Gå til innhold

Hardware.no: Kommentarer til overklokking.no (beta) -skin

Anbefalte innlegg

Hei.

Det skal sies at jeg har forelsket meg litt i deres "Overklokking.no (beta)" -skin.

Endelig et perfekt utseende på quote -boksene, code -boksene og slike andre lignenden bokser. Jeg liker bakgrunnsfargen i postene og fargen på linkene. Dog liker jeg ikke helt hvordan kategorioversikten er (der alle emnene i en bestemt kategori er listet opp), men nesten alle knappene liker jeg hvertfall.

Liker også veldig godt det dere har gjort med denne "linjen";(maintitle, maintitlecollapse)

Før har den jo bare vært en blånyanse som har fortsatt bortover.. (denne)

Men jeg har 2 ting jeg vil foreslå for dere i første omgang.

1. Lage et dynamisk skin. (Akkurat som "Hardware.no - Dynamisk")

2. Legge til linker oppe på toppen eller nesten i bunn av skinnet, med linker til de forskjellige andre søsternettkategoriene. Eventuelt lage en slik venstrekollonne som for eksempel "hardware.no" har.

Kan komme fler forslag etterhvert, da jeg ikke er helt fornøyd med noen av knappene og er mulig jeg lager noen forslag i Photoshop.

EDIT: Rettet en svær feil. (Bytta ut skinnene med søsternettkategoriene.)

Endret emnetittel. "Angående deres..." høres ut som det bare er min sak som skal diskuteres da og at det er et problem med noe. Bytter derfor til noe annet enn det.

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel "hovedansvaret", sammen med Erik om å få fikset overklokking- skinnet. Som "beta" delen tilsier, så er det langt fra ferdig, så tilbakemeldinger er bare knall!

1. Skinnet er vel nå så dynamisk som det kan bli.

2. I drop-down boksen helt nederst kan vi velge andre skin. Hvordan det blir med en venstrekolonne skal vi se på.. Mest sannsynlig vil de fleste knappene befinne seg øverst.

Om noen har andre ideer om hvordan dere vil ha dette, så kom med ideer, alle blir med i en total vurdering.

Lenke til kommentar

Må si meg enig her, har testet alle skin som er her, og så duker plutselig beta skinnet opp.. Jeg syntes default var bra, og dere bygger videre på det...

Er selvfølgelig noen små ting som fargen på oversikten over trådene, skriften burde være litt klarere, kraftigere farge.. Den burde være slik som når du fører musepekeren over den..

Ellers, ikke gjør samme tabben som resten av folka innen hw nettverket, de presterte å fjerne postcount og alt tilhørende som stod under avataren... :no:

De små tingene ser dere sikkert like bra selv og vil ikke legge meg opp i dem som å blande norsk og engelsk..

Foreløpig karakter for skin; 8/10 poeng og en klar favoritt...

Default er på andreplass med 5 av 10 poeng... :whistle:

Oi, så at dere vurderer en venstre kolonne... :thumbdown:

Liker den som den er, og trur det kommer til å bli det mest brukte skinnet i hele nettverket..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Må si meg enig her, har testet alle skin som er her, og så duker plutselig beta skinnet opp..  Jeg syntes default var bra, og dere bygger videre på det...

Er selvfølgelig noen små ting som fargen på oversikten over trådene, skriften burde være litt klarere, kraftigere farge.. Den burde være slik som når du fører musepekeren over den..

Ellers, ikke gjør samme tabben som resten av folka innen hw nettverket, de presterte å fjerne postcount og alt tilhørende som stod under avataren...  :no:

De små tingene ser dere sikkert like bra selv og vil ikke legge meg opp i dem som å blande norsk og engelsk..

Foreløpig karakter for skin;  8/10 poeng og en klar favoritt...

Default er på andreplass med 5 av 10 poeng...  :whistle:

Oi, så at dere vurderer en venstre kolonne...  :thumbdown:

Liker den som den er, og trur det kommer til å bli det mest brukte skinnet i hele nettverket..

5116145[/snapback]

En eventuell hover på linker er ikke umulig, da dette allerede har lagt dette inn i koden hvis dette var ønsket :)

Om postcount vises eller ikke er opp til forumstyret.

En grunn til at skinnet bare "ploppet" opp er hovedsaklig fordi det er beta, og feil er hyppige. Når det blir ferdig skal dere nok få høre det :)

Mest sannsynlig vil det ikke bli en venstrekolonne. Vi håper å få et skin som ikke bruker de samme rammene som de fleste andre gjør. Hygelig å høre at dere liker det allerede slik det er nå :)

Lenke til kommentar

Som Jørgen sier, takker vi for alle tilbakemeldinger :)

Det er godt å se at arbeidet "vårt"(Jørgen sitt) faller i smak!

Ang. et dynamisk skin, så kan vi sikkert lage to utgaver, et med fastbredde og et eget dynamisk som fyller hele skjermen.

Jeg har personlig testet begge, å må si at versjonen med fast bredde er noe bedre med hensyn til farger osv. Den dynamiske ble litt vel mørk.

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om boksen som man skriver i i fast reply hadde hadd ett hvitt feil istede for grått.

Dynamisk hadde vært genialt, da kunne jeg byttet i fra IPB skinnet som er trist å kjedelig.

De forskjellie forumene, overklokking, hw.no, bil og motor ønsker jeg at de kunne vært plasert likt slik det det var i "gamle" dager, altså, på en rekke, og ikke under hverandre slik som nå.

Og for all del, ikke lag noen kolonner på venstre siden, for da blir det bare for likt de andre, og jeg må bruke IPB skinnet igjen.

Men ellers, veldig fint design, litt andre farger og ikke bare grått hadde gjort seg :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Setter quotene inn i spoilere.. bruk den snapback -pila nede i høyre hjørne for å komme til opprinnelig innlegg, eller bare åpne spoilerne. Ser litt bedre ut da :)

Bytter i smileyer i quotes med: =) =D =P ^^. =( og tekst. Ellers ville jeg overgått smileygrensen (10) med alle mine i tillegg =)

Jeg har vel "hovedansvaret", sammen med Erik om å få fikset overklokking- skinnet. Som "beta" delen tilsier, så er det langt fra ferdig, så tilbakemeldinger er bare knall!

1. Skinnet er vel nå så dynamisk som det kan bli.

2. I drop-down boksen helt nederst kan vi velge andre skin. Hvordan det blir med en venstrekolonne skal vi se på.. Mest sannsynlig vil de fleste knappene befinne seg øverst.

Om noen har andre ideer om hvordan dere vil ha dette, så kom med ideer, alle blir med i en total vurdering.

5113148[/snapback]

Jøss, visste ikke at du jobba i ok.no før nå jeg :wee:

1. Sorry du. Jeg bruker en oppløsning på 1280*1024 på en 19 tommers. Og her strekker ikke skinnet seg ut til kantene som et dynamisk skin skal gjøre. Mulig at du misforsto mitt innlegg? Eller er det jeg som egentlig tar feil :dontgetit: ?

2. Oi da... Her skrev jeg visst litt feil i forrige innlegg. Det jeg mente var linker til de andre hovedkategoriene. (Spill, Tilbakemeldinger, programvare osv. )

Syns nemlig det er ekstremt vanskelig å navigere meg slik som det er nå, også er man jo litt lat ;) (et ekstra klikk i forhold til de andre skinnene med linker..).

Takk :)

Må si meg enig her, har testet alle skin som er her, og så duker plutselig beta skinnet opp..  Jeg syntes default var bra, og dere bygger videre på det...

Ellers, ikke gjør samme tabben som resten av folka innen hw nettverket, de presterte å fjerne postcount og alt tilhørende som stod under avataren...  =(

Foreløpig karakter for skin;  8/10 poeng og en klar favoritt...

Default er på andreplass med 5 av 10 poeng...   *whistle -smiley*

Oi, så at dere vurderer en venstre kolonne...  *thumbdown -smiley*

5116145[/snapback]

Takker for at du sier deg enig, syns dette helt klart er det beste skinnet jeg også.. Alle andre er jo nesten bare blå (nå er ikke alle skin ferdige though).

Nå skjønner jeg dog ikke helt hva du syns er så ille med venstrekollonner, men det er helt greit for meg at dette skinnet er uten. Og det gjør det litt finere også egentlig. Nå vet jo samtidig ikke hvordan det ville sett ut med venstrekollonne, og så flinke som de har vært nå tror jeg ikke et venstrekollonne skin hadde sett så ille ut, selv for deg som ikke liker det ;) .

Er litt enig i det med fargen på trådnavnene, kan være lurt om dere skifter til en annen. Er da snakk om utenfor kategoriene at jeg syns den blir for anonym. :

Men nå er det vel slik at det ikke går ann å bare endre på den. Og hvis det endrer på noen farger på andre ting, gjør det egentlig ikke så veldig mye.

En eventuell hover på linker er ikke umulig, da dette allerede har lagt dette inn i koden hvis dette var ønsket =)

Om postcount vises eller ikke er opp til forumstyret.

En grunn til at skinnet bare "ploppet" opp er hovedsaklig fordi det er beta, og feil er hyppige. Når det blir ferdig skal dere nok få høre det =)

Mest sannsynlig vil det ikke bli en venstrekolonne. Vi håper å få et skin som ikke bruker de samme rammene som de fleste andre gjør. Hygelig å høre at dere liker det allerede slik det er nå :)

5117164[/snapback]

Det er fint.

Bare for å ennå ha det klart. Så er det altså greit for meg om det ikke er venstrekollonne, hva med høyre? :p Neida, greit som det er nå, men kunne likt å hatt linker til de andre søsternettkategoriene et sted som sagt.

Som Jørgen sier, takker vi for alle tilbakemeldinger =)

Det er godt å se at arbeidet "vårt"(Jørgen sitt) faller i smak!

Ang. et dynamisk skin, så kan vi sikkert lage to utgaver, et med fastbredde og et eget dynamisk som fyller hele skjermen.

Jeg har personlig testet begge, å må si at versjonen med fast bredde er noe bedre med hensyn til farger osv. Den dynamiske ble litt vel mørk.

5117493[/snapback]

Hadde vært fint med et dynamisk et ja :) .

Mulig det virker mørkere, men med min oppløsning er det samtidig litt kjedelig å ha det så lite ut til kantene. Du kunne jo gjort så det i et dynamisk skin (hvis det er mulig, uten for mye arbeid) at kantene holdt seg 5% eller mer unna hver av kantene.

Hadde vært fint om boksen som man skriver i i fast reply hadde hadd ett hvitt feil istede for grått.

Dynamisk hadde vært genialt, da kunne jeg byttet i fra IPB skinnet som er trist å kjedelig.

De forskjellie forumene, overklokking, hw.no, bil og motor ønsker jeg at de kunne vært plasert likt slik det det var i "gamle" dager, altså, på en rekke, og ikke under hverandre slik som nå.

Og for all del, ikke lag noen kolonner på venstre siden, for da blir det bare for likt de andre, og jeg må bruke IPB skinnet igjen.

Men ellers, veldig fint design, litt andre farger og ikke bare grått hadde gjort seg =)

5118016[/snapback]

Syns det er greit med at det ikke er hvitt, men en litt lyserer farge i den enn det som er rundt kunne vært en fordel.

Flere som vil ha dynamisk ja. Selv bytter jeg forresten fra hwb.no -skinnet.

Hva mener du med det? Mulig jeg er helt idiot som ikke forstår men.. (linje 3 og 4 det er snakk om)

Ellers syns jeg ikonet som illustrerer om du har svart i tråden er så å si usynlig, det skal ikke være meningen at man skal se etter det.. Mulig det ser best ut slik det er nå, men dere kan jo hvertfall se om det kan gjøres bedre uten å totalt ødelegge den stilen dere har på designet nå. Kan jo se om jeg får tid til å lage egne forslag til det.

EDIT: Når siden lastes legger den seg inntil på høyre side, før den midtstiller seg etter en bitteliten stund, men det hadde vel sett bedre ut om den hadde lagt seg inntil venstre side, før den midtstilte seg? som er det normale.

Egentlig skulle jeg si litt mer, men nå har jeg beklageligvis(?) glemt det..

TSP

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Skinnet er dynamisk i den forstand. Det som er satt inn er en 10%(om jeg ikke husker helt feil) margin på begge sider. Selv sitter jeg også med en 19" og 1280x1024 og det er ganske så likt her :)

Leste/uleste/aktive/innakive poster osv- ikonene skal bli byttet.

Farger etc. vil jeg drøfte med Erik før jeg utaler meg for mye.

Hvordan siden står mens den lastes får vi gjort lite med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...