Gå til innhold

Klarer ikke åpne "system properties"

Neo

Anbefalte innlegg

Hei. (kjører win XP pro)

Har fått et ekstremt irriterende problem. Klarer ikke åpne "system properties" eller system egenskaper som det heter på norsk. Dersom jeg dobbeltklikker på system-ikonet i kontroll panelet så skjer det absolutt ingenting. Dersom jeg så trykker "Alt + tab" så ser det ut som om system egenskaper kjører, men det gjør det ikke. Ligger heller ikke en prosess i oppgavebehandlingen. Og, nei, hurtigtast gjør heller ikke susen. Det hjelper heller ikke å dobbeltklikke på filen sysdm.cpl. Skjer ingenting. Bruker !avast antivirus og Sygate firewall. Sist gang jeg fikk problemet formaterte jeg partisjonen og installerte windows på nytt, men jeg akter ikke å gjøre dette en gang til.

puh...

Forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La i cd'en og kjørte en "upgrade" (skal vel være det samme som repair/install). Det hjalp ingenting. Hva i all verden er dette for noe?!??

5113948[/snapback]

Upgrade er ikke det samme som repair. Det han mente var nok ikke at du skulle sette i CDen mens Windows kjører, men heller sette i CDen, og så restarte maskinen - og boote fra selve CDen. Da< får du tilbud om å kjøre repair

Lenke til kommentar

Skjønner. Prøvde det, men skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre i konsollvinduet der. Var ikke akkurat noen opplagt guide der som viste meg hvordan jeg skulle fikse problemet. Jeg prøvde forøvrig å erstatte sysdm.cpl fila med en "frisk" en, men det hjalp ikke.

En ting til, jeg kommer inn i system egenskaper dersom jeg kjører i safe mode.

Lenke til kommentar
Hva skjer om du høreklikker på Min datamaskin-ikonet på skrivebordet og velger Egenskaper da?

5114380[/snapback]

Absolutt ingenting. Får ikke noen feilmeldinger eller noen ting. Men dersom jeg trykker Alt + Tab etterpå så ser det ut som om jeg kan velge system egenskaper, men når jeg velger det vha Alt + Tab skjer det ingenting.

Lenke til kommentar
windows+Pause?

mulig vinduet er blitt flytta "av" skjermbildet?

5114421[/snapback]

som sagt så funker heller ikke hurtigtast. Og nei, det er nok ikke flyttet ut av skjermbildet, har jo selvfølgelig prøvd å restarte maskinen og åpne kontrollpanelet uten hell.

Lenke til kommentar
Skjønner. Prøvde det, men skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre i konsollvinduet der.

5114258[/snapback]

Pussig at alle trykker den første 'R' de ser uten å legge merke til et den heter "Recovery Console". Det er jo ikke det samme som "Repair Install".

Trykk Enter for å installere, så kommer du til et 'R' valg til.

Lenke til kommentar
Skjønner. Prøvde det, men skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre i konsollvinduet der.

5114258[/snapback]

Pussig at alle trykker den første 'R' de ser uten å legge merke til et den heter "Recovery Console". Det er jo ikke det samme som "Repair Install".

Trykk Enter for å installere, så kommer du til et 'R' valg til.

5115220[/snapback]

Aha. Takk. Skal prøve det. Grunnen til at folk trykker den første 'R' er vel fordi de tror installasjonen vil begynne med en gang de trykker Enter. Meg inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...