Gå til innhold

Hvor mye mer watt trenger jeg for å overklokke?

Anbefalte innlegg

Tenker å overklokka cpuen på dette oppsettet (ikke kjøpt enda)

Amd 64 3000+ (med big typhoon kjøler)

Asus a8n sli

2x1gb ocz value 3-4-4-8 (kan overklokkes en smule tror jeg: http://www.amdgamer.com/read.php?rid=97&type=2

Arctic cooling kabinett med 350watt psu

Gigabyte gf 6600gt vifteløst

Er kvalitets psu i det kabinettet så det skal holde for oppsettet, planlegger ikke å ha 5-6 harddisker/optiske enheter.

Men lurer på om pcen trenger sterkere psu ved kun overklokking av cpu? Er ikke ute etter ekstrem overklokking, innstillingene skal brukes 24/7.

En annen ting, siden jeg ikke skal overklokke minne noe særlig så må jeg vel sette divider for at endelig hastighet på minne blir +- 400mhz som fra out of the box. Men vil det bli noe ytelsestap av å sette ned hastighet på minne for deretter å klokke det opp? Fått vite at multiplier er låst på 9 på amd 3000 og 10 på amd 3200. Er amd 3200 å anbefale for mitt oppsett med overklokking av cpu bare?

Setter pris på all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare 200 kr (netshop) forskjell, men er ikke noe vits å bruke det om jeg ikke trenger 1x multiplier ekstra.

Lurer veldig på det med hvor mye mer strøm jeg trenger og hvor mye jeg burde overklokke for å bruke innstillingene 24/7.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for amd 64, tror ikke jeg har behov for opteron som jeg har forstått er anbefalt til servere?

En annen ting jeg lurer på bortsett fra det med watt er om value minnet kan kjøres stabilt på cl2.5 med 415 mhz (se link). Skjønte bare at den kan kjøres, men vet ikke om det er stabilt eller anbefalt. Er jo value minne.

Lenke til kommentar
Opteron funker like bra i vanlige stasjonære spillemaskiner som i servere.  Når de er så klokkevennlige (og ikke minst billige) er det egentlig ikke noen god ide å la være.    ;)

5122866[/snapback]

vel. . . jeg trodde nå at de opteronene vi snakket om ikke var for servere. . . s939-opteron og s940 er det ganske stor forskjell på. . . s940-opteroner er for servere men s939-opteron for klokkeglade folk :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...