VegardStr Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) he, skal selge litt av PCen min, det blir: AMD athlon XP2000+ @1.6Ghz MSI MS 6367 GeForce 4 MX 440 64mb 256mb PC 2100 DDR SDRAM Muligens en 250W strømforsyning og et Backard Bell kabinett Mus og tastatur (trådløst) også 2 stk. 80mm Raidmax scorpio kabinett vifter Alt er en Packard bell maskin (men mangler harddisk og CD-rom/DVD-rom) eg har planer om å selge den til min mor, men vet ikkje hva eg skal ha for PCen, ho ska lkun bruke den til å lagre strikke oppskrifter og tømme Digital kameraet sitt på. og litt internet surfing. Ho har en 80gb harddisk fra før og CD/DVD rom. hvor masse er en grei/normal sum for det eg har tenkt å selge til ho? og det blir ingen avslag pga familie (siden eg trenger pengene) ----------------------------------------------------------------- Når eg har fått solgt gamle PCen min vurderer ge å køpe en AMD Athlon 64 3200+ og en Hovedkort som passer til den CPUen. noen som har et forslag til hvilke HK eller en annen CPU som yter like bra i samme prisklasse/eller billigere? har planer om å klokke den litt. slik at eg får mer ytelse (så en klokke venlig hadde ikkje skadet. Endret 6. november 2005 av vegis Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ser du sier du trenger pengene. Men særlig mye er det ikke verd. Hva med å gi det bort som julepresang til din kjære mor. Så sparer du de pengene du hadde tenkt å bruke til det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Enig med surbz00r. Men syns dog du heller burde finne et fornuftig bruk for den, lurere. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) fornuftig bruk? eg skal liksom selge pga at eg trenger penger til nytt Hk og CPU. 12-1500? seriøst? eg kjøpte jo PCen for 11/12 000kr og det er jo hele PCen eg selger bortsett fra HDD og CD/DVD. Endret 6. november 2005 av vegis Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 får du mere en 1400 kr for den er du heldig (eller han som kjøper den er dum...) Du får jo en ny pc med samme specs +hd og dvd for 2000-2500 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) kan dere svare på del 2 av første innlegg og? vurderer denne CPUen: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=30190 Endret 6. november 2005 av vegis Lenke til kommentar
Koshs Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Samd med dei ovanfor. Den maskina er ikkje verdt meir enn 1500. Gav nettopp fattern gamle maskina mi som er betre enn den du vil selgje. Og det fortente han! Tipper mor di fortener ein liten påskjønnelse....... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Samd med dei ovanfor. Den maskina er ikkje verdt meir enn 1500. Gav nettopp fattern gamle maskina mi som er betre enn den du vil selgje. Og det fortente han! Tipper mor di fortener ein liten påskjønnelse....... 5113127[/snapback] Det er ikkje akutuelt å gi henne noen ting. forstått? og synker en PC i pris 1/5 på litt over 2 år Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 fornuftig bruk? eg skal liksom selge pga at eg trenger penger til nytt Hk og CPU. 12-1500? seriøst? eg kjøpte jo PCen for 11/12 000kr og det er jo hele PCen eg selger bortsett fra HDD og CD/DVD. 5113044[/snapback] HAHAHA! Betalte du 12k for det så svindla Elkjøp deg kraftig! Den der er ikke mer verdt enn boksen den kom i :!: . 1000kr kanskje. Gi den til morra di istedet. BTW: Nice sig, moldegutt her selv Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) fornuftig bruk? eg skal liksom selge pga at eg trenger penger til nytt Hk og CPU. 12-1500? seriøst? eg kjøpte jo PCen for 11/12 000kr og det er jo hele PCen eg selger bortsett fra HDD og CD/DVD. 5113044[/snapback] HAHAHA! Betalte du 12k for det så svindla Elkjøp deg kraftig! Den der er ikke mer verdt enn boksen den kom i :!: . 1000kr kanskje. Gi den til morra di istedet. BTW: Nice sig, moldegutt her selv 5113189[/snapback] Så du vil kjøpe boksen det kom i for 1000 kr eg har boksene som 3-4 PCer og skjermer har kome i, interesert? Molde vant ja Endret 6. november 2005 av Zimmen Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Kanskje du får 1800 av din mor for den, men jeg ville neppe gitt mer enn 1500. 1300 kanskje... Regner med du betalte 11,5k for den for 2 år siden sånn omtrent? Du må regne med et enormt prisfall på PC, prosentvis dropper det i pris mye fortere enn bil og slike ting. En sånn pc ny i dag hadde neppe kosta mer enn 2500 kr (uten skjerm, regner ikke med det heller da du ikke har nevnt det) inkl. HDD på 40GB og DVD. edit: RAMen er jo elendig at du har betalt 11k for den pcen som står i første topic er noe helt annet enn at du har betalt 11k for den pcen du har i profil... den kunne til nød ha vært verd 11k en gang i tiden. Endret 6. november 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Kanskje du får 1800 av din mor for den, men jeg ville neppe gitt mer enn 1500. 1300 kanskje... Regner med du betalte 11,5k for den for 2 år siden sånn omtrent? Du må regne med et enormt prisfall på PC, prosentvis dropper det i pris mye fortere enn bil og slike ting. En sånn pc ny i dag hadde neppe kosta mer enn 2500 kr (uten skjerm, regner ikke med det heller da du ikke har nevnt det) inkl. HDD på 40GB og DVD. edit: RAMen er jo elendig at du har betalt 11k for den pcen som står i første topic er noe helt annet enn at du har betalt 11k for den pcen du har i profil... den kunne til nød ha vært verd 11k en gang i tiden. 5113657[/snapback] PCen eg har i profilen er i utgangspunktet det samme, men eg har kjøpt ny ram, hdd, kabinett, viftestyring, USB2,0 PCI kort, og et skjermkortet for 399kr Men no har vi funnet ut at den er verdt ca 1500kr jaja, greit nok, trodde eg ikkje kom til å få me rfor den uansett, men kan vi gå over til del 2 av første post? La oss si at eg har fått 1500kr for alt dette. så no har eg planer om å kjøpe meg en klokkevenlig CPU og HK. hvilke CPU og HK skal eg kjøpe? tenker masse på denen porsessoren: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=30190 er den klokkevenlig? hvor langt kan den gå på Orginal kjøler? finnes det bedre prosessorer i samme prisklasse? eller like bra til mindre pris? Så over til HK, tenke på det billigste HKet som har god nok hastighet, og ikkje blir noe sinke for CPUen. helst så billig så mulig. siden eg ikkje vil betale så mye ekstra i forrhold til de eg fikk inn for dei gamle datadelene. Vegard Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Nå vet ikke jeg hvordan CPU du linket til, men AMD 3200+ er et godt og rimelig valg for en som skal klokke. DFI lager de mest overklokkingsvennlige kortene. Er prisen litt høy kan du se på Abit sine kort, da de kommer på en solid andreplass. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Nå vet ikke jeg hvordan CPU du linket til, men AMD 3200+ er et godt og rimelig valg for en som skal klokke. DFI lager de mest overklokkingsvennlige kortene. Er prisen litt høy kan du se på Abit sine kort, da de kommer på en solid andreplass. 5115305[/snapback] prisen var ekstremt høyt, hadde ikkje tenkt meg HK til den klassen i det hele tatt. den CPUen eg linket til var en ADM athlon 64 3200+ Venice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå