hifiking Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Jeg lurer på om noen har klart å lage et script som bruker FN-tasten i kombinasjon med andre taster. Prøver å finne ut hvordan jeg kan lage en skjermbeskytter som skrur ned lysstyrken til lampa i lcd skjermer. DVS "FN+PilNed" Noen som vet råd? Endret 10. november 2005 av hifiking Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 i php? Det blir nok litt vanskelig, ettersom det kjøres på server. Du kan ikke få php til å ta imot knappkombinasjoner pga dette- det kjøres på server, ikke klient.. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 i php? Det blir nok litt vanskelig, ettersom det kjøres på server. Du kan ikke få php til å ta imot knappkombinasjoner pga dette- det kjøres på server, ikke klient.. 5112854[/snapback] Er det et annet språk som klarer det, poenget er at skriptet skal kjøre av seg selv, som feks en .scr fil. Så etter 3 min vil scriptet trykke FN+PilNed 7 ganger for å dempe backlighten i lcd-skjermen. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 som sagt, så er det ihvertfall ikke php. prøv å spørre i et c forum, eller kanskje heller visual basic Lenke til kommentar
zokra Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvis du har windows så kan du vel få windows til å slå av sjermen når sjermspareren kommer... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Hvis du har windows så kan du vel få windows til å slå av sjermen når sjermspareren kommer... 5121694[/snapback] Trikset er å kunne spare strøm samtidig som jeg kan lese det som står på skjermen. Mac klarer dette uten problemer. Hvorfor ikke windows? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Men, om du sitter ved skjermen og leser kan du vel gjøre det selv? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Men, om du sitter ved skjermen og leser kan du vel gjøre det selv? 5121757[/snapback] Hvert 30 sek? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvorfor skal du gjøre det hvert 30 sek? Er det eg som har missforstått noe? Om du sitter ved pc'n og leser demper du bare lyset selv. Det trenger du vel ikke å gjøre hvert 30 sekund? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Hvorfor skal du gjøre det hvert 30 sek? Er det eg som har missforstått noe? Om du sitter ved pc'n og leser demper du bare lyset selv. Det trenger du vel ikke å gjøre hvert 30 sekund? 5121937[/snapback] OK, jeg sitter i en forelesning og har notater på på pc`n. For det meste ser jeg på foreleser, og da kan godt skjermen dempe belysningen for å spare strøm, innemellom vil jeg se kort på skjermen, da kan den godt være dempet, og andre ganger vil jeg skrive no, da vil jeg ha full belysning. En 30 sek skjermsparer som demper backlighten til min vil da gjøre underverker. Mac har en slik løsning som heter power(ettellerannet). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Da forstår eg litt mer. Og det høres forresten ut som en genial funksjon Eg vet ikke om dette hjelper, men du kan prøve PowrClik Suite. Det var det eneste eg kunne finne. Men forøvrig burde det vært en funksjon som ligger i Windows. Kanskje Microsoft har lagt den til på Windows Tabled Edition? Som er lagd for nettopp denne bruken, og en slik funksjon som dette ville eg faktisk forvente på en slik maskin. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Da forstår eg litt mer. Og det høres forresten ut som en genial funksjon Eg vet ikke om dette hjelper, men du kan prøve PowrClik Suite. Det var det eneste eg kunne finne. Men forøvrig burde det vært en funksjon som ligger i Windows. Kanskje Microsoft har lagt den til på Windows Tabled Edition? Som er lagd for nettopp denne bruken, og en slik funksjon som dette ville eg faktisk forvente på en slik maskin. 5122154[/snapback] Takk, men fant ikke den funksjonen i programmet. Er enig i at denne funksjonen burde vært standar. Den er jo det på mobiltelefoner. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Og du gjør i php-forumet... hva? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Og du gjør i php-forumet... hva? 5123390[/snapback] Hva er PHP? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Tja... så lenge det finnes en kommand for å gjøre dette er du jo fult mulig å sette opp et PHP script for å gjøre dette - det vil neppe være en bra løsning, men fortsatt mulig. Likevel, trådstartet: om du ikke kan programmering så få denne tråden flyttet! Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Noen andre fant ut av det, ikke i PHP riktignok. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Og du kunne kanskje delt løsningen med oss? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Her, i form av et program. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Her, i form av et program. 5135964[/snapback] Flotters! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå