemer med kortet. 5113480[/snapback] Jeg har aldri hatt problemer med mitt Sapphire 9800 Pro kort. Har venner som heller ikke har hatt problemer med sine kort. Kan anbefale Sapphire varmt til alle jeg Lenke til kommentar
vgard Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg anbefaler også Sapphire. Helt konge. Mitt radeon 9800 nonpro@pro funker som bare juling. Og det kjøpte jeg vel i 03.. Var ikke så gammelt når jeg kjøpte det hvertfall. Lenke til kommentar
vebbi Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Bruk heller et par lapper til for å få MSI eller ASUS f.eks. De leverer hvertfall en vifte som fungerer til kortet. Edit: Virkelig ingen som har noen form for løsning på problemet? Endret 6. november 2005 av vebbi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå