Gå til innhold

Finner ikke hele HD'en...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke 100% sikker men:

HDen er en veldig fin elektronisk komponent, og det er ikke altid like lett og lage en HD nøyaktig uansett om det er en frabrikklaget. Du er ikke den eneste med dette problemet.

Komponentene i en HD er komponenter som går under kategorien Elektronikk. Disse komponentene kan være feil lagde.. og ofte er de det. Du kan jo klage til dem hvor du kjøpte den og få en ny som kansje er litt mer nøyaktig

Lenke til kommentar

nei, nå er du på villspor -=CH=-.. Når fabrikken oppgir harddiskplass, regner de at 1gb = 1000mb og at 1mb = 1000kb og at 1kb = 1000b.

Operativsystemet, derimot, regner at 1gb = 1024mb, og at 1mb =1024 kb og at 1kb = 1024b.

Når operativsystemet finner bare 186gb stemmer dette perfekt. Regn etter selv. Det gjorde jeg...

Har ikke peiling på ubuntu, men regner med at det regner på samme måte som fabrikken...

Derfor blir du alltid litt snytt når du kjøper harddisk...

Lenke til kommentar
nei, nå er du på villspor -=CH=-.. Når fabrikken oppgir harddiskplass, regner de at 1gb = 1000mb og at 1mb = 1000kb og at 1kb = 1000b.

Operativsystemet, derimot, regner at 1gb = 1024mb, og at 1mb =1024 kb og at 1kb = 1024b.

Når operativsystemet finner bare 186gb stemmer dette perfekt. Regn etter selv. Det gjorde jeg...

Har ikke peiling på ubuntu, men regner med at det regner på samme måte som fabrikken...

Derfor blir du alltid litt snytt når du kjøper harddisk...

5112609[/snapback]

OK.. hva en han sa :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...