abrj Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hei Sitter å skal lage en billigpc for noen, og har fått valgets kvaler mellom disse en Celeron-PC VS Sempron PC. Her er de alternative CPU'er, hvem bør jeg velge; http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321094 http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321013 Ikke la dette flyte ut da, vær så snill, bare gi meg et råd. Endret 6. november 2005 av abrj Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg tror du ville ha fått mest ut av sempron-cpu,en. Hva er det maskinen gennerelt skal brukes til? btw.. sempron@754, ikke 774 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Blir hipp som happ... på noen områder er den ene litt bedre og vica versa.. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Den skal være en intranetserver for et en 4-5 stykker. Maskinen skal kjøre en internweb og en database internt (xampp+mysql), det blir lav load da det er noen terapeuter som bare skal legge inn pasientinfo av og til. Ser at Sempron-saken bare har 128KB Cache, mens Celeronsaken har 35KB Cache, har det noe å si mon tro? Forskjellen i pris mellom de to maskinene er under 100 kroner... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Begge to gjør serverjobben greit, sats heller mer på minne og stabile disker.. Cachen for AMD CPUèr er ikke så viktig, kjør heller noe lavere latency på minne hvis mulig... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Siden du sier at det vil være lav load, er ytelsen ikke viktig i det hele tatt. Da må du heller se på andre sdier ved prosessoren og utvalget av gode og stabile hovedkort, samt god minne. Sempron vil nok være litt kjøligere enn Celeron (selv om 2600+ ikke støtter C'n'Q), og lav temperatur er vel alltid velkommen i en server som skal kjøre 24/7. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Oki... Da har jeg fått noen gode svar som jeg kan bringe videre... Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå