CSSSK Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er vel sånn omtrent 5. gangen jeg spør dere om hjelp ang NAT-error, og det har funka alle gangene før, så håper på samme suksess igjen Ny situasjon denne gangen, har flytta litt på meg og havna i en studentby, så her er alle maskinene kobla til et felles nettverk, og derfra ut mot intrenett. Jeg måtte bare registrere den fysiske adressen til maskina mi, også var det bare å plugge i kabelen så var jeg på nett. Jeg bodde på samme sted for et par år siden, og da funka bittorrent nydelig, men jeg klarer ikke huske helt hvilket program jeg brukte. Nå bruker jeg Azureus, og jeg får den ikke helt ukjente NAT-error når jeg prøve å laste ned noe. Forskjellen fra NAT-error jeg fikk med telenor er at nå går det ikke bare treigt, men det vil ikke lastes ned noe i det hele tatt. Hører vel kasnkje med at jeg i tillegg til den stasjonære maskina har et lite nettverk i hybelen med xboxen og den bærbare maskina til dama, via en helt enkel 5-porters switch. Er det noe som helst jeg kan gjøre med dette? Vil det funke med noen andre programmer kanskje? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hva slags IP-adresser før maskinene dine? Dersom du sitter bak en router som NAT-er deg, så er det vel lite du får gjort hvis du ikke har tilgang til denne. Siden det virket tidligere, ville jeg muligens tro at de som drifter nettet på studenthjemmet du bor på har sperret for bit-torrent. Hør med de, om de har lagt sperrer på noen tjenester. BT er jo ikke ulovlig, så det er bare å spørre.. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Dem gir sikkert samme begrunnelse som UiO "Internett tilgangen skal bare brukes for akademiske formål dvs. www og epost funker ikke de tjenestene da kan du klage" Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Huffda.... Ser sånn ut gitt. Det var SURT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå