Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi TS vs T

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Klar over at jeg driver og plager folk veldig med Audi-spørsmål nå, men sånn kan det gå når man driver og ser på ny bil...

Ser stort sett etter Audi A4. 1.8T Quattro rundt 1996-2000-modell.

Har sett et par (ikke mange) A4'er som heter 1.8TS istedenfor 1.8T. (Altså med en S bak.) Dette er visstnok et tegn på at bilen er en originalt levert sportsutgave med 180 hk istedenfor 150 hk og med sportsskinnster, sportsunderstell etc.

Stemmer dette?

Og siden bilene leveres originalt med 180 hk, vil det si at de er originalt chippet? Eller vil det si at motoren leverer 180 hk uten noen form for chip? Som igjen da vil si at om man chipper en 150 hk-utgave så kan man få ca. 200 hk, mens hvis man chipper en TS-utgave (180 hk) så kan man få 230 hk?

Regner med at det kanskje ikke er sånn det funker, meeeen... noen som har bra peil på dette? ;)

Fordeler/ulemper med TS-utgaven av A4?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De S-line utgavene av 1,8T Q jeg har sittet på med så er det bare understell, eksteriør, interiør som er oppgrader. HK effekten er lik på begge modellene dvs 150 HK.

Du kan ikke chippe motoren opp til 230 hk dessverre, tror det er maks limit på org ved rundt 190-200 HK.

Lenke til kommentar

Hei!

Fant akkurat en del info på siden til BSR.

Der står det at original 1.8Ts har 180 hk, noe som "min" har. Og den kan chippes til 209 hk for drøye 5000 spenn. (Steg 1.)

Utover dette må man inn med en god del modifikasjoner for å få ut noe mer...

Men steg 1 er altså 209 hk/354 Nm på en 1.8Ts som yter 180 hk originalt fra fabrikk.

http://www.bsrab.se/products/n341/t583/

Lenke til kommentar
De S-line utgavene av 1,8T Q jeg har sittet på med så er det bare understell, eksteriør, interiør som er oppgrader. HK effekten er lik på begge modellene dvs 150 HK.

Du kan ikke chippe motoren opp til 230 hk dessverre, tror det er maks limit på org ved rundt 190-200 HK.

5116550[/snapback]

S-Line navnet kom vel på 8E-karosseriet (eller hva det heter), og fantes ikke på B5-karosseriet som han ser på. Aner ikke om det har noe å si, men.

Lenke til kommentar
Skal du ha en ny audi, gå for S2 eller S4 sedan.. :) 5-cyl er tingen vet du.. Du kjenner kanskje til VWAudi-Club.no , hvis ikke ta en tur innom. forumet ligger på følgende adresse

forum.vwaudi-club.no

5116623[/snapback]

Hm... S2 er for gammel, og vil bare ha S4 om den ser ut som A4. ;) Gamle S4 som ser ut som 100/gamle A6 vil jeg ikke ha. ;)

S4 (som ser ut som A4 95-01) koster jo ca. 300 000 for stasjonsvogn, og da er man 150k over min prisklasse. ;)

Kjenner godt til vwaudi-club, men forumet er jo lukket for ikke-betalende medlemmer. Og orker ikke betale flere hundre for å bli medlem før jeg har en Audi i "stallen". ;)

Lenke til kommentar
S4 (som ser ut som A4 95-01) koster jo ca. 300 000 for stasjonsvogn, og da er man 150k over min prisklasse. ;)

S-line utgaven koster ikke mye mindre enn det heller...

5121361[/snapback]

S-line? Tror ikke det er det samme som en 1.8Ts. ;) Ts'n er nok et stykke under S-line igjen...

Virker som Ts'n bare ligger like over den "vanlige" utgaven av 1.8T...

Lenke til kommentar
S-Line finnes ikke på den karosseriutgaven av A4 som du ser på (B5). Det kom som sagt på 8E.

5121864[/snapback]

Stemmer sikkert det ja. ;)

Men jeg har aldri ment å snakke om S-line da... Spørsmålet mitt dreide seg egentlig om 1.8Ts, altså den liiiille s'en bak der som indikerer at den kommer i sportsutgave fra fabrikk, med 180 hk, sportsseter og sportsunderstell + originalt senket.

Beklager om jeg har ordlagt meg klønete. ;)

Lenke til kommentar
S-Line finnes ikke på den karosseriutgaven av A4 som du ser på (B5). Det kom som sagt på 8E.

5121864[/snapback]

Stemmer sikkert det ja. ;)

Men jeg har aldri ment å snakke om S-line da... Spørsmålet mitt dreide seg egentlig om 1.8Ts, altså den liiiille s'en bak der som indikerer at den kommer i sportsutgave fra fabrikk, med 180 hk, sportsseter og sportsunderstell + originalt senket.

Beklager om jeg har ordlagt meg klønete. ;)

5122023[/snapback]

Jeg refererte ikke til deg, men til de som begynte å dra inn S-Line.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...