bbble Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Først få jeg vel si hei, tror det er første gangen jeg poster på dette forumet. Jeg har en litt eldre Fujitsu Siemens Scaleo "something" PC som har blitt modda en del opp gjennom 2-3 år med mere ram, ny strømforsyning og lyd+grafikkort. I PCen står det en DVD/CD spiller, som irriterer meg grundig fordi den hakker voldsomt i 3-5 minutter før den er i stand til å åpne disken når den leser nyere DVD plater. Jeg bruker denne stasjonen kun til data stort sett, så film og soner og slikt er av underordnet betydning for meg. Spilleren heter HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B DVD/CD i følge harwareprofilen (spiller, ikke skriver). Bak den kryptiske tittelen skjuler det seg et produkt laget av Hitachi og LGE. Jeg har lett høyt og lavt, inkl FAQ på toppen av forumet etter linker til ny firmware til denne. Jeg har søkt på produsentens hjemmeside og funnet omtrent en fornektelse av at de noen sinne har produsert denne saken Er det noen opplyste sjeler her som kan hjelpe en stakkar? Finnes det for eksempel noe 3.parts firmware og i tilfelle hvor bør man lete etter slikt? (Det beste hadde såklart vært en "offisiell" løsning.) mvh Thomas Lenke til kommentar
bbble Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Da skal jeg gå til det uvanlige steget å svare på min egen førstepost . Tror nemlig at jeg har funnet en løsning som funker for meg og poster her for eventuelle andre brukere av denne stasjonen. http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=775 Den riktige for meg var 0046 "kun for Fujistu Siemens computers" Der er en generell variant og en for HP også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå