Eijnar Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har en dobbeltkjerne CPU fra AMD, 4200+. Finnes det noen drivere, programmer eller liknende som gjør at jeg får utnyttet den mer? Har bare oppdatert BIOS for X2, ikke noe annet. Kjører Win XP Pro. På forhånd takk. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har bare lagt inn chipseth drivere fra Nvidia... Skulle du oppdage noe så gi beskjed! Kent Lenke til kommentar
pc-pro Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 hvordan laget du eget forum, jeg har prøvd nesten alt Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Det øver du på her. Det heter topic, ikke forum. Men ikke mer OT her. Noen som vet om noe? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hva slags programmer kjører du da ? Eller hva forventer du deg? Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Forklarte meg vel kanskje litt utydelig, hehe. Det jeg mener, er om det finnes drivere, programmer som gjør at den fungerer bedre i Windows, spill osv? Når jeg kjører BF2 og skal legge det ned for å slå på musikk og liknende så tar det ofte nokså lang tid å gå ut, og det var der jeg hadde trodd at X2'en hadde vist musklene? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Nja, kan slenge inn at harddisken er flaskehalsen i spillet Mafia Spill støtter ikke dobbel-kjerne helt enda. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvis du graver litt på AMD sine sider finner du en driver til X2. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Ok. Takk for tipset! Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Disken i x2-systemet mitt er helt klart flaskehalsen. Når BF2 loader jobber disken som pokker. Hvis jeg /quit'r tar det også rimelig langt tid før xp stiller alle mann alle... Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Tror ikke hd'en er flaskehalsen hos meg, har en 74gb Raptor disk som svirrer på 10.000rpm så er nok ikke det. Men kanskje minne? har hørt at BF krever mye minne. Har bare 2x512mb 2-2-2-5 brikker. Jaja.. Noen som kan fortelle meg hva drivern for X2'en hjelper for? Gidder ikke lese engelsk... Lenke til kommentar
krest Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 kjør så magne programmer som overhodet mulig helst cs! da vil du trolig se at cpuen din klarer seg bedre enn en single core! Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Sett inn 2 disker i RAID0... hvis ditt HK støtter dette. Har selv 2 stk Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ De koster ikke svært mye, litt over en tusenlapp for begge. Test m/ Sandra Resultat: 2xSamsung SpinPoint i RAID0 : 91MB/s 2xWestern Digital Raptor i RADI0 : 95MB/s Mao. Ubetydelig forskjell. Kan f.eks kjøre diskdefragmentering samtidig med full virusscan og fortsatt laste andre programmer og jobbe med disse uten at systemet føles særlig mye tregere. Og disse diskene er praktisk talt lydløse....og det finnes sikkert andre. Edit: Tilsvarende test med en singel HD av samme type (Samsung) yter 50MB/s Endret 7. november 2005 av arneolav Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) tja.. når det gjelder spill og om de støtter dualcore, ikke støtter men fungerer i dualcore eller støtter ikke så kan du lese litt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=491003&hl= ( tråden ble forøvrig ingen stor suksess i dette forumet her ) står forresten hvordan du setter affinity på spill og programmer der også Endret 7. november 2005 av Breiker Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 AMD sine prosessor drivere trenger du bare når : - Du kjører på standard hastighet og - du har Cool'n Quiet på i BIOS'n 2GB RAM hjelper... Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Ok. Da installerer jeg ikke drivern tror jeg. Men skaffer meg heller 1gb minne til. Takk for hjelp alle sammen! PS: Hvis noen har tips eller liknende rundt topicen så bare spytt ut her.. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Interessant. Tusen takk, Breiker! Leser gjennom nå.. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Setter dere affinity på forskjellige programmer, eller står alle processes på CPU0 og CPU1 i task-manageren ? Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Ser på lista di at ikke CPU'en din støtta BF 1942 og Vietnam. Hos meg fryser spillet helt, når jeg kommer inn i det. Skjer dette hos deg å? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 ja det gjør det. kan legge det til lista. når man setter at den skal kjøre på cpu1 f. eks funker det utmerket. ( mao de spillene støtter ikke dualcore ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå