Gå til innhold

Ny pc til 14k / Brukes til spilling/chatting.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke hør på dem, du bør ha 4ms responstid, ellers blir det no skitt...kjøper 730bf selv btw..

5115626[/snapback]

feil! desutten bruker ikke alltid hele responstiden, noen ganger bruker den 2-3 ms og andre 6-7 elns.. men selv en 16ms skjerm er det vansklig og se foskjell fra.

men de er begrensninger på maks FPS da på 16 ms skjermer.

tatt ifra HW.no sin LCD Guide: "ett sekund er 1000 millisekunder (ms) så hvis vi tar 1000 og deler på 12 får vi 83,3 og ganger det med 2 = 166,6. dette betyr at skjermen har en høyeste oppfrisknings hastighet på 166,6 FPS hvis den bruker hele responstiden."

på en 16 ms skerm er da maks FPS hvis 16 ms blir brukt 125 FPS!

5119497[/snapback]

Helt off topic :

Bare lurte på noe her :Hvorfor ganger en med 2 ? Og jeg trodde dessuten at de forskjellige skjermprodusentene brukte forskjellige måter å definere responstiden på.

Grått til grått, hvit til sort, osv... Og flere i flere reviews har en fått litt(bare litt) ghosting ved 16 ms skjermer og til og med raskere, noe som ville vært umulig hvis fpsen virkelig var 125fps............... ?

Noen som vil klargjøre... ?

Ikke noe kritikk på noen måte, bare lurer litt :hmm:

Lenke til kommentar

poenget er og få ned respons tiden..og sist jeg sjekket er 16ms mer en 4?

noe som ble vist av en hw test for ikke lenge siden er at de fleste merkene skryter på seg 4ms (det folk ikke vet er at dette kan være i svart/hvitt)

i virkeligheten feks spill kan en skjern som er spesifisert til 4ms ha nermere 16 ...kjøp derfor en me minst mulig responstid om du spiller mye..har prøvd skjerm me 12 ms respons tid..og må si jeg merked forskell fra det og en på 4..

synes den lcdn du har funnet ser bra ut.tester rundt om mener også det etter det jeg har lest sån i mellomklassen...

må nevne at per dags dato får du ingen LCD som er like skarp og rask som en CRT skjerm uten og måtte bla opp me nok penger til en bruktbil

selv holder jeg me trofast til CRT intil LCD blir av kvalitet til herr og fru hvermansen

Lenke til kommentar

se her skal du se du driter deg ut:

soprano

http://www.thermaltake.com/xaserCase/soprano/bws/bws.htm

bla helt nederst der står alt om kabinettet, hv står for kg der =??hmmm? 9 kg gutt!

se på denne:

tsunami

http://www.thermaltake.com/xaserCase/tsunami/bwa/bwa.htm

hmmm hva står det der 6 kg, ok 3 kg, det er mye, tillegg er det Aluminium på tsunamien, bedre kjøling egenskaper, tilllegg oppheng i til HDD som sagt, tillegg synes jeg det er ikke så mye forskjell mellom disse 2 kabinettene når vi diskuterer utseende, tsunami er en nyere og lettere version, tillegg synes jeg det er litt tøft med blå lyse, døra velger du sjøl om det skal var glass eller ikke, ville valgt glass, ikke fordi jeg er en fjortiz, for mest pengene og kanskje for populæritet

Lenke til kommentar

den er nok ren alu ja.. jeg har ikke vært og kikke på dete kabinettet så mye, men brutter har og jeg kikket på for og se forskjell og der kom det opp mange forskjellige metoder tsunamien hadde som ikke soprano har, soprano er jo billigst, men tro meg du vil merke forskjell på kjøling mellom disse 2 og ikke minst støy! tsunami anbefales på beste! hørt kanskje vifta som sitter på tsunamien og soprano bråker, men er veldig sterk, ville kanskje kjøpt en papst eller annen sterk og stillegående vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...